ورزشی

«مشکل جزئی» علی دایی، یحیی و کریم باقری برای فعالیت

سفر بدون تمدید قرارداد اسمار ویرا، سرمربی برزیلی پرسپولیس با این باشگاه باعث شده این روزها نام علی دایی در رسانه ها مطرح شود. دلیلش هم این است که در صورت عدم موافقت اسمار با تمدید قرارداد با پرسپولیس، علی دایی «تنها» گزینه ایرانی رضا درویش، مدیرعامل پرسپولیس است. خیلی ها از رابطه خوب رضا درویش و علی دایی خبر دارند و حتی قبل از این هم رضا درویش در زمان هدایت یحیی گل محمدی به علی دایی پیشنهاد سرمربیگری این باشگاه را داده بود.

دایی بعدا خودش این موضوع را تایید کرد اما گفت حاضر نیست جای دوستش (یحیی) را در پرسپولیس بگیرد. درست زمانی که یحیی گل محمدی از سمت خود در باشگاه پرسپولیس استعفا داد، بار دیگر خبر رسید که علی دایی یکی از گزینه های سرمربیگری این باشگاه است اما در نهایت این موضوع محقق نشد تا اینکه دستیار یحیی یعنی عثمار ویرا به عنوان سرمربی انتخاب شد. سرمربی پرسپولیس

اینکه علی دایی این روزها دوباره گزینه پرسپولیس شده، خبر جدیدی نیست، اما واقعیت این است که چنین اتفاقی بعید است. پیش از این گفته شده بود که علی دایی با توجه به شخصیت اجتماعی جدیدش تمایل چندانی برای حضور در این فوتبال نشان نمی دهد. اما ابهام اصلی شایعه همیشگی است که آیا علی دایی اجازه فعالیت در فوتبال ایران را دارد یا خیر. این شایعه سال هاست که درست پس از قطع همکاری وی با سایپا شنیده می شود اما تاکنون از سوی مسئولان امر تایید یا تکذیب نشده است. فعالیت های اینستاگرامی دای در رویدادهای اجتماعی سال گذشته نیز دلیلی بر داغ شدن این شایعه نسبت به زمان های دیگر شده است.

با وجود اینکه بسیاری معتقدند دایی در مسیر سرمربیگری “مشکلات جزئی” دارد که باید آنها را حل کند، اما او تایید کرد که هیچ محدودیتی برای کار ندارد و اگر هدایت تیمی را بر عهده نداشته باشد، این خواسته شخصی اوست. . البته یک ابهام کلی در این میان وجود دارد; به گفته عموی خودش ممنوع الفعالیت نیست اما از تجارت منع شده است. حال این سوال پیش می آید که اگر علی دایی تنها یک درصد تمایل به حضور در پرسپولیس داشته باشد، آیا ماجرای محرومیت او بهانه جدیدی برای عدم فعالیت او خواهد شد یا فضا برای بازگشتش مهیا می شود.

این سوال همچنان تاکید دارد که خود دایی تمایلی به کار در فضای فعلی فوتبال ایران ندارد.

«مشکل جزئی» فقط مربوط به پرونده علی دایی نیست. یحیی گل محمدی، دوستش، ظاهرا این روزها به خاطر همین «مشکل جزئی» بدون تیم است. در پایان فصل گذشته لیگ برتر بود که خبر رسید یحیی گل محمدی هدایت باشگاه تراکتورسازی را برعهده گرفته و جانشین پاکو خامس می شود. اگرچه همه چیز به سرعت گرم می شد، اما به یکباره خبر رسید که سرمربی تیم «مشکلات جزئی» دارد که تا زمانی که مشکلات حل نشود، اجازه امضای قرارداد را به او نمی دهد.

موضوعی که بعدها هوشنگ نصیرزاده مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی نیز به آن اشاره کرد و گفت: مشکل یاحی با کمک خودش حل می شود. آن روزها شایعه شده بود که یحیی گل محمدی به دلیل فعالیت های اینستاگرامی مجبور به امضای تعهدنامه شد تا بتواند روی نیمکت لیگ برتری مثل جواد نکونام بنشیند که دوباره اجازه فوتبال به او داده شد. این شایعه توسط خود یحیی به شدت تکذیب شد. او خواست تا به این گونه گمانه زنی ها دامن نزند. یحیی در مورد مشکلات شخصی خود صحبت کرد و اعلام کرد که به زودی همه چیز درست می شود، اما لیگ تمام شده است، لیگ جدید شروع می شود و “مشکل جزئی” یحیی همچنان وجود دارد.

این پرونده شامل پرونده کریم باقری نیز می شود. دستیار سابق یحیی و ضلع سوم دوستی علی دایی و یحیی گل محمدی پس از پایان قراردادش با باشگاه پرسپولیس به یکباره از چرخه مربیگری کنار گذاشته شد. کریم برخلاف دو دوستش رسما تایید کرده که اجازه فوتبال ندارد. موضوعی که وی در گفت و گوی تصویری با پژمان جمشیدی به آن اشاره کرد و گفت: باشگاه پرسپولیس برای عقد قرارداد با من تماس نگرفت و فکر می کنم مسائل بیرونی باعث شده من این کار را نکنم و حراست به من گفته که الان کار نکن… “

آخرین مورد از اتفاقات «مشکلات جزئی» در فوتبال ایران مربوط به خط خوردن سیدحسین حسینی از لیست تیم ملی است. او که در فصل اخیر بهترین دروازه بان لیگ بود، برای بازی با تیم های هنگ کنگ و ازبکستان به اردوی تیم ملی دعوت نشد. امیر قلعه نویی، سرمربی تیم ملی درباره «مشکل جزئی» داستان سیدحسین صحبت کرد و ابراز امیدواری کرد که او بتواند به زودی به تیم ملی بازگردد. قلانوی گفت: ما دوست داشتیم سید حسین در این اردو باشد اما یک سری مسائل جزئی وجود داشت که قابل حل است و آقای حسینی چنین مشکلی ندارد و می توانست در این اردو باشد و یک یک سری مسائل جزئی از زمانی که من مقابل دینامو در اوکراین بازی کردم، بازی کرد، بعد گفتم یکی از بهترین دروازه بان های ایران می شود و خوشحالم که کاپیتان استقلال و دروازه بان تیم ملی و جهان شد. او اصلاً شاگرد من بود.

ابراز امیدواری مدیران و مسئولان ذیربط برای حل چنین «مشکلات جزئی» هم اکنون با تفاسیر مختلفی همراه بوده است. برخی معتقدند ارسال چنین پالس هایی از سوی این افراد و تکذیب مواردی مانند محرومیت به این معناست که به تدریج شرایط برای بازگشت این افراد به فوتبال فراهم می شود و برخی دیگر معتقدند مشکلات این چهره ها همچنان پابرجاست و باید شرایط را فراهم کنند. تلاش های بیشتر خود را برای گرفتن مجوز بازگشت نشان دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا