اخبار اقتصاد ایران

مشکل چندین‌ساله تاخیر در برقراری مستمری بازنشستگان با ورود سازمان بازرسی رفع شد

مشکل چندین ساله مستمری بگیران کشوری که با اعتراض شدید بازنشستگان در خصوص تاخیر در برقراری مستمری مواجه شده بود با پیگیری های سازمان بازرسی کل کشور برطرف شد.

ایران تحلیل به نقل از میزان، با پیگیری های مستمر و برگزاری نشست های تخصصی با معاونین صندوق بازنشستگی کشوری در خصوص مشکلات و چالش های اصلی بازنشستگان کشوری در حوزه فنی؛ تاخیرهای بعضا چند ماهه در صدور احکام مستمری بازنشستگان کشوری که ناشی از عدم ارسال مدارک توسط نهادها بود، رفع شد.

بر این اساس در بخشنامه صندوق بازنشستگان کشوری مقرر شد به کلیه واحدهای تابعه و ادارات استانی در صورت وجود نقص در مدارک بازنشستگان در صورتی که ایرادات مربوط به مواردی از جمله؛ تاخیر در انتقال حق بیمه، عدم پرداخت کسور سنوات و اشتباه در زمان معافیت سنوات خدمت به مدت چهار ماه و به میزان ۷۵% میانگین حقوق و پاداش مشمول. کسر کسورات بازنشستگی در دو سال آخر استخدام به نسبت سنوات خدمت به بازنشستگان به عنوان حواله موقت.

با این اقدام تاخیر پنجاه ساله برقراری حقوق بازنشستگان در کشور که با اعتراض شدید بازنشستگان مواجه شده بود برطرف شد.

همچنین در راستای اعتراض بازنشستگان کشوری مبنی بر عدم ارسال به موقع پرونده خدمت کارکنان توسط برخی دستگاه های اجرایی قبل از صدور حکم بازنشستگی توسط دستگاه مربوطه؛ با پیگیری های سازمان بازرسی کل کشور، بازنگری موضوع توسط صندوق بازنشستگی کشوری طی بخشنامه ای خطاب به کلیه دستگاه های اجرایی موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری ابلاغ شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا