اخبار اقتصاد ایران

مشکل کمبود تایر، در بهمن ماه برطرف می شود | آزادسازی واردات تایرهای پرمصرف

تولید با اختلال مواجه شده و این امر رشد قیمت انواع لاستیک سواری در بازار را افزایش داده است. در این بین ثبت نام در سامانه خرید لاستیک که برای دسترسی آسان مردم تهیه شده بود، مشکلات زیادی را برای مصرف کننده به همراه داشت.

ایران تحلیل، محمد هادی رئیس اتحادیه فروشندگان و خدمات لاستیک و روغن خودرو شهرستان رشت اظهار داشت: از سال ۱۳۹۶ دولت تصمیم گرفت از تولید داخل از واردات لاستیک به ویژه در سایزهای پرطرفدار حمایت کند. به عنوان ۱۳، ۱۴ و ۱۵. جلوگیری کرد

وی افزود: زمانی که واردات منتفی شد، کارخانه های داخلی که قرار بود تایرهای مورد نیاز مردم را تولید کنند، نتوانستند از نظر لاستیک های پرمصرف به خصوص خودرو به میزان کافی بازار را تامین کنند. پراید پژو و سمند اشباع.

محمد هادی در خصوص مشکلات لاستیک فروشان گفت: در این بین فروشندگان و اصناف نیز با مشکلات عدیده ای از جمله تامین سبد لاستیک مواجه بودند که کارخانه داخلی با عرضه سبد کالا به نمایندگان فروش کالا می فروخت. که در آن انواع مختلف لاستیک وجود داشت که بسیاری از آنها مشتری نداشتند.

وی افزود: در این شرایط فروشندگان نیز با عدم فروش لاستیک های کم مصرف مواجه بودند و چاره ای جز انبارداری نداشتند و این برای آنها ضرر هنگفتی به همراه دارد.

رئیس اتحادیه فروشندگان و خدمات لاستیک و روغن خودرو شهرستان رشت میزان مصرف ماهیانه لاستیک خودرو در استان گیلان را ۸۰ هزار رینگ عنوان کرد و گفت: ماهانه ۴۰ هزار رینگ در استان با کمبود لاستیک مواجه هستیم که بیشترین کمبود مربوط به آن است. در لاستیک ماشین پراید است.

وی همچنین از دستور وزیر صلح در خصوص آزادسازی واردات لاستیک های پرمصرف خبر داد و ابراز امیدواری کرد: بهمن با آزادسازی واردات تایر، مشکل کمبود تایر در ایران حل می شود.

هادی در پاسخ به این سوال که آیا مصرف کنندگان پس از آزادسازی واردات همچنان باید در سامانه ثبت نام کنند، تصریح کرد: پس از وفور لاستیک در بازار، ثبت نام در سامانه مفهوم خود را از دست می دهد.

وی درباره کیفیت لاستیک های ایرانی نیز گفت: صنعت تایر در کشور رشد خوبی داشته است و برخلاف ذهنیت برخی مصرف کنندگان در مورد برخی از لاستیک ها، باید اذعان کرد که در ده سال اخیر برخی برندهای مورد انتقاد مردم، هیچ گونه اعتباری نداشته اند. بازگشت تک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا