ارزهای دیجیتال

مصرف انرژی استخراج بیت کوین افزایش یافت







مصرف انرژی در فرآیند استخراج بیت کوین در سال ۲۰۲۳ به دلیل افزایش شدید قیمت این ارز دیجیتال و تولید سکه های جدید بیش از دو برابر شد.



به گزارش ایران تحلیل، داده های Digiconomist نشان می دهد که تا پایان سال گذشته مصرف انرژی جهانی برای استخراج بیت کوین از اول ژانویه ۱۰۱ درصد افزایش یافته و به ۱۴۱.۲ تراوات ساعت رسیده است. این میزان مصرف ۷۸.۷ میلیون تن است دی دی اکسید کربن در سال منجر می شود. برای نشان دادن مقیاس این مصرف، استخراج بیت کوین اکنون به اندازه استرالیا و مصر با جمعیت ۱۱۰ میلیون نفر در سال انرژی مصرف می کند. دی دی اکسید کربن بیشتری نسبت به عمان منتشر می کند.

بسیاری از بلاک چین ها، مانند آنچه که بیت کوین بر آن استوار است، به رایانه های قدرتمندی نیاز دارند که به طور شبانه روزی کار کنند تا مسائل پیچیده ریاضی را حل کنند، شبکه را ایمن کنند و تراکنش های جدید را تأیید کنند. ماینرهایی که سریعتر معماهای منحصر به فرد را حل می کنند، یک بیت کوین جدید دریافت خواهند کرد. ماینرهای مجهز به ابرکامپیوترهای قدرتمند می توانند چنین کارهایی را سریعتر انجام دهند و اینجاست که مشکل مصرف هنگفت انرژی مطرح می شود.

با افزایش قیمت بیت کوین، ماینرهای بیشتری برای حل این معماها در زمان واقعی رقابت می کنند. با این حال، اگر ماینرهای بیشتری باعث تولید بیشتر و بیشتر بیت کوین شوند، بازار سیل خواهد شد و قیمت ارز دیجیتال کاهش می یابد. برای جلوگیری از این امر، حل معماها به طور فزاینده ای دشوار می شود، بنابراین همیشه باید ۱۰ دقیقه طول بکشد تا بیت کوین استخراج شود.

نتیجه این وضعیت تولید بیت کوین با همان سرعت همیشه اما با مصرف انرژی بسیار بالاتر است. در سال ۲۰۰۹، ماینرها می‌توانستند بیت‌کوین را در چند ثانیه با استفاده از برق خانگی استخراج کنند، اما در سال‌های اخیر مجبورند به مدت ۹ سال از برق خانگی استفاده کنند. به همین دلیل، بسیاری از ماینرهای ارزهای دیجیتال دارای انبارهای ابر رایانه ای هستند که ۲۴ ساعت شبانه روز و هفت روز هفته کار می کنند.

و برخی کشورها و مناطق جهان بیش از سایرین بار این مصرف انرژی را به دوش می کشند. چین قبلا مرکز استخراج بیت کوین بود، اما در سال ۲۰۲۱، پکن استخراج بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را ممنوع کرد. در نتیجه، بسیاری از ماینرهای بیت کوین عملیات خود را در جستجوی منابع انرژی فراوان و محدودیت های نظارتی کمتر به ایالات متحده منتقل کردند.

اکنون آمریکا در تلاش است تا این وضعیت را تحت کنترل درآورد و در اولین گام تلاش می‌کند تا دریابد استخراج‌کنندگان بیت‌کوین چقدر انرژی در خاک آمریکا مصرف می‌کنند. هفته گذشته، اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده اعلام کرد که شروع به جمع آوری داده های مصرف انرژی از بیش از ۱۳۰ ماینر تجاری ارزهای دیجیتالی کرده است که در ایالات متحده کار می کنند.

اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده در گزارش جدیدی که اساس این نظرسنجی را تشکیل داد، گفت که با افزایش استخراج ارز دیجیتال در ایالات متحده، نگرانی ها در مورد ماهیت انرژی بر این تجارت و تأثیر آن بر صنعت برق ایالات متحده افزایش یافته است. نگرانی های مطرح شده با آژانس شامل فشار بر شبکه برق در زمان اوج تقاضا، پتانسیل افزایش قیمت برق و تأثیر بر انتشار گازهای گلخانه ای است. دی دی اکسید کربن با انرژی ارتباط دارد.

بر اساس گزارش قیمت نفت، اگر تلاش‌های قبلی برای تنظیم صنعت استخراج ارز دیجیتال شامل توصیه و الزام استخراج‌کنندگان به مصرف انرژی از منابع پاک و پایدار بود، از این پس باید اقدامات سخت‌گیرانه‌تر و مهم‌تری برای کنترل بیت‌کوین انجام شود.









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا