اخبار اقتصاد ایران

مصرف بنزین در گیلان ۳ میلیون لیتر بیشتر از روزهای عادی بود

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی از تعطیلی برخی از جایگاه ها در گیلان و غرب مازندران به عنوان تعطیلی ساعتی خبر داد و گفت: یک تانکر نفتکش که به طور معمول مسیری دو ساعته را طی می کرد به مدت ۹ ساعت در جاده بود و این امر باعث شد. بنزین تا دیر به برخی از جایگاه ها برسد. .

افق میهن به نقل از تسنیم، کرامت ویسکرمی مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در گفت وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: مشکلی که روز گذشته در خصوص توزیع بنزین به وجود آمد، ازدحام بسیار زیاد و بسیار سنگین بود. ترافیکی که پس از چند روز تعطیلی این هفته اتفاق افتاد.

وی افزود: ۵ روز در مبادی ورودی شهرهای شمالی و جاده های بین شهری ترافیک فوق العاده سنگینی داشتیم که به ویژه در استان گیلان در سال های اخیر بی سابقه بوده است.

مصرف بنزین در گیلان ۳ میلیون لیتر بیشتر از روزهای عادی است

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی خاطرنشان کرد: از نظر تامین بنزین مشکلی نداریم، انبار رشت به صورت ۲۴ ساعته از خط بنزین دریافت می کند اما مصرف بنزین در استان های شمالی بسیار افزایش یافته است به طوری که تنها روز گذشته در استان گیلان ۷.۵ میلیون لیتر بنزین توزیع شد که ۳ میلیون لیتر بیشتر از روزهای عادی بود.

وی ادامه داد: مشکلی که وجود داشته این است که ناوگان نفتکش هایی که بنزین بارگیری می کنند و به جایگاه ها می فرستند ۶ یا ۷ برابر بیشتر از حد معمول در ترافیک می مانند. یک نفتکش حدود ۹ ساعت مسیری ۱.۵ ساعته را طی می کند و ناوگانی از تانکرهای بنزین در ترافیک گیر کرده و دیر به جایگاه های عرضه بنزین می رسند.

مشکل تاخیر در تحویل بنزین فقط برای گیلان و غرب مازندران رخ داد

ویسکرمی خاطرنشان کرد: هم اکنون نفتکش های ما به دلیل ترافیک در خروجی رشت به سمت قزوین امکان تردد ندارند. دیروز ازدحام و ترافیک بسیار سنگین داشتیم و تنها مشکلی که وجود داشت مربوط به استان گیلان و غرب استان مازندران و بقیه شهرها و استان های شمالی از جمله شرق مازندران و استان گلستان بود. در توزیع و دریافت بنزین مشکلی نداشت.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تصریح کرد: تعدادی از جایگاه‌های سوخت به دلیل تردد تانکرها با توقف موقت عرضه بنزین مواجه شدند و تعطیلی برخی از پمپ بنزین‌ها در گیلان به صورت ساعتی تعطیل شد و این جایگاه‌ها به حالت عادی بازگشتند. مدار بلافاصله پس از ورود بنزین.

مدیریت ۲۴ ساعته عرضه بنزین نگران عرضه بنزین نیستیم

وی افزود: نفتکشی که به طور معمول یک مسیر دو ساعته را طی می کند، ۹ ساعت در راه بوده و این باعث شده تا نفتکشی که چهار مسیر را در ۹ ساعت طی می کند، تنها یک مسیر را طی کند و توان آن به یک چهارم کاهش یابد. . .

ویسکرمی با بیان اینکه مصرف بنزین در کشور در روز گذشته به ۱۳۶ میلیون لیتر رسید، گفت: امروز روز پرترافیک و پرمصرفی در حوزه بنزین خواهد بود و همکاران ما در سراسر کشور به ویژه استان های شمالی کشور هستند. در حالت بازرسی و مدیریت ۲۴ ساعته. ما با توزیع بنزین سر و کار داریم و هیچ مشکل و دغدغه ای در زمینه تامین بنزین نداریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا