فناوری

مصرف لبنیات در کشور کمتر از نیاز روزانه

به گزارش میهن تجارت، احمد اسماعیل زاده درباره آخرین وضعیت اجرای طرح شیرمدرسه گفت: این برنامه در مدارس ابتدایی دولتی آغاز شده است و با وجود اینکه اجرای این برنامه در بودجه امسال دیده نشد اما ریاست جمهوری تخصیص داد. مقدار خوبی برای این پروژه . برای این برنامه و کار توزیع شیر آغاز شد.

وی افزود: طبق آخرین آمار به غیر از دو استانی که در تامین شیر استریل مشکل دارند، این برنامه در سایر استان ها نیز ادامه دارد و دوستان ما در وزارت آموزش و پرورش در تلاش هستند تا این برنامه را در آن دو استان اجرا کنند. به رویه قبلی اجرا شود اجرا شود

وی تاکید کرد: در حال حاضر هفته ای دو بار شیر در اختیار کودکان قرار می گیرد، اما به دنبال این هستیم که برنامه گسترش یابد و در وهله اول هفته ای سه نوبت شیر ​​در مدارس توزیع شود و در مرحله دوم نیز این برنامه را افزایش دهیم. قادر به توزیع آن است. گروه اول متوسطه است. بیایید توزیع شیر داشته باشیم. انشالله در صورت تایید نهایی از این پس به صورت روتین این اتفاق بیفتد.

به گفته مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، دستورالعمل طرح شیر مدارس تامین شیر با چربی ۲.۵ درصد به دانش آموزان است.

وی با تاکید بر اینکه مصرف لبنیات در کشور ما معادل یک واحد در روز است، گفت: در حالی که نیاز ما در کشور مصرف روزانه دو تا سه واحد لبنیات است. این نیاز در کودکان و سالمندان مبتلا به پوکی استخوان و زنان باردار و شیرده اهمیتی دوچندان دارد.

منبع:

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا