فناوری

مصرف کدام مواد غذایی خطر بروز سکته مغزی را کاهش می‌دهد؟

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری، به نقل از میهن تجارت، یکی از عوامل اصلی مرگ و میر، سکته مغزی است. لخته شدن خون یا پارگی رگ خونی که خونرسانی به مغز می کند یکی از دلایل سکته مغزی است. پیروی از یک رژیم غذایی مغذی و متعادل می تواند خطر سکته مغزی را کاهش دهد. در ادامه به بررسی غذاهایی می پردازیم که خطر سکته را افزایش می دهند. مغز را کاهش می دهد:

قهوه

نتایج مطالعات نشان می دهد افرادی که به طور منظم قهوه مصرف می کنند ۲۰ درصد کمتر از افرادی که قهوه نمی نوشند در معرض سکته مغزی هستند. بنابراین، نوشیدن یک فنجان قهوه یا چای در روز توصیه می شود، زیرا به نظر می رسد چای تأثیر مشابهی در کاهش خطر سکته دارد.

گوجه فرنگی

گوجه فرنگی حاوی مقدار زیادی است لیکوپن که خطر سکته را کاهش می دهد، به طور کلی مصرف میوه و سبزیجات در این زمینه بسیار موثر است. افرادی که به طور منظم گوجه فرنگی می خورند، ۶۰ درصد کمتر از افرادی که گوجه فرنگی نمی خورند لیکوپن آنها در معرض خطر سکته مغزی هستند.

شکلات

اگرچه به طور کلی اعتقاد بر این است که شکلات تلخ سلامت قلب و عروق را بهبود می بخشد، تحقیقات نشان می دهد که هم شکلات تلخ و هم شکلات شیری ممکن است به جلوگیری از سکته مغزی کمک کند، زیرا شکلات حاوی سطوح قابل توجهی از سکته است. مغزی است. فلاونوئیدها خاصیت ضد التهابی دارد مخالف تشکیل جلسه فشار خون و کلسترول مضر را کاهش می دهد.

ماهی چرب

از آنجایی که ماهی سرشار از پروتئین است، می تواند از سکته مغزی جلوگیری کند. بدن انسان نمی تواند اسیدهای چرب ضروری را به طور طبیعی تولید کند، بنابراین این غذا باید در یک رژیم غذایی متعادل برای بهبود عملکرد قلب و مغز گنجانده شود. علاوه بر این، آنتی اکسیدان های موجود در ماهی تازه آسیب سلولی ناشی از رادیکال های آزاد را کاهش می دهد.

لوبیا

یکی از بهترین غذاها برای پیشگیری از سکته مغزی حبوبات است، زیرا سرشار از آنتی اکسیدان و منیزیم است که استرس را کاهش می دهد. اکسیداتیو کاهش و کمک به کنترل فشار خون؛ مصرف منیزیم کافی در طول روز می تواند خطر سکته مغزی را تا ۹ درصد کاهش دهد.

غلات کامل

مصرف غلات کامل به طور قابل توجهی خطر سکته مغزی را به خصوص برای زنان کاهش می دهد. غلات کامل سرشار از فیبر، ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها هستند، مطالعات نشان می دهد زنانی که روزانه دو تا سه وعده غلات کامل مصرف می کنند، ۴۰ درصد کمتر در معرض خطر سکته مغزی هستند.

سبزیجات برگ سبز

آنتی اکسیدان ها و منیزیم موجود در سبزیجات برگدار مانند کلم پیچ و اسفناج به کاهش خطر سکته مغزی کمک می کند و رژیم غذایی سرشار از سبزیجات برگدار فشار خون، کلسترول و التهاب را کاهش می دهد.

مرکبات

از آنجایی که پرتقال، گریپ فروت و لیمو دارای سطوح قابل توجهی هستند فلاونوئیدها و سایر آنتی اکسیدان ها خطر سکته را کاهش می دهند. علاوه بر این، مرکبات حاوی مواد شیمیایی هستند که کلسترول بد را کاهش می دهند و با مقاومت به انسولین مبارزه می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا