اخبار اقتصاد ایران

مصرف کدام مکمل ها به ورزشکارن توصیه می شود؟

با توجه به وزن و شدت نوع ورزش، بدن به غذا نیاز دارد. به عنوان مثال ورزشکاران استقامتی که معمولاً یک ساعت به طور مداوم فعالیت می کنند، هنگام تعریق، منیزیم، پتاسیم و سدیم خود را از دست می دهند که باید جایگزین شوند. از آنجایی که بافت های عضلانی در حین ورزش شدید تجزیه می شوند، ورزشکاران برای ترمیم آنها به پروتئین نیاز دارند. دغدغه مهم ورزشکاران مصرف مکمل های غذایی مناسب پس از ورزش شدید است. اما کدام مکمل ها برای ورزشکاران توصیه می شود؟ مکمل هایی مانند کراتینهمنیزیم و… برای ورزشکاران بسیار مناسب است.

بهترین مکمل های عضله سازی برای ورزشکاران

ورزشکارانی که می خواهند توده عضلانی خود را افزایش دهند و عملکرد ورزشی خود را بهبود بخشند، می توانند با مکمل های غذایی به اهداف خود برسند. کدام مکمل ها برای ورزشکاران توصیه می شود؟ مکمل های لازم برای ورزشکاران انواع مختلفی دارد که شامل کربوپروتئین ها، پروتئین ها، اسیدهای آمینه، چربی سوز و عضله ساز می شود که هر کدام فواید خاص خود را دارند. با استفاده از مکمل مناسب می توانید حرکات ورزشی را راحت تر انجام دهید.

افرادی که به دنبال عضله سازی صحیح و اصولی هستند و از برنامه ورزشی و غذایی منظم پیروی می کنند. اما هنوز نتیجه ای دریافت نکرده اند، با استفاده از مکمل های عضله سازی می توانند روند کار خود را تسریع کنند. این سوال متداول که چه مکمل هایی برای ورزشکاران توصیه می شود، ذهن بسیاری از ورزشکاران را به خود مشغول کرده است. باید گفت مصرف مکمل هایی مانند ویتامین وی، گینر و … می تواند روند عضله سازی را تسریع کند و زودتر به هدف برسد.

مکمل کراتین

کراتین ماده ای است که شبیه اسید آمینه است و به طور کاملا طبیعی از آمینو اسیدهای گلیسین و آرژنین در بدن به وجود می آید. مکمل کراتین که بخشی از مکمل های بدنسازی است که باعث تقویت و بهبود عملکرد مغز می شود. مصرف کراتین مدت زمان ورزش شما را افزایش می دهد.

  • مصرف: در هفته اول ورزش روزانه ۲۰ گرم و از هفته دوم به بعد روزانه ۱۰ گرم مصرف شود.

گینر

یکی از پاسخ های این سوال که کدام مکمل ها برای ورزشکاران توصیه می شود مکمل گینر است. زیرا فواید بسیار خوبی دارد و محبوب ترین مکمل به حساب می آید. مکمل گینر کالری بسیار بالایی دارد که برای عضله سازی و افزایش وزن استفاده می شود. تفاوت این دو نوع در ماده ترکیب آن و تأثیر آن بر فرد خواهد بود. در مکمل گینر برای افزایش وزن میزان کربوهیدرات بیشتر از پروتئین است و در عضله گینر برعکس است.

  • مصرف: صبح قبل از تمرین، بعد از بیدار شدن از خواب و بلافاصله بعد از تمرین حدود ۲۰-۱۰ گرم مصرف شود.

پودر پروتئین آب پنیر

یکی از محبوب ترین پروتئین ها در بین ورزشکاران و بدنسازان. پودر پروتئین آب پنیر به آب پنیر معروف است. در قدیم ارزش غذایی این ماده مشخص نبود و آن را بیرون می ریختند; اما امروزه پس از فرآوری، این مایع در اختیار افراد قرار می گیرد. پروتئین آب پنیر طعم های مختلفی مانند شکلات، توت فرنگی و وانیل دارد که در هنگام خرید باید به ترکیبات و افزودنی های آن توجه کرد.

  • مصرف: حداقل ۱۰ تا ۳۰ گرم، نیم ساعت قبل از تمرین و ۱۰ تا ۳۰ گرم بعد از تمرین.

بهترین مکمل های چربی سوز برای بدنسازان

بهترین مکمل های چربی سوز برای بدنسازان

یکی از دسته بندی مکمل ها مکمل های چربی سوز هستند که بسیار پرطرفدار هستند; اما در بین آنها کدام مکمل ها برای ورزشکاران توصیه می شود؟ تولید کنندگان این محصولات ادعا می کنند که این مکمل ها با افزایش متابولیسم، کاهش وزن را افزایش می دهند و هورمون های خاصی را در نتیجه بی اشتهایی آزاد می کنند. البته باید از مکمل های تقلبی نیز آگاه باشید. زیرا برخی از مکمل ها ممکن است با ناخالصی های خود باعث کاهش وزن سریع شما شوند. این مکمل ها به مرور زمان مضر خواهند بود. بنابراین، شما باید استفاده از آنها را متوقف کنید.

مکمل چای سبز

یک نوشیدنی چربی سوز محبوب در بین مردم چای سبز است که فواید چربی سوزی دارد. برای تولید قرص چای سبز از خود چای نیز کمک می گیرند. این قرص با افزایش متابولیسم و ​​متابولیسم بدن چربی های بدن را می سوزاند. همچنین این قرص ها اشتها را کاهش می دهند و به کاهش وزن افراد کمک می کنند. حتما قرص چای سبز را از داروخانه ها و برندهای معتبر خریداری کنید و از خرید تبلیغات مختلف خودداری کنید.

مکمل کافئین

کافئین به طور کلی محرک هوشیاری و بیداری است. اما در بین ورزشکاران برای افزایش انرژی و چربی سوزی استفاده می شود. مکمل های کافئین با کاهش اشتها، افزایش متابولیسم و ​​متابولیسم بدن باعث چربی سوزی در بین ورزشکاران می شود اما به مرور زمان بدن شما نسبت به این مکمل مقاومت نشان می دهد و دیگر تاثیری ندارد.

  • نیم ساعت قبل از شروع تمرین، یک عدد قرص، در صورت تمایل بیشتر، تعداد مجاز در روز ۱ تا ۳ قرص در فاصله زمانی ۳ تا ۴ ساعت می باشد.

یک مکمل خوب برای افزایش انرژی ورزشکاران

یک مکمل خوب برای افزایش انرژی ورزشکاران

مکمل های افزایش دهنده انرژی نیز در دسته مکمل های بدنسازی قرار می گیرند که ورزشکار می تواند قبل از تمرین برای قدرت و انرژی بیشتر و خلق و خوی بالاتر مصرف کند. بیشتر این مکمل ها قرص یا پودر هستند. در پاسخ به اینکه کدام مکمل ها برای ورزشکاران توصیه می شود، باید گفت که ورزشکاران می توانند برای سلامتی خود از این مکمل ها استفاده کنند. اما بهترین کار این است که قبل از مصرف هر قرص یا مکملی با پزشک مشورت کنید تا از مصرف بی خطر آن مطمئن شوید.

جزئیات کامل

این مکمل از نوع اسید آمینه است که با خاصیت کاهش خستگی و بهبود عملکرد ورزشی بهترین گزینه برای پاسخ به این سوال خواهد بود که کدام مکمل ها برای ورزشکاران توصیه می شود. این مکمل علاوه بر افزایش انرژی بر عضله سازی نیز تاثیر می گذارد.

  • مصرف: روزانه ۴ گرم به مدت ۸ هفته متوالی

آشپزخانه کامل

کاهش منیزیم در بدن منجر به ضعف عضلانی و خستگی می شود. زمانی که عضلات در حالت خستگی یا ضعف قرار دارند، هیچ تمرینی قادر به جبران این کمبود نخواهد بود. کمبود منیزیم در بدن باعث آسیب ها و بیماری های بسیاری در ورزشکاران می شود. به همین دلیل ورزشکاران باید در حین و بعد از ورزش منیزیم مصرف کنند. مکمل ها و قرص های منیزیم جبران کننده این کمبود هستند که در رده مکمل های توصیه شده برای ورزشکاران قرار می گیرند.

آشپزخانه کامل

حرف پایانی

کدام مکمل ها برای ورزشکاران توصیه می شود؟ ورزشکارانی که به دنبال سرعت بخشیدن به روند تناسب اندام خود هستند، می توانند با استفاده از مکمل های مختلف به هدف خود نزدیک شوند. ورزشکاران با توجه به نیازها و انتظارات خود می توانند از مکمل های خالص و بدون عوارض استفاده کنند و بهترین نتیجه را بگیرند. اما باید بدانید که مکمل هایی مانند گینر آنها با یک رژیم غذایی و برنامه ورزشی مناسب با هم کار می کنند و بر بدن افرادی که بدون برنامه ریزی صحیح آن را مصرف می کنند تأثیری نمی گذارند یا تأثیر منفی دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا