اخبار اقتصاد ایران

مصرف گاز خانگی در گیلان 9 درصد کاهش داشته است

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان گفت: با وجود جذب حدود ۴۳ هزار مشترک جدید در سال ۱۴۰۲، مصرف گاز خانگی در گیلان ۹ درصد کاهش یافته است.

ایران تحلیل عیسی جمال نیکویی مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان گفت: حجم مصرف خانوار در سال گذشته بسیار خوب بوده و نشان از رعایت صرفه جویی و مدیریت مصرف گاز توسط گاز خانگی دارد. مشترکین گیلان

وی در همین راستا مصرف ۲ میلیارد و ۴۴۳ میلیون مترمکعب گاز توسط خانوارهای گیلانی در سال گذشته را اعلام کرد و گفت: خوشبختانه این میزان نسبت به سال قبل ۲۳۵ میلیون مترمکعب کاهش داشته است.

جمال نیکویی در ادامه درباره کل مصرف گاز در سال ۱۴۰۲ اظهار داشت: شرکت گاز استان گیلان در سال گذشته ۶ میلیارد و ۷۳۱ میلیون مترمکعب گاز را در حوزه های مختلف مصرف به مشترکان تحویل داده که نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود ۳ درصد کاهش داشته است.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان در بخشی دیگر در خصوص مصرف گاز نیروگاهی استان گفت: این منطقه در سال گذشته ۲ میلیارد و ۹۴۳ میلیون مترمکعب گاز مصرف کرده که نسبت به سال قبل حدود ۱۰۰ میلیون مترمکعب افزایش داشته است. سال و دلیل اصلی این امر صرفه جویی در انطباق در بخش خانگی و افزایش گازرسانی به سایر مناطق مصرفی است.

وی درباره مصرف گاز در سایر حوزه های مصرف نیز اظهار داشت: بعد از بخش نیروگاهی و خانگی، بخش صنعت و کشاورزی با ۸۰۴ میلیون مترمکعب گاز سومین مصرف گاز استان را به خود اختصاص داده است که نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود ۳ درصد است. به دنبال آن حمل و نقل با ۳۰۵ میلیون مترمکعب و تجاری با ۲۴۶ میلیون مترمکعب رشد کرده است.

جمال نیکویی در پایان از تمامی نهادهای دست اندرکار به ویژه استانداری گیلان برای کمک به پایداری جریان گاز استان در پاییز و زمستان سال گذشته تشکر کرد و ابراز امیدواری کرد با برنامه ریزی های انجام شده گازرسانی شود. به مناطق مختلف مصرف استان تحویل داده می شود. همانطور که در سال ۱۴۰۲ باید به طور مستمر و پایدار ادامه یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا