ورزشی

مصمیم که استادیوم ها را به روز کنیم

وی افزود: ما همه یک خانواده هستیم و فرقی نمی کند چه کسی سرپرست تیم باشد و چه کسی مسابقات را برگزار کند. ما همه یک خانواده هستیم و باید بدانیم که در حال قضاوت هستیم. در این بین اگر بخواهیم کار نیمه کاره انجام دهیم به بحران تبدیل می شود.

دنیامالی با قدردانی از مردم و مسئولان شهرستان قدس به دلیل فراهم شدن شرایط برای میزبانی بازی های لیگ برتر گفت: انتخاب این ورزشگاه برای میزبانی بازی ها سلیقه ای بود. درست است که کنفدراسیون فوتبال آسیا این ورزشگاه را تایید کرد اما متاسفانه اتفاق خوشایندی در ذهن مردم نبود و شأن فوتبال ایران رعایت نشد. باید در این زمینه حرفه ای تر عمل می کردیم.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: سابقه فوتبال در کشور ما از بسیاری از کشورهای منطقه بیشتر است اما از نظر زیرساختی از ما پیشی گرفتند. باید همگرایی داشته باشیم و برای کشور امید ایجاد کنیم و متحد باشیم. این موضوع جزو سیاست های رهبر انقلاب و یکی از سیاست های اصلی حکومت وحدت ملی است. همانطور که مقام معظم رهبری امروز در دیدار جامعه ورزش تاکید کردند که ورزش یک موضوع جدی است، باید توجه داشت که به بهترین شکل با مسائل برخورد شود.

دنیامالی ادامه داد: برای ورود تجهیزات جدید نیازمند امکانات زیرساختی هستیم. در حال حاضر در برخی از ورزشگاه ها مشکل چمن داریم اما مشکل چمن ما به دلیل بی پولی نیست بلکه به دلیل عدم توجه و نگهداری از ورزشگاه ها است. واضح است که اگر مراقب چمن نباشیم، چمن طبیعی از بین می رود. نگهداری چمن کاری علمی و تخصصی است و باید آموزش های لازم به مسئولین نگهداری چمن داده شود.

وی با اشاره به حواشی ایجاد شده برای ورود به سیستم VAR در ایران گفت: نباید به گونه ای عمل کنیم که حاشیه ایجاد شود و باید از همان روز اول برای مردم شفاف سازی شود. این سیستم یک سیستم جدید در کشور است و طبیعی است که با مشکل مواجه شویم، اما باید از ابتدا به مردم می گفتیم که VAR در ایران یک آزمون کوتاه مدت است و در آینده تکمیل می شود.

دنیامالی گفت: دولت چهاردهم مصمم است ورزشگاه ها را به روز کند و بهترین امکانات را در اختیار باشگاه ها و مردم قرار دهد. از این رو با دستوری که به معاونت منابع دادیم، تصمیم گرفتیم استان ها را برای رفع مشکلات جدی ورزشگاه ها یاری کنیم.

وی با اشاره به اهمیت مخاطب به عنوان سرمایه ورزش گفت: باید با ملایمت و مدیریت با مخاطب برخورد کرد. فوتبال برای آن است که همه از آن لذت ببرند، نه اینکه نگران اتفاق بدی در آن باشند.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: باید به مردم قول بدهیم و به وعده های خود عمل کنیم. بحث بازسازی ورزشگاه ها و چمن ها باید با قدرت انجام شود و حرمت مردم رعایت شود. وظیفه صدا و سیما، وزارت ورزش و فدراسیون ها در جامعه ایجاد امید است. مشکلات باید بیان شود، اما نه به گونه ای که سیاه نمایی کند. همه ما وظیفه داریم موضوع امیدبخشی را که جزو فرمایشات رهبر معظم انقلاب و سیاست های دولت تدبیر و امید است به بهترین نحو اجرا کنیم.

وزیر ورزش با بیان اینکه آمادگی داریم ورزشگاه ها را به باشگاه ها واگذار کنیم زیرا معتقدیم باشگاه ها با شرایط بهتری از ورزشگاه ها مراقبت خواهند کرد، گفت: تغییرات ورزشگاه آزادی باید بر اساس چارچوب های علمی و اصولی انجام شود. بازسازی باید انجام شود. ما ورزشگاه دیگری مثل آزادی نداریم که بخواهیم جایگزین کنیم و به همین دلیل باید هر چه زودتر و با بالاترین کیفیت بازسازی این ورزشگاه انجام شود.

وی تصریح کرد: برای بازسازی ورزشگاه آزادی مشکل اعتباری و مالی نداریم و تا پایان آذرماه بازسازی قسمت غربی ورزشگاه به پایان می رسد و بازسازی قسمت دیگر نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت. به زودی و مسابقات باید در همان زمان برگزار شود.

دنیامالی بیان کرد: به باشگاه ها پیشنهاد می کنم جلسه مشترکی برگزار کنند و به اجماع برسند تا بتوانیم تصمیم بگیریم ورزشگاه ها را به مدت یک سال به باشگاه ها واگذار کنیم. وقتی باشگاه‌ها در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا شرکت می‌کنند، هر کدام از آنها اقتدار تیم ملی را دارند و مسابقات آنها مهم است.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: باید با دوستی و همدلی کارها را انجام دهیم و بپذیریم که یک خانواده هستیم. همه در هر موقعیتی باید برای پیشرفت فوتبال با یکدیگر همدردی کنند.

دنیامالی گفت: بحث حق پخش تلویزیونی برای ما افتخاری است و خوشبختانه رئیس سازمان صدا و سیما با ما تعامل دارد اما باید در برخی زمینه ها همگرایی بیشتر شود. قرار است آیین نامه و تفاهم نامه با صداوسیما برای حق پخش تلویزیونی در دولت را نهایی کنیم و اجرایی شود. بحث حق پخش قطعا به درد فوتبال و ورزش ما می خورد و ارزش باشگاه های ما را بالا می برد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا