اخبار بورس

مصوبه ای که به راحتی دور می خورد!

چیزی را گزارش کنید نبض بازار سهامیکی از آزاردهنده ترین جنبه های بازار سرمایه گاهی تبعیض هایی است که سهامداران خرد با آن مواجه هستند و متاسفانه رای آنها راه به جایی نمی برد. تبعیض‌هایی که هر روزه با آن‌ها روبه‌رو می‌شوند، در کنار پتوی قرمز بازار، یکی دیگر از مولفه‌هایی است که اعصاب سهامداران را خرد کرده است.

۲۸ دی سال گذشته بود که فرابوراس طی نامه ای این موضوع را اعلام کرد که تصویر آن را در ادامه مشاهده می کنید حداقل ارزش هر سفارش ۵ میلیون تومان تعیین شد. این قطعنامه از هشتم بهمن در سال ۱۴۰۱ لازم الاجرا شد.

تصمیمی که از ابتدا دنبال نشد و عده ای توانستند با مبالغ کمتر از ۵ میلیون تومان سفارشات را به سکوی معاملات ارسال کنند. تصویر زیر تنها نمونه ای از دور زدن مصوبه توسط برخی سهامداران خاص است. همانطور که از معاملات امروز (سه شنبه ۱۵) مشهود است اسفند ۱۴۰۲) نماد ویپسا برخی از سهامداران موفق به ثبت سفارش خرید برای یک سهم شدند برابر با ۱۴۵ تومان می تواند برای مدیر بازرگانی ارسال شود.

این تنها یک نمونه از دور زدن تصمیم مذکور است و اگر به بقیه سهام در بازار پایه نگاهی بیاندازیم، مطمئناً به نمونه های بیشتری برخواهیم خورد. بررسی همه این موارد قطعا به نفع خوانندگان خواهد بود.

سوال رگولاتوری این است که این افراد چه کسانی هستند که می توانند تصمیم سال گذشته را دور بزنند و خریدهای زیر ۵ میلیون تومان را به کمیسیون تجارت ارسال کنند؟ آیا این تخلف محسوب نمی شود؟ اگر این تصمیم به راحتی مورد احترام برخی قرار نمی گیرد، چرا باید به قوت خود باقی بماند و به نماد تبعیض در بازار سرمایه تبدیل شود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا