ترندهای روز

مطالعه جدید: سرعت رشد امید به زندگی در انسان‌ها در حال کاهش است

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

تحقیقات جدید نشان می دهد که سرعت افزایش امید به زندگی در بین انسان ها در حال کاهش است. این مطالعه همچنین می گوید که این میزان طی سه دهه گذشته پس از دو برابر شدن امید به زندگی در ۱۰۰ سال گذشته، به طور قابل توجهی کاهش یافته است. نتایج این تحقیق در Nature Aging منتشر شده است.

به گزارش مجله اسکای، در قرن ۱۹ و ۲۰، امید به زندگی انسان به دلایلی مانند رژیم غذایی بهتر و سیستم پزشکی پیشرفته تر به طور چشمگیری افزایش یافت. اکنون محققان پیشنهاد می کنند که به جای افزایش عمر، بر افزایش کیفیت زندگی در دوران سالمندی تمرکز کنیم.

میزان افزایش امید به زندگی انسان کاهش یافته است

همچنین در این تحقیق گفته می شود خوش بینانه است که ۱۵ درصد زنان و ۵ درصد مردان در اکثر کشورها در این قرن ۱۰۰ سال عمر کنند. البته، اگر نتوان فرآیندهای پیری بیولوژیکی را کاهش داد، بعید است که طول عمر انسان در قرن حاضر به میزان قابل توجهی افزایش یابد.

به گفته محققان، علیرغم پیشرفت های پزشکی و بهداشت عمومی، امید به زندگی برای افرادی که در میان پیرترین جمعیت های جهان زندگی می کنند، از سال ۱۹۹۰ به طور متوسط ​​۶.۵ سال افزایش یافته است. در نهایت در این تحقیق مشخص شد که با توجه به اینکه افراد بیشتری در معرض جنبه های منفی پیری قرار می گیرند، میزان افزایش امید به زندگی در حال کاهش است.

نویسنده اصلی این مقاله، جی اولشانسکی از دانشگاه ایلینویز در شیکاگو، گفت که اکثر مردمی که امروزه زنده هستند به لطف داروها و پیشرفت‌های پزشکی تا پیری زندگی می‌کنند. او همچنین گفت که اکنون باید تمرکز خود را به تلاش هایی معطوف کنیم که پیری را کند کرده و طول عمر را افزایش می دهد.

علاوه بر این، نتایج تحقیقات دیگر نشان داد که «بیبی بومرها» یا افرادی که بین سال‌های ۱۹۴۶ تا ۱۹۶۴ به دنیا آمده‌اند، معمولاً بیشتر عمر می‌کنند. اما سلامت ضعیف تری نسبت به نسل های قبلی دارند.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا