ترندهای روز

مطالعه جدید: مصرف قهوه با کاهش ریسک ابتلا به پارکینسون پیوند دارد

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

همه ما می دانیم که هر چیزی که می خوریم یا می نوشیم تأثیر قابل توجهی بر سلامت ما دارد. اکنون در یک مطالعه جدید، دانشمندان به ارتباطی بین نوشیدن قهوه و کاهش خطر ابتلا به بیماری پارکینسون پی برده اند.

تیم بین‌المللی پژوهشگران این مطالعه، با بررسی داده‌های جمع‌آوری‌شده از ۱۸۴۰۲۴ نفر در طول ۱۳ سال، دریافتند افرادی که قهوه مصرف می‌کنند کمتر به بیماری پارکینسون مبتلا می‌شوند. علاوه بر این، تجزیه و تحلیل بیشتر صدها نفر از افراد مبتلا به پارکینسون که سطوح خونی متابولیت های اولیه کافئین، پاراکسانتین و تئوفیلین را داشتند، نشان داد که آنها با خطر ابتلا به پارکینسون ارتباط معکوس دارند.

ارتباط قهوه و بیماری پارکینسون

محققان در مقاله منتشر شده خود می گویند:

“این مطالعه ارتباط معکوس بین مصرف قهوه کافئین دار و خطر ابتلا به بیماری پارکینسون را در یکی از بزرگترین گروه ها در سراسر جهان با بیش از ۲۰ سال پیگیری نشان می دهد.”

به گفته آنها، ۲۵ درصد از مصرف کنندگان قهوه در مقایسه با کسانی که اصلا قهوه نمی نوشند، ۴۰ درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به پارکینسون قرار دارند. در میان تمام مصرف کنندگان قهوه، کاهش خطر اندازه گیری شده بین ۵ تا ۶۳ درصد بسته به کشور متفاوت است.

بر اساس تحقیقات قبلی، تصور می شود که دلیل این امر می تواند فعال شدن جریان دوپامین در مغز توسط کافئین موجود در قهوه باشد. پارکینسون در مغز با کاهش دوپامین به دلیل از بین رفتن سلول های عصبی مشخص می شود. محققان می گویند:

قهوه پرمصرف‌ترین نوشیدنی روان‌گردان در جهان است. کشف تأثیر بیولوژیکی کافئین بر بیماری پارکینسون نه تنها پیامدهای مهمی برای سلامت عمومی دارد، بلکه درک ما از علت بیماری را افزایش می‌دهد و استراتژی‌های پیشگیری بالقوه را تقویت می‌کند.

بر اساس آمارهای موجود تنها در آمریکا نزدیک به یک میلیون نفر با این بیماری زندگی می کنند که باعث لرزش اندام هایی مانند دست و اختلال در حرکت طبیعی، تعادل و سفتی اندام می شود.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا