ترندهای روز

مطالعه جدید: پدران بیشتر از سایر مردان در معرض خطر بیماری‌های قلبی قرار دارند

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

محققان آمریکایی در یک مطالعه طولانی مدت و چند قومیتی، رابطه بین پدر شدن و خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را بررسی کردند. نتایج این مطالعه نشان می دهد که پدران در مقایسه با سایر مردان از سلامت قلب کمتری در سنین بالا برخوردارند.

اگرچه این نتایج با توجه به سن پدری و پیشینه‌های قومی شرکت‌کنندگان متفاوت بود، اما در مجموع به نظر می‌رسد که فشارها و مسئولیت‌های والدینی حفظ عادات مفید برای سلامت قلب را دشوارتر می‌کند.

محققان می گویند نتایج مطالعه آنها زمینه هایی را مشخص می کند که اعضای خانواده و متخصصان بهداشت می توانند به پدران کمک کنند. آنها مطالعه خود را در مجله AJPM Focus منتشر کرده اند.

در این تحقیق از داده های ۲۸۱۴ مرد ۴۵ تا ۸۴ ساله که به مدت ۱۸ سال تحت نظر بودند استفاده شد. داده ها شامل گزارش هایی از رژیم غذایی، ورزش، و سیگار کشیدن و همچنین شاخص توده بدنی، فشار خون، کلسترول و سطح گلوکز خون بود.

خطر پدر شدن برای سلامت قلب

همانطور که اشاره شد، پدران در مقایسه با مردانی که هرگز بچه دار نشده بودند، سلامت قلب کمتری داشتند. سلامت قلب مردانی که در سن ۲۵ سالگی یا قبل از آن پدر شدند، بدتر از سایر پدرها بود. به خصوص در مردان سیاه پوست یا اسپانیایی تبار. این گروه همچنین از میزان مرگ و میر بالاتری برخوردار بودند.

محققان می گویند عوامل مختلف و گسترده ای در این موضوع دخیل هستند. برای مثال، پدران جوان‌تر ممکن است از نظر مالی ثبات کمتری داشته باشند و ساعات فراغت آنها انعطاف‌پذیرتر باشد.

محققان می گویند سلامت پدران تاثیر زیادی بر سلامت کل خانواده دارد. اما بسیاری از تحقیقات بر سلامت کودکان و مادران خانواده ها متمرکز شده است. این تحقیق می تواند راه را برای بررسی رابطه چند وجهی پدر، مادر و فرزندان باز کند.

یکی از نتایج جالب این مطالعه این بود که میزان مرگ و میر در پدران سیاه پوست کمتر از سایر مردان سیاه پوست بود. این بدان معنی است که پدر شدن احتمالاً عادات سبک زندگی را ایجاد می کند که به نفع اقلیت های محروم است.

نتایج این تحقیق به طور مستقیم هیچ علت و معلولی را ثابت نمی کند. همچنین، تفاوت سلامت بین گروه ها بسیار کم، اما از نظر آماری معنی دار بود. با توجه به اینکه بیماری های قلبی یکی از مهم ترین علل مرگ و میر هستند، نتایج این تحقیق می تواند ارزش بالایی داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا