ترندهای روز

مطالعه جدید: ۳۰ دقیقه ورزش می‌تواند سلول‌های سفید نابودکننده سرطان را افزایش دهد

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (irtahlil.com):

یک مطالعه جدید در دانشگاه تورکو در فنلاند نشان می دهد که تنها ۳۰ دقیقه ورزش می تواند به افزایش گلبول های سفید خون کمک کند. این سلول ها تومورها را در بیماران سرطان سینه از بین می برند.

این مطالعه نشان می دهد که ورزش می تواند نقش مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن در مبارزه با سرطان داشته باشد.

همچنین این یافته‌ها نشان می‌دهد که حتی یک دوره کوتاه ورزش می‌تواند تأثیر بسزایی بر سیستم ایمنی بیماران سرطانی داشته باشد و می‌تواند به عنوان راه‌حلی مکمل برای مدیریت سرطان در نظر گرفته شود.

افزایش گلبول های سفید سرطان زا با ورزش

در این مطالعه، ۲۰ بیمار تازه تشخیص داده شده سرطان پستان که هنوز درمان سرطان را شروع نکرده بودند، شرکت کردند. از بیماران خواسته شد تا با سطح مقاومت افق میهنی خود به مدت ۳۰ دقیقه روی دوچرخه پدال بزنند. نمونه خون در سه مرحله گرفته شد. قبل از ورزش، حین ورزش و بعد از ورزش. سپس مورد تجزیه و تحلیل و بررسی قرار گرفتند.

نتایج نشان داد که در حین ورزش تعداد گلبول های سفید خون از جمله سلول های T سیتوتوکسیک و سلول های کشنده طبیعی که نقش اصلی را در از بین بردن سلول های سرطانی ایفا می کنند به میزان قابل توجهی افزایش یافت. از سوی دیگر، تعداد سلول‌های تنظیم‌کننده T و سلول‌های سرکوب‌گر مشتق از میلوئید که می‌توانند از رشد سرطان حمایت کنند نیز تغییری نکرد.

این تحقیق همچنین نشان داد که نسبت سلول های کشنده طبیعی به کل گلبول های سفید خون به طور قابل توجهی افزایش یافته است در حالی که نسبت سلول های بازدارنده مشتق از میلوئید کاهش یافته است. این نتایج نشان می دهد که ورزش می تواند تعادل گلبول های سفید را به نفع سلول های کشنده تومور تغییر دهد.

محققان همچنین به بررسی این موضوع پرداختند که آیا نوع سرطان سینه در تأثیر ورزش بر گلبول های سفید خون تفاوتی ایجاد می کند یا خیر. نتایج نشان داد که هر چه تومور بزرگتر باشد، تعداد سلول های کشنده طبیعی کمتر است.

این مطالعه نشان داد که تعداد تقریبی انواع گلبول های سفید خون یک ساعت پس از ورزش به مقادیر استراحت بازگشته است. با این حال، مطالعات پیش بالینی نشان داده است که سلول های کشنده سرطان می توانند به ناحیه تومور حرکت کنند.

یکی از محققان این مطالعه می گوید: بر اساس دانش فعلی ورزش برای همه بیماران سرطانی مفید است و مطالعه اخیر ما نیز از این نظریه حمایت می کند.

نتایج این مطالعه در مجله دانشگاه تورکو منتشر شده است.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا