اخبار اقتصاد ایران

معامله امتیاز نهضت ملی مسکن توسط بنگاه‌های املاک غیرقانونی است

دبیر کارگروه تنظیم بازار املاک و مستغلات وزارت راه و شهرسازی با اشاره به خرید و فروش امتیازات نهضت ملی مسکن در برخی بنگاه های معاملات ملکی، این موضوع را غیرقانونی اعلام کرد.

افق میهن به نقل از تسنیم، یاسر دستمالچیان دبیر کارگروه تنظیم بازار املاک و مستغلات وزارت راه و شهرسازی یادآور شد: با بازرسی های انجام شده توسط کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات. از بنگاه های معاملات ملکی کشور، خرید و فروش امتیاز واحدهای مسکونی حمایتی در برخی شرکت ها انجام می شود که غیرقانونی است.

وی با تاکید بر اینکه خرید و فروش مسکن یارانه ای بر اساس بند مندرج در قراردادها غیرقانونی است، تصریح کرد: مبنای این فعالیت های غیرقانونی عمدتا بنگاه های معاملات ملکی هستند. در بازرسی ها تذکرات لازم به برخی متخلفان داده شد و شرکت ها در حال حاضر موظف به رعایت این قانون هستند.

وی با بیان اینکه بر اساس ماده ۱۳ قانون ساماندهی بازار مسکن، زمین و اجاره، خرید و فروش امتیاز مسکن یارانه ای ممنوع است، افزود: این قانون حق انعقاد معاملات و اعطای وکالت و وکالت مربوطه را پیش بینی کرده است. واگذاری حق انتفاع زمین یا زمین یا امتیازات ثبتی. هیچ نامی وجود ندارد. همچنین ثبت رسمی معاملات و وکالتنامه منوط به دریافت استعلام از وزارت راه و شهرسازی می باشد.

وی افزود: این معاملات در هیچ یک از دادگاه ها پذیرفته نمی شود و طبق قانون ادارات ثبت اسناد و املاک مجاز به ثبت این گونه قراردادها نیستند.

دبیر کارگروه تنظیم بازار املاک و مستغلات وزارت راه و شهرسازی گفت: با توجه به این قانون تجار برای اینکه دچار مشکل نشوند اقدام به فروش امتیازات خود با قیمت کمتر کرده اند. مردم به دلیل ناآگاهی خرید می کنند و ضررهای جبران ناپذیری را متحمل می شوند. از مردم می‌خواهیم از خرید مسکن یارانه‌ای خودداری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا