اخبار بورس

معامله در بورس کالا، ایمن‌ترین شیوه سرمایه گذاری طلا

مزایای سرمایه گذاری در بازار طلا از طریق ابزارهای مالی؛

سرمایه گذاری در بازار طلا از طریق ابزارهای مالی، اولاً از نظر مالی شفاف است، مسائل مالیاتی آنها حل شده و بسیار امن تر از معاملات فیزیکی است. وقتی کسی واحدهای تولیدی را در بورس می‌خرد، در واقع از تولید در کشور حمایت می‌کند. بنابراین تقویت معاملات بورس می تواند بهترین روش سرمایه گذاری باشد.

محمد کشتی آرای عضو هیئت مدیره کمیسیون ویژه طلا و جواهر اتاق اصناف ایران در گفتگو با اخبار بورس وی تصریح کرد: اگر جامعه را به دو دسته تقسیم کنیم، دسته اول، جامعه سنتی است که به طور کلی در فضای مدرن، بسته به سطح تحصیلات، اعتقادات و فرهنگ، مبادلات مالی انجام نمی دهد. این افراد ترجیح می دهند در فضای فیزیکی تجارت کنند و طلا را به روش سنتی که از گذشته می دانستند معامله کنند.

وی افزود: نقطه ضعف این نوع معاملات جنبه سرمایه گذاری از طریق ابزارهای مالی جدید مانند بورس کالا و صندوق های سرمایه گذاری است که به چند دلیل مزایای بیشتری را ارائه می دهد. بسیاری از افرادی که از نظر فرهنگی و اقتصادی در این شرایط باهوش هستند، معاملات و سرمایه گذاری های خود را از طریق بورس یا صندوق های سرمایه گذاری انجام می دهند.

کشتی آرای خاطرنشان کرد: بر اساس باور جامعه ما با توجه به تحولات بورس در سال های اخیر و بروز اتفاقات منفی در این بازار، مردم نسبت به این نوع معاملات بدبین هستند و باید از طریق صندوق های سرمایه گذاری این بدبینی برطرف شود. و عملیات بورس.

وی تصریح کرد: در حال حاضر مطمئن ترین و بهترین راه برای افرادی که توانایی خرید فیزیکی طلا را ندارند و اعتماد لازم به فضای فیزیکی معامله را ندارند، ایجاد اعتماد، فراهم کردن بستر و اطلاعات برای توانمندسازی این افراد است. کسب و کار خود را در بازار سرمایه انجام دهند و از این طریق به اهداف خود برسند.

کشتی آرای درباره مزایای سرمایه گذاری در بازار طلا از طریق ابزارهای مالی گفت: این نوع سرمایه گذاری در درجه اول از نظر مالی شفاف است، مسائل مالیاتی آن حل شده و بسیار امن تر از معاملات فیزیکی است و مردم می توانند مقدار طلای خود را سپرده گذاری کنند. اگر نیاز به سرمایه گذاری و خرید در قالب اوراق قرضه دارید، ذخیره اوراق به دلایل امنیتی البته بسیار آسان تر از ذخیره فیزیکی طلا است.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که شخصی سهام واحدهای تولیدی را در بورس خریداری می کند در واقع از تولید در کشور حمایت می کند. صندوق‌های سرمایه‌گذاری طلا نوعی سرمایه‌گذاری است که می‌تواند به طور منظم در طول زمان به نقدینگی تبدیل شود و از چرخه مالی کشور خارج شود. بنابراین تقویت معاملات بورس می تواند بهترین روش سرمایه گذاری باشد.

کشتی آرای یادآور شد: صندوق های طلا می توانند با شرایط ساده طلا را به واحدهای تولیدی واگذار کنند و با واگذاری طلا به واحدهای تولیدی طلا، با آنها همکاری کرده و در ازای ضمانت و کارمزد بسیار ناچیز، طلا را به واحدهای تولیدی تحویل دهند. .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا