بانک و بیمه

معامله ۶.۶ تن ‎شمش طلا در مرکز مبادله ایران طی ۶ ماه

به گزارش افق میهن، بانک مرکزی اعلام کرد: با معامله ۶.۶ تن شمش طلای ویژه برای تسویه تعهد ارزی در تالار معاملات مرکز مبادلات ایران، حدود ۲۹ میلیارد تومان ارز حاصل از صادرات به اقتصاد بازگشت. ” چرخه

در طول فعالیت شش ماهه تالار معاملات شمش طلا مرکز مبادلات ایران و برگزاری ۳۷ مزایده حضوری ۲۷ هزار تومانی در سال ۱۴۰۲، تاکنون ۶۶۲۵ کیلوگرم شمش طلا به ارزش حدود ۲۹ میلیارد تومان معامله شده است.

صادرکنندگانی که امکان تسویه تعهد ارزی با شمش طلا را دارند، تامین کنندگان اصلی شمش طلا در مرکز مبادلات ارزی ایران هستند.

همچنین تولیدکنندگان داخلی شمش طلا و واردکنندگان شمش طلا که مشمول تعهد صادرات نیستند، امکان تحویل شمش طلا به مرکز مبادلات ارزی و طلای ایران را دارند.

با توجه به دستورالعمل حراج حضوری شمش طلا در مرکز مبادلات طلا و ارز ایران: «تولیدکنندگان و تولیدکنندگان فعال مصنوعات طلا با جواز کسب مجاز و معتبر»، «عمده فروشان شمش طلا با جواز کسب مجاز و معتبر»، «دارای مجوز خرده فروشان طلای مذاب، «خرید مجاز و معتبر» و «بانک عامل با مجوز بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران» می توانند برای خرید شمش طلا از مرکز مبادلات ایران اقدام کنند.

با افتتاح تالار حراج شمش طلا در مرکز مبادلات ایران، حجم قابل توجهی شمش طلا توسط بخش خصوصی وارد کشور شد و از این طریق نیازهای مهم تولیدکنندگان مصنوعات طلا تامین شد. حراج شمش جدید پس از یک هفته تعلیق در تاریخ ۳۱ جولای ۱۴۰۳ برگزار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا