فرهنگ و هنر

معامله 3 میلیون و 180 هزار تن محصول در بورس کالا

در هفته گذشته اتفاق افتاد؛

در معاملات بازار فیزیکی بورس کالای ایران در هفته گذشته، ۳ میلیون و ۱۸۰ هزار و ۶۳۵ تن انواع کالا به ارزش ۳۱.۴ هزار میلیارد تومان معامله شد که رشد ۴ درصدی حجم معاملات را نسبت به هفته قبل تجربه کرد. از نظر حجم، سیمان، سنگ آهن، آهن اسفنجی و فولاد وزنه های سنگین سالن صنعتی و معدنی و وکیوم باتوم، مواد پلیمری و قیر نیز وزنه های سنگین سالن پتروشیمی و فرآورده های نفتی بودند.


ایران تحلیل –

تالار محصولات صنعتی و معدنی هفته گذشته شاهد معامله ۲ میلیون و ۷۰۸ هزار و ۱۶۰ تن انواع کالا به ارزش ۲۱.۷ هزار میلیارد تومان بود.

به گزارش روابط عمومی بورس کالای ایران، در این تالار یک میلیون و ۲۱۰ هزار و ۲۷۷ تن سیمان، ۳۴۴ هزار و ۱۰۳ تن فولاد، ۷۴۵ هزار تن سنگ آهن، ۳۹۲ هزار تن آهن اسفنجی، ۸ هزار و ۶۶۰ تن مس، ۷ هزار و ۸۰ تن آلومینیم و ۷ هزار و ۸۰ تن آلومینیم کنسانتره مولیبدن معامله شد.

از سوی دیگر، ۴۶۹ هزار و ۶۱۳ تن کالا و فرآورده به ارزش ۹.۴ هزار میلیارد تومان در حوزه داخلی و صادراتی تالار نفت و پتروشیمی فروخته شد.

در تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی، ۱۶۷ هزار تن وکیوم باتوم، ۱۰۱ هزار و ۹۱۸ تن مواد پلیمری، ۱۰۰ هزار و ۳۴۲ تن قیر، ۵۳ هزار تن لوب کات، ۳۳ هزار و ۶۰۸ تن مواد شیمیایی، ۹ هزار و ۱۵۰ تن گوگرد، ۴ هزار و ۱۳۳ تن روغن، ۲۶۰ تن گاز و خوراک و ۱۰۰ تن عایق رطوبتی معامله شد.

بازار ثانویه شاهد معامله ۲ هزار و ۸۶۱ تن انواع کالا و محصولات به ارزش ۲۲۸ میلیارد تومان بود.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا