فرهنگ و هنر

معاون سیاسی صداوسیما تغییر کرد/علت چه بود؟ :: ایران تحلیل

رئیس سازمان صدا و سیما در حکمی محمدعلی صائب را به عنوان سرپرست معاونت سیاسی سازمان صدا و سیما منصوب کرد.

به گزارش ایران تحلیل، در حکم جبلی برای محمدعلی صائب آمده است: لازم است تمامی جوانب حکم انتصاب معاون سیاسی به صورت جدی در دستور کار شما قرار گیرد و در آن حوزه با پیگیری مستمر مواجه شود. تجربه فعالیت‌های بی‌سابقه و گسترده رسانه ملی در انتخابات اخیر نشان داد که شکوفایی ظرفیت‌های بزرگ با همت و اراده همکاران محقق می‌شود و معاونت سیاسی می‌تواند یکی از پیشرانان رسانه ملی در این زمینه.

رئیس صداوسیما در پایان از زحمات علیرضا خدابخشی که پیش از این معاون سیاسی سازمان صداوسیما بود تشکر کرد.

محمدعلی صائب از سال ۱۳۵۸ تا ۱۳۶۸ در سمت های خبری رادیو پیام، رادیو جوان و رادیو ایران فعالیت می کرد. وی در فعالیت رسانه ای خود معاونت صدا و سیمای صدا و سیما، تا سال ۹۴ خبرنگار معاونت خبر مرکز خراسان جنوبی، معاونت خبر مرکز خراسان جنوبی تا سال ۱۳۷۷ و مسئولیت خبرنگاران جوان است. باشگاه این استان صائب از شهریور در سال ۱۴۰۱ ریاست خبرگزاری صدا و سیما را بر عهده داشت.

لازم به ذکر است برخی این اقدام را ناشی از اظهارات جنجالی حمیدرسایی در گفت و گوی ویژه خبری تلویزیون می دانند که با واکنش های بسیاری همراه بود.

درست زمانی که رهبر انقلاب اسلامی بر پرهیز از درگیری و ستیزه‌جویی گروه‌های سیاسی تاکید کردند و گفتند که انتخابات با این اقدامات تلخ برای همه ملت نشود، صداوسیما از حمید رسایی دعوت کرد و او به سبک قبلی خود مخالفت کرد. شورای ائتلاف و حملات محمدباقر قالیباف. نکته جالب اینجاست که اگرچه رسایی در ابتدا قصد داشت حملات خود را با کنایه انجام دهد، اما این مجری رادیو بود که تمام تلاش خود را کرد تا آتش اختلافات را شعله ور کند و با نام بردن مکرر افراد فضاسازی کرد. او را وادار کرد تا با ذکر قالیباف و شورای ائتلاف مستقیماً حملات خود را انجام دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا