اخبار بورس

معرفی ابزار‌های متنوع برای سهامداران خرد؛ سیاست تامین سرمایه مسکن/ بورسی شدن تامین سرمایه مسکن بعد از افزایش سرمایه های لازم

مدیرعامل تامین سرمایه مسکن گفت:

مدیر عامل تامین سرمایه مسکن گفت: عرضه سرمایه مسکن در بورس پس از جذب سرمایه صورت می گیرد. افزایش سرمایه را در دستور کار داریم. در دو سال سرمایه خود را از ۲۰۰ میلیارد تومان به ۱۰۲۸ میلیارد تومان افزایش دادیم.

شهاب الدین شمس، مدیرعامل تامین سرمایه مسکن در گفتگو با افق میهنوی در خصوص صندوق سرمایه گذاری ETF پناه ثروت هومان توضیح داد: این شرکت به منظور تامین سرمایه مسکونی در راستای توسعه ابزارهای سرمایه گذاری و تکمیل سبد محصولات خود، صندوق سرمایه گذاری پناه ثروت هومان ETF را تاسیس کرد که قبلا دارای صندوق های سهامی جزئی ETF بود. با نام «درایکم» اما از آنجایی که این صندوق یک بخش است و فقط در حوزه بانکی و بیمه ای فعالیت می کند، احساس کردیم باید یک صندوق سهام ETF نیز داشته باشیم تا نیاز سرمایه گذارانی که نیاز عمومی به صندوق دارند، تامین شود.

وی افزود: ارزش کل مجموعه صندوق های کشور حدود هزار همات است. از این تعداد ۱۳۰ سهم در مجموعه صندوق های سهامی و زیر گروه های آن است و زمینه برای توسعه صندوق های ETF وجود دارد.

شمس ادامه داد: بزرگترین صندوق سرمایه گذاری ETF در کشور، صندوق «دره یکم» و «پالایش» است. تجربه مدیریت ETF سهام ما را بر آن داشته تا در حوزه عمومی نیز کار کنیم.

مدیرعامل تامین سرمایه مسکن در این خصوص خاطرنشان کرد: از سوی دیگر، جذب سرمایه به سرمایه گذاران خرد کمک زیادی می کند، اگر سرمایه گذاران احساس می کنند که بازار سرمایه فرصت های زیادی را ارائه می دهد، بهتر است به جای سرمایه گذاری مستقیم از طریق صندوق ها، این کار را انجام دهند تا ریسک سرمایه گذاری مستقیم در فضای هیجانی بازار را نپذیرند.

وی بیان کرد: پذیره نویسی این صندوق در سی و یکم مرداد امسال با ۲۰۰ میلیارد تومان محقق شد. مجوز آن نیز با سقف یک میلیارد تومان اخذ شد.

شمس با نگاهی به مشارکت سهامداران گفت: سیاست تامین سرمایه مسکونی در هنگام تاسیس صندوق ها، ایجاد فرصت های سرمایه گذاری برای سرمایه گذاران خرد است، یعنی در صندوق هایی که در گذشته تاسیس کرده ایم، از جمله املاک تحت تصرف ما سابقه توسعه سهام این خط مشی و استراتژی ما است که ابزارهایی را معرفی کنیم که به نحوی در خدمت سهامداران خرد باشد و تعداد زیادی از افراد با سرمایه اندک را برای بهره مندی از فرصت های سرمایه گذاری در بازارهای مختلف راهنمایی کند.

معرفی ابزارهای مختلف برای سهامداران خرد; سیاست تامین سرمایه مسکن/مبادله برای تامین سرمایه مسکن پس از افزایش وجوه مورد نیاز

مدیرعامل تامین سرمایه مسکن درباره صندوق های تحت مدیریت توضیح داد: دو صندوق اوراق قرضه داریم. دیگری صندوق ماوا است. عملکرد این صندوق ها با شاخص سنجیده نمی شود. در حال حاضر دو صندوق باز برای زمین و ساختمان داریم. ما در مرحله پایانی آخرین صندوق، ناگین هستیم. صندوق املاک ملک یکی از صندوق های موفق است و با کار انجام شده در ۶ ماه گذشته توانسته ارزش افزوده متناسبی را ارائه کند و نقدینگی لازم را در اختیار سرمایه گذاران قرار دهد.

وی ادامه داد: صندوق مدیریت بازار «درایکم» را نیز مدیریت می‌کنیم که بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری سهام است اما بخشی از صندوق‌هایی است که مدیریت می‌کنیم. دیگری صندوق ثروت انسانی است.

شمس با اشاره به درج نماد تامین سرمایه مسکن تصریح کرد: درج شدن عرضه سرمایه مسکن پس از افزایش وجوه اتفاق می افتد. افزایش سرمایه را در دستور کار داریم. در دو سال سرمایه خود را از ۲۰۰ میلیارد تومان به ۱۰۲۸ میلیارد تومان افزایش دادیم. در نظر داریم تا ۶ ماه آینده این افزایش سرمایه را ادامه دهیم. افزایش سرمایه می تواند به ما ظرفیت بیشتری برای ایفای نقش در حوزه های مختلف بدهد. این افزایش اعتبارات باید اتفاق بیفتد و ظرفیت های موجود تا حدودی به منصه ظهور برسد تا بتوانیم نماد تامین سرمایه مسکن را به عنوان نماد قابل معامله عرضه کنیم.

مدیرعامل تامین سرمایه مسکن در توصیه به سهامداران گفت: سرمایه‌گذاری از طریق صندوق‌ها به مردم کمک می‌کند هنگام خرید سهمی از صندوق در بازار سرمایه‌گذاری کنند و ریسک را کاهش می‌دهد آنها ممکن است منابع تحلیلی و زمان لازم برای تجزیه و تحلیل را نداشته باشند. در عین حال با سرمایه گذاری در صندوق از رفتارهای هیجانی نیز اجتناب می کنند. در بازارهای معتبر دنیا، مردم سهم زیادی از سرمایه گذاری مستقیم ندارند. در یک بازی که توسط حرفه ای ها انجام می شود، افراد واقعی اگر شرکت کنند برنده نخواهند شد.

شمس ادامه داد: باید دائماً این فرهنگ را ترویج کنیم تا مردم مستقیماً وارد بازار سرمایه نشوند. زیرا عواقب آن می تواند هم برای فرد و هم برای بازار نامطلوب باشد. امیدواریم روزی برسد که ظرفیت ها، اندازه ها و تنوع صندوق ها به قدری جذاب باشد که مردم تمایلی به سرمایه گذاری مستقیم در بازار نداشته باشند و از طریق صندوق ها ادامه دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا