اخبار اقتصاد ایران

معرفی بهترین ابزارهای آنلاین برای تست و بهبود سرعت سایت

سرعت سایت شما تاثیر زیادی در جذب و حفظ کاربران دارد. اگر سایت شما نمی تواند در کوتاه ترین زمان ممکن بارگذاری شود. مخاطبان بدون معطلی آن را می بندند و به این ترتیب کاربران زیادی را به راحتی از دست خواهید داد. هدف کلی ما از سئو سایت کسب رتبه در گوگل و جذب کاربران بیشتر است. گوگل با اسکریپت های خارجی که محتوای اولیه را روی صفحه نمایش (به لپ تاپ، تبلت، موبایل یا هر جای دیگری) به تاخیر می اندازد، اصلاً حد وسط خوبی ندارد. بنابراین، بسیار مهم است که به طور خاص روی سرعت سایت خود کار کنیم.

اما چگونه سرعت سایت خود را تحلیل کنیم؟ برای اینکه بدانید سرعت سایت شما خوب است یا نیاز به بهبود دارد، چندین ابزار مفید وجود دارد که در ادامه این مقاله به معرفی آنها خواهیم پرداخت.

بهترین ابزار تست سرعت سایت

در این قسمت شما را با ۶ تا از بهترین ابزارهای آنلاین تست و بهبود سرعت سایت آشنا می کنیم. شما می توانید از این ابزارها برای بررسی و بهینه سازی سرعت بارگذاری سایت خود استفاده کنید.

ابزار تست سرعت سایت Gtmetrix

یکی از بهترین ابزارها برای تست سرعت سایت Gtmetrix می باشد زیرا این ابزار علاوه بر رایگان بودن دارای ویژگی های بسیاری نیز می باشد. Gtmetrics به راحتی به شما کمک می کند تا به مشکلات سایت خود مانند وجود تصاویر بزرگ، CSS و … پی ببرید.

برای استفاده از Gtmetrix باید یک حساب کاربری رایگان ایجاد کنید. پس از ایجاد حساب کاربری در این ابزار، می توانید سرعت سایت خود را از ۷ موقعیت جغرافیایی مختلف بررسی کنید. علاوه بر این می توانید نوع مرورگر، کروم یا فایرفاکس و همچنین نحوه اتصال به اینترنت که سرعت کم یا پرسرعت است را مشخص کنید.

ابزار تست سرعت سایت PageSpeed ​​Insights

پس از GTmetrics، بهترین انتخاب برای تست و بهبود سرعت سایت، PageSpeed ​​Insights است. این ابزار توسط خود گوگل ارائه شده است و از آنجایی که هدف کلی ما از سئو، جلب توجه گوگل به سایتمان است، بهتر است از این ابزار حتی در کنار ابزار GT Metrics استفاده کنیم.

توجه داشته باشید که PageSpeed ​​Insights نه تنها نسخه دسکتاپ سایت شما را بررسی می کند، بلکه نسخه موبایل را نیز بررسی می کند.

ابزار تست سرعت بارگذاری وب سایت WebPageTest

ابزار دیگری برای تست و بهبود سرعت سایت که می توان به آن اشاره کرد ابزار WebPageTest است. این ابزار مانند Gtmetrix به شما امکان می دهد مکان های جغرافیایی مختلف و همچنین مرورگرهای مختلف (کروم، فایرفاکس) را انتخاب کنید. WebPageTest بر اساس تست های مختلفی که روی سایت شما انجام می دهد، در نهایت امتیازی از A تا F را به سرعت بارگذاری وب سایت اختصاص می دهد.

webpagetest تا حدودی شبیه Gtmetrix است، اما اطلاعاتی که به شما می دهد به جزییات آمار Gtmetrix نیست.

ابزار بررسی سرعت وب سایت Yellow Lab Tools

Yellow Lab Tools یکی دیگر از ابزارهای تست و بهبود سرعت سایت است که اطلاعات مهم و گسترده ای در مورد مشکلات فنی سایت در اختیار شما قرار می دهد که می توان گفت سایر ابزارهای تست سرعت بارگذاری سایت این قابلیت را ندارند. از جمله شاخص هایی که Yellow Lab Tools برای اندازه گیری سرعت بارگذاری سایت استفاده می کند. می توانیم مواردی مانند اندازه صفحه، تعداد درخواست ها، خطاهای جاوا اسکریپت و CSS و پیکربندی سرور را ذکر کنیم. این ابزار در نهایت به سرعت بارگذاری سایت شما امتیازی از A تا F می دهد.

اگر در آینده به هر دلیلی از جمله تحریم ها نتوانیم از GTMetrix استفاده کنیم، Yellow Lab Tools می تواند جایگزین بسیار خوبی برای GTMetrix باشد.

ابزار سنجش سرعت بارگذاری سایت dotcom-monitor

یکی دیگر از ابزارهای تست بارگذاری سایت که می خواهیم به شما معرفی کنیم، dotcom-monitor است. نکته مهم در مورد این ابزار این است که استفاده از آن بسیار آسان است.

یکی از ویژگی های منحصر به فرد dotcom-monitor این است که سرعت بارگذاری وب سایت شما را به صورت همزمان از مناطق مختلف جغرافیایی در کمترین زمان ممکن بررسی می کند و نتایج را در یک صفحه به شما نشان می دهد.

مطالعه پیشنهادی: ابزار هوش مصنوعی رایگان برای ترجمه متن

در حالی که سایر ابزارهای بررسی سرعت سایت توانایی بررسی همزمان سرعت بارگذاری سایت شما در مکان های جغرافیایی مختلف را ندارند.

نکته دیگری که برای استفاده از این ابزار باید بدانید این است که این ابزار به فیلتر شکن نیاز دارد.

ابزار تست سرعت کنسول جستجو

یکی دیگر از ابزارهای رایگان برای بررسی و تست سرعت بارگذاری سایت، کنسول جستجوی گوگل است. کنسول جستجوی گوگل اطلاعات کامل و کاربردی در مورد قسمت های مختلف وب سایت به شما ارائه می دهد که یکی از آنها به سرعت سایت شما مربوط می شود. از قسمت Experience در سرچ کنسول گوگل که دارای ۳ قسمت است می توانید از سرعت سایت خود مطلع شوید.

ابزار تست سرعت کنسول جستجو

چرا سرعت بالای سایت مهم است؟

سرعت بارگذاری صفحات سایت تاثیر بسزایی در رضایت کاربران دارد. اگر سایت شما زمان زیادی برای لود شدن داشته باشد، قطعا او به سرعت سایت شما را ترک می کند و در نتیجه نرخ پرش سایت شما افزایش می یابد. اما دلایل دیگر اهمیت سرعت بالای سایت عبارتند از:

  • بهبود تجربه کاربری
  • افزایش ماندگاری کاربران در سایت
  • در نتیجه افزایش کاربران سایت درآمد خود را افزایش دهید

در نهایت

یکی از عوامل موثر در رتبه بندی سئو و جذب مخاطب، سرعت بارگذاری سایت است. اگر به این موضوع توجه نمی کنید و سرعت لود سایت شما پایین است، شک نکنید تعداد زیادی از مخاطبین خود را از دست خواهید داد. به همین دلیل به شما پیشنهاد می کنیم یکی از این ابزارهای اندازه گیری را که در این مقاله معرفی کردیم برای بهبود سرعت سایت انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا