خودرو

معرفی جدیدترین کیاسورنتو بازار / این خودروی لوکس با آپشن‌های 2025


آنچه دیگران می خوانند:

به گزارش ایران تحلیل: چندی پیش کیا موتورز نسخه فیس لیفت شده کیا سورنتو ۲۰۲۴ را معرفی کرد و شایعاتی مبنی بر تغییرات اساسی در نسل بعدی این خودرو منتشر کرد. با این حال به نظر می رسد خودروساز کره ای برنامه ای برای مدل سازی نسل جدید این خودرو پس از هیوندای سانتافه ندارد. بنابراین، همان نسخه فیس لیفت شده نسل چهارم این کراس اوور محبوب با نام کیا سورنتو ۲۰۲۵ با موتورهای هیبریدی جدید و پلاگین هیبریدی معرفی و روانه بازار شد.

معرفی کیا سورنتو ۲۰۲۵

در نهایت کیا مشخصات فنی و قیمت نهایی SUV هیبریدی و پلاگین هیبریدی سورنتو ۲۰۲۵ را منتشر کرد. همانطور که انتظار می رفت قیمت نسخه های مختلف این خودرو افزایش چشمگیری داشته است اما نسخه پایه پلاگین هیبریدی از سال گذشته ارزان شده است. در طراحی قسمت جلویی این خودرو شاهد چراغ های افقی T شکل هستیم و نشان کیا از مرکز جلوپنجره به پایین فوکوس منتقل شده است. همچنین ورودی های هوای عمودی قابل توجهی در زیر چراغ های جلو وجود دارد. در پشت این خودرو می توان همان طراحی نور الهام گرفته از کیا تلوراید را مشاهده کرد.

موتور پلاگین ۱.۶ لیتری توربو هیبریدی این نسخه به همراه موتور الکتریکی آن ۲۶۱ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. نیروی موتور الکتریکی از یک بسته باتری ۱۴ کیلووات ساعتی تامین می شود و می تواند ۴۸ کیلومتر را در حالت الکتریکی خالص طی کند. علاوه بر موتور الکتریکی، نسخه هیبریدی نیز همان ۲۲۷ اسب بخار قدرت را با موتور ۱.۶ لیتری چهار سیلندر ارائه می دهد. موتور الکتریکی از یک پکیج ۱.۵ کیلووات ساعتی تغذیه می کند.

نسخه پایه بنزینی نیز از یک موتور ۲.۵ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی با فناوری GDI با حداکثر قدرت ۱۹۱ اسب بخار و گشتاور ۲۴۵ نیوتن متر استفاده می کند که تمام نیرو از طریق گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل می شود.

گزینه های KIA Sorento 2025

امکانات رفاهی و ایمنی استاندارد در نسخه هیبریدی شامل گرمکن الکتریکی صندلی‌های جلو، راننده و نمایشگر مرکزی ۲۴.۶ اینچی، رینگ‌های آلومینیومی ۱۹ اینچی، چراغ‌های LED، اپل کارپلی و اندروید اتو بی‌سیم و پورت USB در ردیف سوم خودرو است. ، دستیار تعمیر و نگهداری خودرو بین خطوط، کروز کنترل تطبیقی، هشدار ترافیک، هشدار نقطه کور، سیستم جلوگیری از برخورد از جلو ذکر شد. کیا وعده می دهد که به روز رسانی از راه دور به صورت استاندارد در این خودرو خواهد بود.

نسخه بالاتر «SX Prestige» این خودرو دارای ویژگی های لوکس بیشتری مانند قابلیت پشتیبانی از سیستم عامل متصل به کابین خودرو به نام ccNC، سیستم کمک راننده پیشرفته کیا به نام ADAS، سیستم صوتی پیشرفته Bose (BOSE) و رادار جلوگیری از برخورد عابر پیاده یا دوچرخه سوار، رادار خروج از خط، رادار نقطه کور، رادار جلوگیری از برخورد از جلو، رادار هشدار دهنده موانع جانبی، دوربین ۳۶۰ درجه، کروز کنترل تطبیقی ​​هوشمند، سیستم کمکی بزرگراه، آینه الکتروکرومیک با دوربین دیجیتال. سیستم کلید دیجیتال مجهز به استفاده از گوشی هوشمند به عنوان کنترل از راه دور خودرو، جعبه خنک کننده، تنظیم برقی صندلی راننده و سرنشین، صندلی های گرم شونده و خنک کننده و صندلی های ردیف سوم است.

مدل (۲۰۲۵) قیمت (دلار آمریکا)

سورنتو هیبرید EX FWD 40.065

سورنتو هیبریدی AWD 41,865

سورنتو هیبریدی SX Prestige 48265

سورنتو پلاگین هیبریدی EX AWD 49,365

سورنتو Plug-in Hybrid SX Prestige AWD 54,465

قیمت نسخه پایه سورنتو هیبرید EX 2025 40000 دلار و نسخه چهار چرخ متحرک ۴۱۸۶۵ دلار است. علاوه بر این، نسخه SX Prestige با قیمت ۴۸ دلار در دسترس خواهد بود که آن را به گران ترین نسخه و پرچمدار سورنتو هیبریدی امسال تبدیل می کند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا