خودرو

معرفی خودرو آریزو 5 جدید


آنچه دیگران می خوانند:

به گزارش افق میهن: آریزو ۵ جدید به نوعی فیس لیفت این محصول است. Arizo 5 جدید توسط شرکت Car Manager عرضه شد. بزرگترین تغییر آریزو ۵ جدید را باید در فضای داخلی کابین آن در نظر گرفت. موتور به کار رفته در آریزو ۵ توربو جدید همان نسخه ۱.۵ لیتری توربوی قبلی خود است که قادر به تولید ۱۴۷ اسب بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور است. در ادامه به بررسی و معرفی بیشتر این خودرو می پردازیم.

طراحی داخلی آریزو ۵ جدید

برخلاف طراحی بیرونی که تنها در فاکتورهای محدودی که به آن اشاره کردیم خلاصه شده است، طراحی داخلی کابین جدید چری آریزو ۵ کاملا تغییر کرده و تحولی اساسی در آن ایجاد شده است. تغییرات کابین چری آریزو ۵ جدید را می توان جهانی دانست و حتی طراحی و موقعیت خروجی تهویه مطبوع نیز دستخوش تغییرات زیادی شده و از طراحی سنتی و ساده خود در مدل های قبلی فاصله گرفته است، اما این تغییرات این به این معنی نیست که چری آریزو ۵ جدید طراحی کاملاً جدید و خلاقانه ای دارد، بلکه طراحی داخلی چری آریزو ۶ با تغییراتی در متریال پذیرفته شده و در فضای داخلی چری آریزو ۵ جدید استفاده شده است.

مدل سازی طراحی کابین چری آریزو ۶ باعث شد تا شاهد کابینی جذاب در داخل فیس لیفت چری آریزو ۵ باشیم که از طراحی سنتی و قدیمی خود فاصله گرفته تا تجربه ای جدید و دلنشین را به کاربران جدید ارائه دهد. Arizo 5 جدید صفحه نمایش بزرگتری دارد و کنسول مرکزی شفاف تر و ظریف تر از قبل است. به لطف استفاده از گیربکس اتوماتیک CVT می توان شاهد طراحی جذاب و مرتب کنسول ابزار و موقعیت اهرم تعویض دنده بود. با این حال، چری آریزو ۵ جدید از برادر بزرگترش، چری آریزو ۶ الگوبرداری شده است. و کاملا دقیق نیست و ۱۰۰% متفاوت است. برخی از آنها را می توان دید. اول از همه، داشبورد چری آریزو ۵ جدید فاقد پوشش چرمی است، در عوض از طرح فیبر کربن نقره ای استفاده شده است. تفاوت دیگر مربوط به پشت آمپلی فایر شماست. Chery Arizo 5 جدید از پشت آمپلی فایر آنالوگ و یک صفحه نمایش دیجیتال کوچک در وسط استفاده می کند.

آریزو 5 جدید

طراحی بیرونی Arizo 5 جدید

تغییرات زیادی در ظاهر خودرو ایجاد نشده است و شاید فقط کسانی که چری آریزو ۵ دارند متوجه این تغییرات شوند. عمده تغییرات ظاهری خودرو به جلوپنجره رادیاتور، رینگ ها و سیستم ترمز مربوط می شود که در ظاهر چری آریزو ۵ جدید چندان محسوس نبوده و در ظاهر تغییر چندانی نداشته است. کهکشانی به خود گرفته و شاهد نصب رینگ های جدید با طراحی جذاب تری بر روی چرخ های خودرو هستیم. برای ایجاد این تغییرات، به خصوص رینگ های جدید، جذاب، کالیپرهای ترمز جلو و عقب قرمز رنگ شدند تا کمی رنگ اسپرت به چهره اضافه شود.

هنگام معرفی یک خودروی جدید، تغییرات در چراغ جلو می‌توانست به جذاب‌تر و متنوع‌تر شدن چهره کمک کند. با این حال، هیچ تغییری در چراغ های جلو یا عقب مشاهده نمی کنیم. ممکن است در قسمت جلویی جلوپنجره تغییر کرده باشد اما قسمت عقب دست نخورده باقی مانده و کوچکترین تغییری در طراحی عقب محسوس نیست.


مشخصات فنی آریزو ۵ جدید

در بخش فنی، موتور و گیربکس یکسان در چری آریزو ۶ استفاده شده است. موتور ۱.۵ لیتری چهار سیلندر که با استفاده از توربوشارژر می تواند ۱۴۷ اسب بخار در محدوده ۵۵۰ دور در دقیقه یا حداکثر گشتاور ۲۱۰ نیوتن متر در محدوده ۱۷۵۰ دور در دقیقه تولید کند. بخش انتقال نیرو، شباهت فنی آریزو ۵ جدید، چری آریزو ۶ را کاملتر می کند. اگر گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک CVT در حالت دستی استفاده شود، پس از تبدیل، نیروی موتور را فقط به چرخ های جلو می فرستد و در نتیجه حداقل شتاب ۰ تا ۱۰۰ را در حدود ۱۰ ثانیه به دست می آورد.

امکانات و تجهیزات جدید برای Arizo 5

در کنار تغییرات فنی و تغییرات ظاهری به خصوص در فضای داخلی کابین، امکانات قابل قبولی در اختیار کاربران قرار می گیرد. به دیوارهای جانبی و پرده تبدیل می شود. در سیستم ترمز از سیستم های ABS، EBD و ESP استفاده شده است که در مواقع ضروری می تواند بسیار کمک کننده باشد. از امکانات مهم چری آریزو ۵ جدید نیز می توان به سیستم نگه دارنده خودکار، ترمز دستی برقی، سانروف و کاورها اشاره کرد. صندلی‌های چرمی به همراه سایر ویژگی‌ها مانند سیستم نشانگر باد لاستیک، استارت دکمه‌ای، سیستم ورود بدون کلید، آینه‌های برقی، کروز کنترل، سنسور عقب، چراغ‌های LED و غیره.

قیمت و نمایندگی آریزو ۵ جدید

  • قیمت
  • تجسم

  • ۶۸۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان – آپدیت چهارشنبه ۱۵ خرداد دی
  • مدیران خودرو

منبع: خودرو بانک


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا