خودرو

معرفی خودرو تیگو 5 وارداتی


آنچه دیگران می خوانند:

به گزارش ایران تحلیل: تیگو ۵ توسط مدیران خودرو در کشورمان در سال ۱۳۹۴ به عنوان اولین خودرو با برند چری عرضه شد. تیگو ۵ یک کراس اوور دیفرانسیل جلو است و البته برای رانندگی در خارج از جاده مناسب نیست، اما به دلیل ارتفاع مناسب حس مشابهی را القا می کند. او خودروهای SUV واقعی را برای مسافران حمل می کند.

اطلاعات فنی تیگو ۵

تیگو ۵ یک SUV خوش‌نظر است که طراحی بدنه آن از ماهی و امواج روی سطح آب الهام گرفته شده است. این خودرو دارای ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ می باشد. حجم موتور این خودروی چینی ۱۹۷۱ سی سی است و از نظر تولید گشتاور نیز باید گفت که گشتاور تولیدی آن ۱۸۲ نیوتن متر در ۴۳۰۰ دور در دقیقه است. حداکثر سرعت تیگو ۵ ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت و صفر تا صد ۱۳ متر بر ثانیه است. این خودرو که از نظر سیستم های کمک راننده یکی از خودروهای قابل اعتماد است و دارای سیستم هایی مانند کروز کنترل، کمک استارت در سربالایی، کنترل پایداری و کنترل کشش است، دارای موتوری نسبتا قدرتمند با توان خروجی در حدود ۱۳۹ اسب بخار است. در واقع می توان گفت که مشخصات فنی تیگو ۵ می تواند شما را به عنوان یک راننده یا مسافر راضی کند.

سیستم گیربکس توسعه یافته برای این خودرو یک CVT هفت سرعته اتوماتیک است. در مورد مدت زمانی که این خودرو برای شتاب ۰ تا ۱۰۰ طول می کشد، باید گفت که مقدار آن ۱۳ ثانیه است. از نظر حجم باک ۵۵ لیتر ظرفیت دارد و مصرف سوخت ترکیبی آن ۹ لیتر در هر صد کیلومتر است. لازم به ذکر است که محور محرک تیگو ۵ دیفرانسیل جلو است. و شاسی آن یک شاسی یکپارچه است. وزن تیگو ۵ ۱۵۳۷ کیلوگرم و ابعاد، طول، عرض و ارتفاع آن به ترتیب ۴۵۰۶، ۱۸۴۱ و ۱۷۴۰ میلی متر است.

عملکردها و آپشن های راحتی تیگو ۵

مجموعه داشبورد در تیگو ۵ طوری طراحی و ساخته شده است که تقریباً ۲۰۰ پارامتر را به راننده نمایش می دهد. البته نمایش ۲۰۰ پارامتر به این معنی است که عوامل مختلفی از جمله: ب- فشار باد لاستیک (نسخه های فیس لیفت)، هشدار سرعت بیش از حد و موارد دیگر را می توان در این اطلاعات گنجاند. فرمان تیگو ۵ که با چرم مرغوب پوشانده شده، دارای گزینه های متعددی مانند دکمه های کنترل چند رسانه ای، کروز کنترل و بلوتوث است. به گفته شرکت سازنده، باید گفت که این فرمان با وجود عملکردهای متعدد، به دلیل ارگونومی بودن، استفاده از آن بسیار آسان است و علاوه بر مشخصات فنی تیگو ۵، پلت فرم مناسبی را برای رانندگی آسان و دلپذیر ارائه می کند. اگر چه اگر در سیستم این فرمان باشد، اگر از فناوری کمک الکتریکی استفاده شود، سرگرم کننده تر خواهد بود.

تیگو 5 جدید

صندلی های تیگو ۵ به گونه ای طراحی شده اند که اصول ارگونومی کاملا در نظر گرفته شده است. این مشکل در راحتی افراد مختلف به خصوص راننده هنگام نشستن روی صندلی نقش بسزایی دارد. لازم به ذکر است که نوع موادی که صندلی از آن ساخته شده است یکی دیگر از مواردی است که جای توجه دارد. پوششی برای تیگو ۵ انتخاب شد تا جریان هوا با مشکل مواجه نشود. علاوه بر این، درزهای روکش صندلی در تیگو ۵ دوتایی است که ظاهری لوکس، شیک و زیبا به فضای داخلی این خودروی چینی بخشیده است. طراحی داخلی از جمله صندلی ها و داشبورد می تواند این احساس را در شما ایجاد کند که در یک خودروی نسبتاً لوکس رانندگی می کنید که البته با توجه به قیمت خودرو کاملا راضی کننده است.

















تجهیزات

ببر ۵

لامپ

با چراغ های LED عقب – چراغ های مه شکن هوشمند – چراغی که به راننده اجازه می دهد در نور کم از آن خارج شود، چراغ های روز (نسخه های جدید)، سنسور نور

دستگاه های چند رسانه ای

کنترل های سیستم صوتی نصب شده روی داشبورد – صفحه نمایش ۸ اینچی و نسخه های جدید ۱۰ اینچی عمودی – USB، بلوتوث، قابلیت نمایش اطلاعات روی گوشی موبایل بر روی صفحه نمایش

صفحه نمایش

نسخه های اول ۷ اینچی، ویرایش های دوم ۸ اینچی و نسخه های عمودی ۱۰ اینچی برای آخرین نسخه ها

رینگ ها

۱۸ اینچ

آینه

آینه مرکزی الکتروکرومیک – آینه بغل تاشو برقی (نسخه های جدید)

تهویه کننده هوا

سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک تک کاناله در نسخه جدید و سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دو کاناله در نسخه های قبلی

صندلی

صندلی راننده برقی با ۶ حالت، صندلی با روکش چرمی، نسخه جدید دو رنگ، نسخه های جدید با گرمکن صندلی های جلو

شیشه

شیشه بالابر برقی برای تمامی درها

دستگاه های هشدار دهنده

هشدار سرعت غیرقانونی – سنسور تنظیم فشار لاستیک در نسخه های جدید

تجهیزات دیگر

سنسور عقب، سنسور پارک جلو ویژه نوع جدید IE، سیستم نظارت بر فشار باد لاستیک ها (نسخه های جدید)، دوربین دید عقب ثابت برای نوع لوکس و دوربین دید عقب پویا با سیستم تشخیص حرکت فرمان برای نوع عالی

تجهیزات ایمنی و حفاظتی

حفاظت ضد سرقت

ایربگ

ایربگ برای سرنشینان جلو ۴ عدد برای نوع Excellent و ۲ عدد برای نوع لوکس

سیستم ترمز

ترمز دیسکی جلو و عقب ABS-ESP-EBD-ASR-EBA-HHC-DTC، نوع لوکس فقط از ABS و EBD استفاده می کند

سانروف تیگو ۵ به راحتی با فشار دادن یک دکمه باز می شود. لازم به ذکر است که برای ایجاد امکان تبادل هوای محیط با فضای داخلی خودرو می توانید سانروف را به طور کامل باز کنید یا آن را تا حدی باز بگذارید. شاید در دورانی که سقف پانوراما در طراحی خودروهای کره ای و اروپایی رواج دارد، وجود سانروف گزینه چندان جذابی نباشد، اما اگر بخواهید آنها را با خودروهای ایرانی مقایسه کنید، سانروف گزینه ای جذاب و حتی لوکس به حساب می آید. . استفاده از این نوع سانروف می تواند لذت مضاعف را برای سرنشینان خودرو به خصوص در سفر به جنگل های شمال کشور به ارمغان بیاورد.

ویژگی های ایمنی تیگو ۵

موضوعی که باید بر مشخصات فنی تیگو ۵ ارجحیت داشته باشد، ایمنی این خودرو است. یکی از مهمترین جنبه های ایمنی بالای خودرو، بدنه آن است. با استفاده از ورق های فولادی مرغوب ساخت آلمان برای این خودرو و فرآیند جوش لیزری برای ایجاد بدنه، مقاومت بدنه در برابر فشار ایجاد شده در تصادف بهبود یافته است. لازم به ذکر است که بدنه تیگو ۵ تا ۱۶۰۰ مگا پاسکال فشار را تحمل می کند که نشان از ایمنی بالای این خودرو دارد. شاسی این خودرو نیز توسط شرکت آلمانی بنتلر طراحی شده است تا نشانه دیگری از دوام و ایمنی بالای این خودرو باشد.

تیگو ۵ توانست از نظر پایداری، یکی از مهمترین جنبه های ایمنی خودرو و همچنین استفاده از سیستم ترمز ضد قفل (ABS)، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD) و سیستم کنترل کشش (EBD) امتیاز خوبی کسب کند. TCS). در ماه مه تست های پایداری را پشت سر گذاشت. این خودرو که توسط موسسه چینی ارزیابی ایمنی خودرو C-Ncap 5 ستاره دریافت کرده، دارای ۴ ایربگ از یک شرکت سوئدی است که ایمنی بالایی را برای سرنشینان این خودرو در هنگام تصادف تضمین می کند.







تجهیزات

ببر ۵

تجهیزات ایمنی و حفاظتی

سنسور پارک عقب، سنسور پارک جلو برای نوع جدید IE – دوربین دید عقب ثابت برای نوع لوکس و دوربین دید عقب پویا با سیستم تشخیص حرکت فرمان برای نوع Excellent

ایربگ

۴ ایربگ جلو و جانبی برای سرنشینان جلو در Excellent و ۲ ایربگ در Luxury

سیستم ترمز

ترمزهای دیسکی خنک کننده جلو و عقب – مجهز به سیستم ترمز ضد قفل ABS – مجهز به سیستم ترمز EBD، DTC، ESP، EBD و EBA، نوع لوکس فقط مجهز به ABS و EBD است.



قیمت ماشین تیگو ۵

از سال ۱۳۹۴ تا ۱۴۰۰

حدود قیمت:

از ۶۹۰.۰۰۰.۰۰۰ تا ۹۷۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا