خودرو

معرفی خودرو جک S3 | امکانات باورنکردنی این جک را ببینید + فیلم


آنچه دیگران می خوانند:

به گزارش ایران تحلیل: خودرو جک اس ۳ یک کراس اوور کامپکت دیفرانسیل جلو است. خودرو جک S3 طراحی داخلی مناسب و آپشن های کافی دارد. این خودرو برادر کوچکتر جک S5 است. خودروی جک اس ۳ از قطعات زیبایی تشکیل شده است که هر کدام طراحی جذابی دارند. در زیر این خودرو را با جزئیات بیشتری بررسی کرده ایم.

اطلاعات فنی جک اس ۳

لیست مشخصات فنی جک اس ۳ شامل یک موتور ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر تنفس طبیعی و گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک CVT است. این موتور سیستم توربوشارژ ندارد و به همین دلیل قدرتی به اندازه دیگر خودروهای چینی موجود در بازار ندارد.

حداکثر قدرت موتور جک S3 107 اسب بخار است که در ۶۰۰۰ دور در دقیقه به دست می آید. حداکثر گشتاور این موتور به ۱۵۵ نیوتن متر می رسد که از ۳۵۰۰ دور در دقیقه در اختیار راننده قرار می گیرد. بنابراین جک S3 را نمی توان در بازار کشورمان به عنوان خودرویی چابک با تجربه رانندگی هیجان انگیز و جوان پسند معرفی کرد.

این یک کراس اوور کوچک خانوادگی است که به خوبی با چنین خواسته هایی کنار می آید، اما به هیچ وجه قادر به شتاب گیری بالا نیست، به خصوص در مقایسه با خودروهای جدید چینی موجود در بازار.

اما عدم وجود سیستم توربوشارژ در جک S3 از نظر فنی این خودرو را به گزینه بهتری برای خانواده های ایرانی تبدیل می کند. زیرا موتورهای توربو نسبت به کیفیت بنزین خانگی حساسیت بیشتری دارند و ممکن است در طول زمان به دلیل ضربه های ظریف دچار مشکلاتی مانند خرابی رینگ و پیستون و آسیب جدی موتور شوند. استفاده از یک تقویت کننده اکتان اورجینال می تواند تا حدودی این مشکل را حل کند، اما البته هزینه نگهداری خودرو را افزایش می دهد. بنابراین جک اس ۳ نسبت به رقبای قدرتمند توربوشارژ در وضعیت بهتری قرار دارد.

گیربکس های CVT نیز از نظر شتاب و چابکی چندان چابک نیستند و صرفاً به دلیل نرم بودن گزینه مناسبی برای کاربردهای خانوادگی به حساب می آیند.

شتاب اولیه این خودروی تولیدی چینی چندان جذاب نیست اما در شتاب های ثانویه و سرعت های بالای ۴۰ کیلومتر در ساعت وضعیت کمی بهتر است. به خصوص در حالت اسپورت، جک S3 چابکی بهتری از خود نشان می دهد و از این نظر می تواند به طور منطقی با پرفروش ترین های داخلی مانند دنا پلاس ساده همراه شود و در جاده ها همگام باشد.

مصرف سوخت جک اس ۳ به صورت رسمی از سوی کرمان موتور اعلام نشده است، اما تخمین زده می شود که این خودرو در هر ۱۰۰ کیلومتر حدود ۷.۵ لیتر بنزین می سوزاند که برای یک موتور ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی کمی بالا به نظر می رسد. حداکثر سرعت این خودرو حدود ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت و وزن جک اس ۳ نیز ۱۲۵۰ کیلوگرم است.

سواری نرم و راحت یکی از ویژگی های مثبت جک S3 است، اما شتاب کمتر و عملکرد ترمز کمتر از حد انتظار از نقاط ضعف آن است.

طراحی جک اس ۳

یکی از نقاط ضعف کلیدی جک اس ۳ که از همان ابتدا قابل مشاهده است، ناهماهنگی طراحی خارجی آن است. البته پس از گذشت سال ها از حضور پررنگ این خودرو در بازار کشور، عده کمی از ظاهر جک S3 ایراد می گیرند، زیرا همه ما به آن عادت کرده ایم و خودروهای داخلی که رقبای اصلی S3 هستند یک بازار طراحی ضعیف است، نمی توان گفت که تاکید زیادی بر ظاهر نه چندان زیبای جک S3 شده است.

اما در هر صورت ظاهر جک اس ۳، به خصوص از نظر طراحی چهره، به خوبی با استایل بدنه مطابقت ندارد. علاوه بر این، بدنه خودرو با کمی حجم بیشتر و طراحی بهتر نمای عقب می توانست جذابیت بیشتری داشته باشد.

ناگفته نماند که این خودرو در بازار چین فیس لیفت شده است اما همان نسخه اصلی همچنان در ایران موجود است که به نظر ما ایرادات طراحی آن را مهمتر جلوه می دهد. بنابراین در مجموع جک اس ۳ طراحی جذابی ندارد، اما در مقایسه با خودروهای داخلی قدیمی، می تواند برای مشتریانی که قبلا با این خودروی داخلی رانندگی می کردند و اکنون قصد خرید یک کراس اوور چینی مونتاژ شده را دارند، زیباتر به نظر برسد.

جک s3

ساختار داخلی سوکت S3

اگرچه طراحی داخلی جک اس ۳ نسبت به نمای بیرونی آن وضعیت بهتری دارد، اما این سبک طراحی تنها در زمان عرضه اولیه S3 جذاب بود و اکنون با توجه به تغییر زبان طراحی داخلی خودروها، دیگر جذابیت چندانی ندارد. جذاب باشد این سبک طراحی داخلی بر اساس محصولات کره ای از سال ۲۰۱۴ و قبل از آن است و بنابراین ممکن است برای مشتریان سال ۲۰۲۳ و با توجه به پیشرفت های عظیم خودروسازان چینی در طراحی کابین، به اندازه کافی شهودی نباشد.

متریال استفاده شده در فضای داخلی، پلاستیک خشک است که البته آن چیزی نیست که از یک خودروی کوچک چینی انتظار دارید.

به گفته برخی از مالکان و سرنشینان، فضای ردیف عقب چندان تنگ نیست، اما با توجه به فاصله بین دو محور ۲۵۶۰ میلی متری، باید گفت که نمی توان انتظار زیادی از فضای موجود در ردیف های عقب صندلی ها، به خصوص برای قد بلندها و صندلی ها داشت. افراد بلند قد

ظرفیت صندوق عقب جک اس ۳ ۶۰۰ لیتر است که برای این سگمنت عریض و جادار بوده و فضای بسیار خوبی را در اختیار مسافران و چمدان هایشان قرار می دهد.

رقبای جک S3 در بازار

از رقبای جک اس ۳ می توان به خودروهایی مانند رنو ساندرو استپ وی، ام وی ام X22 و چانگان CS35 اشاره کرد. ساندرو از نظر اعتبار برند، استهلاک و هزینه های نگهداری وضعیت بسیار بهتری نسبت به نماینده جک دارد، اما از نظر طراحی داخلی و آپشن های جانبی حرف خاصی نسبت به S3 نخواهد داشت. MVM و با ۵ ستاره امنیتی CNCAP در برابر امنیت ناامن نشان می دهد که X22 قابل اعتمادتر است.

قیمت خودرو جک اس ۳


به روز رسانی: ۱۰/۰۳/۱۴۰۲










سوکت S3 1402


بطور خودکار


سوکت S3 1401


بطور خودکار


جک ماشین S3 1400


بطور خودکار


جک اس ۳ ۲۰۱۹


بطور خودکار


سوکت S3 1398


بطور خودکار


سوکت S3 1397


بطور خودکار


سوکت S3 1396


بطور خودکار



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا