خودرو

معرفی خودرو لامار ایما وارداتی


آنچه دیگران می خوانند:

به گزارش ایران تحلیل: خودرو لاماری ایما از دیگر محصولات چین است. این خودرو توسط شرکت موتور وارد شده است. Lamari Emma یک کراس اوور خانوادگی در نظر گرفته می شود. در ادامه به بررسی و معرفی بیشتر این خودرو می پردازیم.

طراحی کیس لمینت

خودروی لاماری ایما که در بین ایرانیان و به خصوص نسل جوان طرفداران زیادی دارد در کلاس SUV دسته بندی می شود. طول، عرض و ارتفاع خودرو هر کدام ۱۶۹۰*۱۸۶۰*۴۵۶۵ میلی متر و فاصله دو محور آن ۲۷۱۵ میلی متر است.

طراحی لاماری کاملاً مدرن است و در این زمینه امتیاز خوبی دریافت می کند. لاماری در واقع یک خودروی کشیده با خطوط تیز است و عناصری مانند چراغ های جلو دو تکه و چراغ های LED متصل به عقب جلوه ای نادر به آن بخشیده است.

این خودرو بسیار ظریف و ماهرانه طراحی شده و جزئیاتی مانند شیب ملایم سقف به سمت عقب، چرخ های آلیاژی، اگزوز چهارگانه، آینه های جانبی روی درها، جلوپنجره بزرگ و چراغ ترمز سوم به خوبی کار شده است. در نهایت خودرویی ساخته شده است که چهره ای تند، شیک و جوان پسند دارد و از دیگر خودروهای چینی هم کلاس خود متمایز است.

طراحی کلی بدنه این خودرو و به خصوص قسمت عقب آن از لامبورگینی اوروس الهام گرفته شده است. البته ظرافت خود را ندارد اما شباهت زیاد این دو خودرو را به وضوح می توان دید. لاماری همچنین شباهت زیادی به شاسی بلند لوتوس Eletre دارد.

طراحی داخلی و کابین لاماری

سازندگان لاماری هم در طراحی داخلی و هم در طراحی بدنه بسیار موفق بودند. این مشکل به وضوح در کنترل های لمسی تهویه مطبوع و اهرم تعویض دنده الکترونیکی پشت آمپلی فایر کاملا دیجیتالی ادغام شده در مانیتور مرکزی و فرمان D-cut به وضوح احساس می شود. علاوه بر این طراحی خاص دریچه های تهویه مطبوع شبیه به برخی از محصولات مرسدس بنز بوده و کابین لاماری را خاص و جذاب کرده است.

مشخصات و جدول مشخصات فنی لاماری

Lamari Emma مانند سایر خودروهای چینی دارای موتور ۱.۵ لیتری MIDDOT توربوشارژ است و می تواند ۱۹۵ اسب بخار قدرت تولید کند. چیدمان سوپاپ ها در لاماری T شکل بوده و در دسته خودروهای کم مصرف قرار می گیرد. موتور لاماری توسعه یافته توسط میتسوبیشی دارای سیستم تزریق مستقیم (GDI) است و می تواند حداکثر گشتاور ۲۸۵ نیوتن متر تولید کند. این مقدار در بین خودروهای چینی موجود در بازار ایران واقعا عالی است.

نیروی مورد نیاز این موتور از طریق گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک دوکلاچه از نوع WDCT به محور جلوی خودرو منتقل می شود. مصرف سوخت ترکیبی لاماری ۶.۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر و شتاب رسمی ۰ تا ۱۰۰ ۹.۵ ثانیه است. این شتاب عالی در نظر گرفته شده و برای خودرویی با وزن حدود ۲ تن مناسب است.

لاماری اما

گزینه ها و امکانات لاماری

فضای داخلی لاماری دارای یک فضای داخلی چرم با کیفیت بالا است. بنابراین فضای داخلی شباهت زیادی به خودروهای بنز دارد. دکمه ها و دکمه های روی داشبورد و فرمان به بهترین شکل ممکن طراحی شده و بسیار زیبا و جذاب هستند. همچنین یک کانال خنک کننده در این خودرو برای سرنشینان خودرو طراحی شده است.

Lamari همچنین دارای ویژگی های دیگری از جمله KILS START، مالتی مدیا با مانیتور لمسی، ترمز دستی برقی با عملکرد نگه داشتن خودکار، تهویه مطبوع اتوماتیک، دوربین دید عقب، تنظیم برقی صندلی راننده، دوربین ضبط رویداد، انتخاب حالت رانندگی Eco-Sport، فرمان سه طرفه است. چرخ، سنسور نور، دی چراغ ها، کروز کنترل، سقف پانوراما، جعبه خنک کننده، سیستم تصفیه هوای کابین (AQS)، کنترل پایداری الکترونیکی (ESC)، کنترل استارت در سربالایی (HAC)، کنترل کشش (TCS)، کنترل سرعت در سربالایی (HDC)، ۶ ایربگ اشاره کرد. سنسور فشار باد لاستیک (TPMS) و…

بر اساس اعلام مدیرعامل شرکت آرین موتور در پاییز ۱۴۰۱، سه آپشن هشدار نقطه کور، گرمکن صندلی های جلو و دوربین ۳۶۰ درجه به تجهیزات این خودرو اضافه شد.

خوشبختانه با وجود این گزینه ها، لاماری توانست در تست تصادف موسسه CNCAP چین به پنج ستاره کامل دست یابد. اگرچه طراحی بدنه تهاجمی است و دارای خطوط خشن و متمایز در بدنه بیرونی است، اما فضای داخلی و فضای پای کافی برای راحتی سرنشینان جلو و عقب وجود دارد.

شرکت مادر برای خودرو لاماری ایما ۶۰۰۰۰ کیلومتر یا سه سال گارانتی می دهد. اما مسئولان شرکت آرین موتور در تلاش هستند تا با این شرکت چینی به توافق برسند و مدت گارانتی را تمدید کنند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا