معرفی خودرو هایما S7 توربو
به گزارش افق میهن: هایما S7 توربو یکی از محصولات گروه خودروسازی هایما می باشد. هایما S7 توربو یکی از کراس اوورهای تک دیفرانسیل است. این خودرو عملکرد خوب و سواری نسبتا نرمی دارد. عملکرد فنی هایما S7 توربو نسبت به قبل بهبود چشمگیری داشته است. در زیر به بررسی بیشتر این خودرو می پردازیم.
در هایما S7 توربو
می توان گفت طراحان هایما با استفاده از خطوط منطقی و قرار دادن صحیح کلیدها و ابزارها توانستند کابینی زیبا و جذاب بسازند و فضایی ارگونومیک را در اختیار مشتریان قرار دهند. البته اگر آن را با محصولات مدرن امروزی مقایسه کنید، دیگر نمی توان فضای داخلی هایما S7 توربو را ایده آل نامید، اما باید اذعان داشت که این محصول نسبت به قیمت، سال ساخت و رقابت داخلی، شرایط مطلوبی دارد. دیگر جنبههای مثبت فضای داخلی شامل استفاده از خطوط برق است که «احساس قدرت و امنیت را برای مسافران فراهم میکند»، در حالی که این سبک طراحی به خوبی با نمای بیرونی خودرو هماهنگ است. هایما از نظر فضا نیز فضای نسبتا خوبی دارد و فضای کافی را هم در فضای داخلی و هم در صندوق عقب در اختیار شما قرار می دهد. البته با توجه به ابعاد بزرگ بدنه، انتظار کمی فضای پای بیشتر برای سرنشینان عقب داشتیم، اما در حال حاضر نیز می توان رضایت خود را از وضعیت کلی اعلام کرد; به طور خاص، پشتی صندلی های عقب را می توان به گونه ای تنظیم کرد که همه سرنشینان صندلی راحت تری داشته باشند.
از نظر کیفیت، شرایط قابل قبول به نظر می رسد و سطح نرم داشبورد و صندلی های خوش ساخت ما حس خوبی را به مردم القا می کند، البته در برخی موارد گلایه هایی از صدای زودهنگام کابین S7 وجود داشته است.
ضمناً بد نیست اشاره با مدل طب یعی بسیار شبیه به همسان هستند و تفاوت هایشان به ریزه کاری ها نظ یز کلیدهای قرار گرفته بر روی غربیلک فرمان و مواردی از این دست محدود که کار می کند.
اما اخیرا مدل Heima S7 Plus نیز عرضه شده است که در آن فضای داخلی کابین با روکش صندلی های جدید، تزئینات داخلی به رنگ مشکی پیانو، سیستم چند رسانه ای بزرگتر و جذاب تر از قبل و همچنین استفاده از یک شیک و شیک بهبود یافته است. پانل لمسی مدرن به جای دکمه ها بهبود یافته است. معمولی و چندین مورد دیگر که تاثیر بسیار مثبتی در بهبود فضای داخلی داشته است. البته لازم به ذکر است که از نظر ظاهری مدل پلاس تفاوت چندانی با هایما S7 توربو معمولی ندارد به جز چند نکته کوچک مانند تفاوت در طراحی آینه های جانبی و یکی دو مورد دیگر. در غیر این صورت همه چیز مانند مدل قبلی است.
طراحی هایما S7 توربو
هایما S7 طراحی زیبا و چشمگیری دارد. این ظاهر به ویژه در نسخه توربو که برخی از قسمتها مانند جلوپنجره رادیاتور و سپر جلو اصلاح شدهاند، بهبود یافته است. در واقع می توان گفت این محصول با استفاده از خطوط ابتدایی، حجم های منطقی و استفاده صحیح از المان های آفرود توانسته ظاهری مناسب ارائه دهد که حتی پس از گذشت سال ها از عرضه همچنان جذابیت هایی برای آن دارد. بیننده اگر در ماههای اخیر حضور گسترده کراس اوورهای جدید را نیز داشته باشد، چین به این معنی است که هایما S7 دیگر تاثیر اولیه خود را ندارد.
در این میان ممکن است عده ای شکایت کنند که طراحان S7 از جلوپنجره جلوپنجره تویوتا پرادو و تقلید از چراغ های عقب محصولات BMW استفاده کرده اند و حق هم دارند، اما در کل باید قبول کنیم که این خودرو کپی ناشیانه ای از محصولات باستانی چین است. . این محصول معروف ترین محصول دنیا محسوب نمی شود و ظاهری پیچیده و منطقی دارد. یکی از نکات مهم طراحی هایما S7 شکل نسبتاً جعبه ای و ارتفاع بالای بدنه آن است. این دو نکته باعث شده است که ظاهر این کراس اوور برخلاف فضای داخلی آن شبیه خودروهای SUV واقعی آفرود باشد.
مشخصات هایما S7 توربو
نسخه تنفس طبیعی هایما S7 یک ضعف عمده در مهارت های حرکتی داشت. در واقع موتور ۴ سیلندر ۲ لیتری ۱۴۸ اسب بخاری این مدل به هیچ وجه جوابگوی وزن سنگین S7 نبود و با شتاب گیری بسیار کند و پاسخ های ضعیف به پدال گاز، حوصله راننده سر می رود. اما خوشبختانه ایران خودرو خیلی زود متوجه ضعف اصلی نماینده خود شد و با معرفی نسخه جدیدتر با توربو قدرتمند این مشکل را به خوبی حل کرد. مدل مجهز به توربو از یک موتور ۱.۸ لیتری کوچکتر استفاده می کند، اما این موتور کوچکتر می تواند ۲۲ اسب بخار قدرت و ۵۰ نیوتن متر گشتاور بیشتری نسبت به مدل قبلی به کمک ولورین های خود ارائه دهد. در سیستم انتقال قدرت، مدل ۵ سرعته قبلی نیز با یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک جایگزین شد تا شتاب و کشش در تمام سرعت ها از طریق نسبت های باریک تر دنده بهبود یابد. همه اینها همراه با پایداری نسبی وزن نسبت به مدل تنفس طبیعی باعث شده است که مدل توربو بر خلاف مدل قبلی از شتاب قابل قبول و واکنش های خوب به پدال گاز و همچنین احساس لذت رانندگی برای خودروها بهره مند شود. از این کلاس بدنه و محدوده قیمت انتظار می رود. البته هنوز هم مشکلاتی مانند هندلینگ نه چندان عالی و کم فرمانی در پیچ های تیز هنگام رانندگی سریع داریم، اما این موارد برای یک کراس اوور خانوادگی تک چرخ متحرک سایز متوسط چندان غیرعادی نیستند. در واقع هایما S7 تمرکز اصلی خود را روی راحتی و استفاده خانوادگی قرار داده است و به همین دلیل برخی از ویژگی های اسپرت فدای راحتی مسافران شده است. این امر به دلیل سیستم تعلیق نسبتاً نرم خودرو باعث ایجاد برخی حرکات گهواره ای در پیچ ها می شود.
در مورد مصرف سوخت نیز باید گفت که هایما S7 توربو با مصرف ترکیبی حدود ۹.۶ لیتر در هر صد کیلومتر خودروی نسبتا کم مصرف محسوب می شود که البته در نسخه جدید (Plus) مصرف سوخت ترکیبی حدود ۹.۶ لیتر افزایش می یابد. در هر صد کیلومتر ۱ لیتر در هر صد کیلومتر کاهش یافته و وضعیت بهتر است. قبلاً انجام شده است.
ویژگی ها و تجهیزات هایما S7 توربو
هایما S7 توربو دارای گزینه های راحتی کاربردی مانند: فرمان برقی، صفحه نمایش لمسی ۷ اینچی با ناوبری ماهواره ای، دوربین ۳۶۰ درجه، روشنایی و برف پاک کن هوشمند، تهویه مطبوع اتوماتیک، آینه وسط الکتروکرومیک با نمایش فاصله تا موانع، آینه بغل برقی با سیستم تاشو، چراغ های روشنایی روز، تنظیم ارتفاع چراغ ها از داخل، نشانگر فشار باد لاستیک، سیستم ورود و استارت بدون کلید، کروز کنترل، سانروف برقی چند حالته، صندلی راننده با تنظیم برقی و گرمکن صندلی های جلو که برای ماشین این دسته . البته نسخه Natural Breathing فاقد برخی موارد مانند دوربین ۳۶۰ درجه است اما حتی این مدل نیز نسبتا مجهز به حساب می آید.
گزینه های ایمنی شامل ترمزهای دیسکی چهار چرخ با ABS و EBD، کمک شروع HSA در سربالایی، کنترل پایداری الکترونیکی ESP، کنترل کشش TCS، و همچنین ایربگ های راننده و سرنشین جلو و کیسه هوای جانبی (در مجموع چهار عدد). ) تا حدی این امیدوار کننده است، اگرچه هایما S7 توربو از نظر ایمنی توسط مؤسسات قابل اعتماد آزمایش نشده است و بنابراین نمی توانیم با اطمینان در مورد سطح ایمنی آن صحبت کنیم.
قیمت خودرو هایما S7
- قیمت
- تجسم
- ۶۸۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان – آپدیت شنبه ۱۸ شهریور دی
- ایران خودرو