خودرو

معرفی خودرو کی ام سی T8 |امکانات خاص این خودرو وارداتی را ببینید


آنچه دیگران می خوانند:

به گزارش ایران تحلیل: KMC T8 (یا JAC T8) یکی از جذاب ترین پیکاپ ها به حساب می آید. این خودرو دارای ظاهری چشمگیر و شیک، کابین جادار و قابلیت های آفرود (البته در حد متوسط) است که از شبکه خدماتی نسبتا قدرتمند گروه خودروسازی کرمان نیز بهره می برد. در زیر ماشین KMC T8 را تست کردیم.

مشخصات فنی KMC T8

KMC T8 دارای یک موتور ۲ لیتری توربوشارژ چهار سیلندر است که قادر به تولید ۱۷۴ اسب بخار قدرت در ۵۰۰۰ دور در دقیقه و گشتاور ۲۹۰ نیوتن متر از ۱۸۰۰ تا ۴۰۰۰ دور در دقیقه است. این قدرت تولیدی از طریق یک گیربکس ۶ سرعته دستی به چرخ های عقب یا هر چهار چرخ خودرو منتقل می شود و می تواند عملکرد خوبی در خارج از جاده به این خودرو بدهد.

جک T8 از یک سیستم جناغی دوبل در محور جلو و یک سیستم تعلیق سفت و سخت فنری در محور عقب استفاده می کند. ترمزهای این خودرو از نوع دیسکی خنک کننده جلو و ترمز دیسکی عقب بوده و مجهز به سیستم هایی مانند سیستم ترمز ضد قفل ABS، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD و ترمز اضطراری BA می باشد.

سیستم انتقال نیرو KMC T8 یک چهار چرخ متحرک پاره وقت است و دارای سه حالت مختلف ۲H – ۴H و ۴L است. در حالت عادی یا ۲H نیرو به چرخ های عقب ارسال می شود اما در حالت ۴H نیرو به هر چهار چرخ خودرو می رسد. استفاده از ۴L همچنین نسبت دنده کمکی سنگینی را وارد مدار می کند.

علاوه بر این، KMC T8 همچنین به قفل دیفرانسیل الکترونیکی در محور عقب مجهز شده است تا از چرخش دو چرخ در مسیرهای آفرود گل آلود یا برفی جلوگیری کند.

KMC T8 خودرویی سنگین است و ۱۹۶۵ کیلوگرم وزن دارد. ظرفیت بار این خودرو ۸۴۰ کیلوگرم است که عدد قابل قبولی به نظر می رسد. علاوه بر این، با گنجایش مخزن ۷۶ لیتری، این خودرو می تواند برای رانندگی در خارج از جاده قابل اعتماد باشد.

ایمنی KMC T8

KMC T8 تنها دارای دو ایربگ برای راننده و سرنشین جلو است و هیچ کیسه هوای جانبی یا پرده ای در این خودرو وجود ندارد. علاوه بر این، JAC T8 در هیچ تست تصادفی شرکت نکرده و ایمنی آن در تصادفات نامشخص است. البته وانت خوش چهره کرمان موتور با اتخاذ سیستم های کمکی رانندگی مانند سیستم کنترل پایداری ESP، سیستم کنترل کشش TCS و سیستم کمکی صعود از تپه، ایمنی رانندگی قابل قبولی را برای جلوگیری از حوادث رانندگی فراهم می کند.

ویژگی های KMC T8

به طور معمول، نمی توان از یک پیکاپ تجاری انتظار امکانات رفاهی زیادی داشت، اما جک T8 در این زمینه عملکرد خوبی داشت و گزینه های بیشتری نسبت به رقبای خود دارد. از ویژگی های بارز این خودرو می توان به شیشه های برقی، آینه های برقی گرم شونده، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، چراغ های جلو زنون با سنسور نور، دی روشنایی، کروز کنترل، سیستم صوتی با مانیتور لمسی و دکمه های کنترل روی فرمان، تهویه مطبوع برقی دستی و صندلی های چرمی.

ظاهر KMC T8

از نظر بصری، KMC T8 یک خودروی زیبا در میان پیکاپ‌های موجود در این کلاس محسوب می‌شود. از نمای جلو، چراغ ها دارای طراحی مستطیلی و نسبتا خشن هستند که در ترکیب با جلوپنجره بزرگ و نشان عظیم KMC جلوه خوبی به خودرو بخشیده است. در قسمت پایین سپر جلو نیز دو چراغ مه شکن نسبتا بزرگ و یک دیفیوزر کرومی وجود دارد تا جلوی خودرو تهاجمی تر به نظر برسد. در همین راستا طراحان دو خط نسبتا عمیق و عظیم روی درب موتور یا کاپوت خودرو قرار دادند تا جلوی جک T8 عضلانی شود. تمام شود

وقتی به کناره خودرو نگاه می کنیم اولین چیزی که به ذهن خطور می کند طراحی اسپرت و قابل قبول رینگ های خودرو و همچنین سایز مناسب آن هاست که خوشبختانه در خودروهای جدید چینی بیشتر دیده می شود. روی گلگیرهای این وسیله نقلیه فلپ های مشکی رنگی وجود دارد که باعث می شود به خصوص در خارج از جاده آسیبی به رنگ خودرو وارد نشود. شیشه های جانبی اندازه خوبی دارند و به همین دلیل فضای داخلی کابین برای سرنشینان به خصوص ردیف عقب کم نور نیست. وجود خطوط طراحی نسبتا حجیم در این قسمت از خودرو نیز جلوه بهتری به این پیکاپ بخشیده است.

محوطه بار دارای طول مناسب بوده و نیاز مالک را برای رانندگی خارج از جاده تامین می کند. یکی دیگر از نکات مثبت این خودرو زاویه ورود و خروج صحیح است که قابلیت آفرود این خودرو را کامل می کند.

قسمت عقب T8 کرمان موتور دارای طراحی تقریبا ساده اما هماهنگ با سایر قسمت های خودرو است. چراغ های عقب یک تکه و ستونی شکل بوده و مانند اکثر پیکاپ ها خارج از درب بار قرار گرفته اند و گرافیک داخلی قابل قبولی نیز دارند. بر روی درب قسمت بار خودرو علاوه بر حروف های مختلف از جمله T8 و ۴WD، دوربین دید عقب نیز در وسط دستگیره باز شدن درب و زیر آن تعبیه شده است. از نکات مثبت این خودرو می توان به موقعیت دوربین دنده عقب اشاره کرد که در جای مناسبی نصب شده تا راننده از پشت بهترین دید را به خودرو داشته باشد. سپر عقب نسبتا باریک پلاک خودرو و همچنین چراغ های عقب و مه شکن را در خود جای داده است. اما نکته منفی در این قسمت این است که درب قسمت بار جک ندارد و با کشیدن دستگیره به دلیل وزن زیاد درب به صورت غیرقابل کنترل با نیروی زیادی باز می شود که این مشکل در بلند مدت.

KMC T8

کابین و فضای داخلی KMC T8

با ورود به کابین KMC T8 با طراحی مناسب، ارگونومیک و نسبتا مدرن روبرو می شویم. دریچه های تهویه مطبوع و کلید چراغ راهنما در قسمت بالایی داشبورد قرار دارند. در زیر، در یک قاب کرومی که تا انتهای داشبورد امتداد دارد، یک مانیتور بزرگ با دکمه های کنترل لمسی، قسمت تنظیم تهویه مطبوع برقی و بدون نمایشگر و همچنین تعدادی دکمه برای قسمت های دیفرانسیل و ESP وجود دارد. از ماشین ها قرار داده شده است. دور اهرم دنده و چرخ‌ها نیز کرومی است که هماهنگی خوبی با داشبورد خودرو دارد.

فرمان کاملاً شبیه جک S5 است. این بدان معنی است که ما با دوچرخه ای روبرو هستیم که کاملاً غیر ارگونومیک است و سواری آن راحت نیست. صفحه نمایش ترکیبی یا پشت آمپلی فایر این خودرو مشابه سایر خودروهای جک موجود در بازار ایران طراحی شده و از دو مدار بزرگ آنالوگ و همچنین یک صفحه نمایش دیجیتالی تشکیل شده است که به عنوان کامپیوتر آنبورد خودرو عمل می کند.

از آنجایی که این خودرو یک پیکاپ سایز متوسط ​​است فضای داخل کابین نیز کافی بوده و فضای پا و سر مسافران در هر دو ردیف صندلی قابل قبول است. اما نکته اینجاست که صندلی های جلو کمی کوچک طراحی شده اند و برای افراد قد بلند می تواند آزاردهنده باشد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا