ترندهای روز

معرفی سریال مرداب | سایت افق میهن

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (irtahlil.com):

  • نام سریال: مرداب
  • ژانر: درام، رازآلود
  • سال انتشار: ۱۴۰۲
  • کارگردان: برزو نیک نژاد
  • تعداد قسمت ها: ۲۰
  • محصول کشور: ایران

بازیگران: مهدی هاشمی، حامد کمیلی، پانته آ پناهی ها، شهرام حکیت دوست و امیر جعفری و…

خلاصه سریال

مرداب از جایی شروع می شود که فیاض که پیرمردی ثروتمند است پسرش را از دست می دهد و بسیاری از افرادی که برای ثروت او برنامه ریزی کرده اند سعی می کنند بخشی از پول او را از راه های مختلف به دست آورند. در آن سوی ماجرا، اسفندیار شکیب را داریم که ظاهراً صاحب یک گاوداری است، اما معلوم می شود با کمک تیمش کارهای نادرست زیادی انجام می دهد.

درباره سریال مرداب

این سریال به تهیه کنندگی محمد شصت و کارگردانی برزو نیک نژاد از مهر ماه ۱۴۰۲ از زردفیلم پخش می شود.این سریال در ژانر درام معمایی می باشد و بازیگرانی چون شهرام حقیقت دوست، پانته آ پناهی ها، حامد کمیلی، مجتبی پیرزاده، الهام اخوان، سهرا پسیانی در آن بازی می کنند.

برزو نیک نژاد پیش از این سریال آفتاب پرست را برای پلتفرم فیلم نت ساخته بود. در کارنامه سینمایی او فیلم های پرفروشی چون «لانه زنبور» و «دوزیستان» به چشم می خورد.

نقد و بررسی سریال مرداب

مرداب از آن دست سریال های خوش ساختی است که به مخاطبانش احترام می گذارد. بازی حرفه ای و فیلمنامه قوی از نقاط قوت آن محسوب می شود اما این سریال نیز مانند سریال های دیگر برزو نیک نژاد مانند سریال آفتاب پرست زمان زیادی را صرف معرفی هر شخصیت می کند.

برزو نیک نژاد کارگردان سریال با این اثر جدید نشان می دهد که می تواند در ژانر معمایی نیز موفق عمل کند. او با شروع و چیدمان موثر معماها و چالش های داستان توانسته توجه مخاطب را به خود جلب کند. همچنین افق میهن بازیگران مناسب برای نقش ها و معرفی به موقع شخصیت ها نشان از توجه به جزئیات داستان دارد.

داستان و نکات مثبت مرداب

شکل گیری داستان سریال نیز باعث جذب مخاطب شده است. «باتلاق» از ابتدا با معرفی شخصیت ها و گره های مختلف زندگی زیرزمینی توانسته است بینندگان را قلاب کند و به دل داستان ببرد. این روند با معرفی شخصیت های حاشیه ای که زندگی آنها به تصویر کشیده شده و به داستانی پیچیده و جذاب تبدیل شده است، به تدریج بر ارتباطات و پیچیدگی ها افزوده است. اما با وجود این موفقیت ها، سریال در قسمت میانی خود با ریتم کندی مواجه شده است. این موضوع باعث شده برخی بینندگان احساس خستگی کنند. از طرفی در رکود اتفاقات بیهوده، داستان با ریتمی قابل قبول به جریان اصلی باز می گردد و تا پایان با اتفاقات جذاب و هیجان انگیز ادامه می یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا