ترندهای روز

معرفی نامزد‌های جوایز امی ۲۰۲۴

پایگاه خبری تحلیلی منتخب (irtahlil.com):

به گزارش ورایتی، با اعلام نامزدی امی ۲۰۲۴، سریال «شوگان» با ۲۵ نامزدی در جایگاه اول جوایز قرار گرفت و «خرس» با ۲۳ نامزدی پشت سر آن قرار گرفت.

سریال «شوگان» شبکه FX پیشتاز شد و بازیگران آن هیرویوکی سانادا و آنا ساوای برای اولین بار نامزد دریافت این جوایز شدند و رکورد ۲۳ نامزدی برای سریال کمدی «خرس» را شکستند که رکورد بیشترین نامزدی را در این دوره از آن خود کرد. تاریخچه امی یک نامزد جدید به دست آورد و FX در مجموع ۹۳ نامزدی از برنامه های مختلف خود دریافت کرد.

«خرس» که سال گذشته سوپراستار امی بود و ۱۰ جایزه دریافت کرد، امسال بازیگرانش جرمی آلن وایت، ایوو ادابیری، ایبون ماس باکراک، لیونل بویس و لیزا کولون زایاس را در فهرست نامزدها دارد.

معرفی نامزدهای جایزه امی 2024

موفقیت FX باعث شد بعد از نتفلیکس با ۱۰۷ نامزدی و پس از HBO و Max با ۹۱ نامزدی، دومین شبکه پر نامزد سال ۲۰۲۴ شود. این ۲ شبکه برای اولین بار در دهه های اخیر جزو ۲ شبکه برتر نبودند.

علاوه بر «شوگان» و «خرس»، FX همچنین نامزدی سریال کمدی برای «سگ‌های انبار» شد.

سریال کوتاه مدتی که امسال بیشترین نامزدی را داشت، سریال کارآگاه واقعی: کشور شبانه شبکه HBO با ۱۹ نامزدی بود. سریال «Saturday Night Live» شبکه NBC با ۱۷ نامزدی درخشید.

نتفلیکس با ۱۸ نامزدی برای «تاج»، ۱۳ نامزدی برای «ریپلی» و ۱۱ نامزدی برای «بچه گوزن شمالی» خوش درخشید.

معرفی نامزدهای جایزه امی 2024

این دومین مراسم امی خواهد بود که در سال ۲۰۲۴ برگزار می شود، زیرا اعتصابات هالیوود آکادمی تلویزیون را مجبور کرد برنامه ۲۰۲۳ را تا ژانویه امسال – درست در اواسط فصل اسکار – به عقب براند.

تقریباً ۲۲۰۰۰ نفر از اعضای آکادمی تلویزیون از مجموع ۲۲۹ سریال ارسالی در دسته های درام، کمدی و سریال کوتاه بهترین ها را افق میهن کردند. در سال گذشته ۳۰۹ برنامه بازنگری شد که این به معنای کاهش ۳۳ درصدی امسال نسبت به سال گذشته است.

بخشی از این کاهش برای کاهش حجم تولید است، زیرا شبکه ها کمتر از سریال اصلی حمایت می کنند، در عین حال اعتصابات سال گذشته نیز باعث تاخیر در تولید شد و به جای آن سریال هایی که در سال ۲۰۲۵ پخش خواهند شد. امسال، شامل «Dragon House» (و احتمالاً «The Last of Us» از HBO، «Boys» از ویدیو، و «Bridgerton» از نتفلیکس است.

سلنا گومز امسال اولین نامزدی امی بازیگری خود را برای «فقط قتل‌ها در داخل ساختمان» به دست آورد تا با بازیگرانی چون کوئینتا برانسون، آیو آدبیری، کریستن ویگ، مایا رودولف و جین اسمارت رقابت کند.

لیلی گلدستون و کالی ریس نیز اولین نامزدی امی خود را با سریال های «زیر پل» و «کارآگاه واقعی» دریافت کردند. آنها دومین و سومین بازیگر محلی هستند که در تاریخ ۷۶ ساله این رویداد نامزد دریافت جایزه امی بازیگری شده اند. رایان گاسلینگ و داکوتا فانینگ نیز برای اولین بار با «SNL» و «ریپلی» نامزد امی شدند.

امسال در بخش بهترین سریال های درام، سریال های «تاج»، «فال اوت»، «عصر طلایی»، «نمایش صبحگاهی»، «آقا و خانم اسمیت»، «شوگان»، «اسب های تنبل» «مشکل سه جنایت» در حال رقابت هستند. و نامزدهای بهترین بازیگر مرد در سریال درام عبارتند از: ادریس البا برای «هواپیما»، دونالد گلاور برای «آقا و خانم اسمیت»، والتون گوگینز برای «فال اوت»، گری اولدمن برای «اسب‌های تنبل»، هیرویوکی سانادا برای «شوگان» “. و دومینیک وست برای «تاج».

بهترین بازیگر زن سریال درام: جنیفر آنیستون برای سریال صبحگاهی، کری کون برای دوران طلایی، مایا ارسکین برای آقا و خانم اسمیت، آنا ساوی برای فیلم شوگان، ایملدا استونتون برای سریال The Crown و ریس ویترسپون برای فیلم صبح می شود. برنامه”.

این در حالی است که در رده بهترین سریال های کمدی «ابت اولیه»، «خرس»، «زیاد هیجان نشو»، «قلمبه‌مزدها»، «فقط قتل‌های ساختمان»، «نخل سلطنتی»، «سگ‌های انبار» و «در سایه‌ها چه می‌کنیم» نامزد بهترین بازیگر نقش اول مرد در یک سریال کمدی، مت بری برای «در سایه‌ها چه می‌کنیم»، لری دیوید برای «زیاد هیجان‌زده نباش» شدند. استیو مارتین برای «فقط قتل‌های داخل ساختمان»، مارتین کوتاه برای «فقط قتل‌ها در ساختمان»، جرمی آلن وایت برای «خرس»، دفارو ون‌آ تای برای «سگ‌های انبار» و در در بخش بهترین بازیگر زن سریال کمدی، کوئینتا برانسون برای «ابوت ابتدایی»، ایوو ادابیری برای «خرس»، سلنا گومز برای «فقط قتل در داخل ساختمان»، مایا رودولف برای «غارت»، جین اسمارت برای «The چک های حقوق، و کریستن ویگ برای «پالم رویال».

در بخش بهترین مینی سریال یا فیلم تلویزیونی «فارگو»، «درس های شیمی»، «ریپلی»، «کارآگاه واقعی» و در بخش بهترین بازیگر نقش اول مرد، مینی سریال مت بومر برای « مسافران، ریچارد گاد برای «بچه گوزن»، جان هام برای «فارگو»، اندرو اسکات برای «ریپلی»، تام هالندر برای «دعوا: کاپوتی علیه قوها» و بهترین بازیگر زن در بخش مینی سریال یا فیلم تلویزیونی. ، جودی فاستر برای «کارآگاه واقعی». بری لارسن برای «درس های شیمی»، جونو تمپل برای «فارگو»، سوفیا ورگارا برای «گریسالدا»، نائومی واتس برای «سرنوشت: کاپوتی علیه قوها» نامزد شده اند.

«مردان ایکس ۹۷»، «سیمپسون ها»، «برگر باب»، «سلطنت مردگان خوار» و «سامورایی چشم آبی» نیز نامزدهای بهترین سریال انیمیشن شده اند.

مراسم معرفی برندگان و اهدای هفتاد و ششمین دوره جوایز امی ۲۴ شهریورماه برگزار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا