فرهنگ و هنر

معرفی ۱۰ فیلم پرفروش دنیا در روزهای کریسمس :: ایران تحلیل

دو فیلم هندی شامل «سالار» ساخته پرابهاس و «خر» شاهرخ خان در کنار «آکوامن» و «وانکا» در جدول پرفروش‌ترین بازارهای بین‌المللی قرار گرفتند.

به گزارش ایران تحلیل به نقل از ورایتی، «آکوامن و پادشاهی گمشده» با فروش ۱۰۸ میلیون دلاری در اولین آخر هفته اکران خود به مقام اول سینماهای جهان دست یافت.

مقام دوم را «وانکا» به دست آورد که با فروش ۵۰.۹ میلیون دلاری دیگر مجموع فروش خود را به ۲۴۷ میلیون دلار رساند.

مقام سوم به فیلم اکشن هندی سالار قسمت ۱ – آتش بس با بازی پرابهاس و کارگردانی پراشانت نیل رسید که ۳۹ میلیون دلار از جمله ۵.۵ میلیون دلار از فروش آمریکای شمالی به دست آورد.

فیلم هندی دیگر، کمدی درام «خر» درباره مهاجرت با بازی شاهرخ خان بازیگر مشهور بالیوود و کارگردانی کارگردان موفق راجکومار هیرانی، تهیه کننده فیلم هایی چون «۳ احمق» و «پی کی» رتبه چهارم را به خود اختصاص داد. فروش در سینماها در شب کریسمس. . یک روش مهاجرت غیرقانونی معروف به مهاجرت خر موضوع اصلی فیلم است. تپسی پانو، ویکی کاوشال و بمن ایرانی دیگر بازیگران این فیلم هستند. این فیلم که اکران خود را از پنجشنبه ۳۱ آذرماه آغاز کرده است در مجموع ۲۳.۸ میلیون دلار فروش داشته است.

دوشنبه، روز کریسمس، در هند نیز تعطیل رسمی است، اما از آنجایی که برخلاف غرب، تعطیلات غالب در این کشور نیست و تئاترها باز هستند، فروش سالار و خر باید افزایش یابد.

انیمیشن پربازبینی «مهاجرت» با ۲۰.۲ میلیون دلار در آخر هفته و در مجموع ۳۴.۲ میلیون دلار پس از دو تعطیلات آخر هفته در جایگاه پنجم قرار گرفت.

درام جنایی چینی «سفر بی پایان» که هفته گذشته در صدر باکس آفیس این کشور قرار گرفت، در آخر هفته ۱۵ میلیون دلار فروخت و در رتبه ششم جهانی قرار گرفت. این فیلم از زمان اکران تاکنون در مجموع ۵۹.۶ میلیون دلار فروش داشته است.

رتبه هفتم را نیز «آرزو» دیزنی با فروش ۱۰.۷ میلیون دلاری به خود اختصاص داد و مجموع فروش جهانی خود را به ۱۴۴.۲ میلیون دلار رساند.

حماسه نبرد دریایی کره “نوریانگ: دریای مرگبار”، سومین فیلم از سه گانه کیم هان مین پس از “دریاسالار: جریان های خروشان” و “هانسان: اژدهای خروشان” در ۲۰ دسامبر در کره اکران شد و ۹.۳ میلیون فروش داشت. دلار جایگاه هشتم را در فروش جهانی به خود اختصاص داد.

در جایگاه نهم «بازی های گرسنگی: مرغ مقلد و مارها» با فروش ۷ میلیون دلاری قرار گرفت و مجموع فروش خود را به ۳۱۴.۴ میلیون دلار رساند.

در رده دهم، دیگر فیلم پرفروش سینمای کره با عنوان «روز ۱۲.۱۲» توانست ۶.۲ میلیون دلار فروش کند. مجموع فروش این فیلم تاکنون ۶۲.۸ میلیون دلار بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا