اخبار اقتصاد ایران

معرفی ۳ گزینه احتمالی دبیری مناطق آزاد؛ یک تهرانی، یک مازندرانی و یک یاسوجی

شنیده ها حاکی از آن است که نام غلامرضا سلیمانی امیری، علی اصغر مونسان و محمدعلی وکیلی به عنوان نامزدهای احتمالی دبیری شورای عالی مناطق آزاد مطرح شده است.

افق میهن به نقل از تابناک، شنیده ها حاکی از معرفی گزینه های احتمالی دبیری شورای عالی مناطق آزاد و اسامی افرادی چون غلامرضا سلیمانی امیری، علی اصغر مونسان و محمدعلی است. وکیلی برای انتصاب در این سمت دیده می شوند.

غلامرضا سلیمانی امیری کاندیدای احتمالی دبیری شورای عالی مناطق آزاد در سال ۱۳۳۷ در شهرستان امیر کالا در استان مازندران به دنیا آمد که پس از عبدالناصر همتی رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران شد. .

سلیمانی امیری دارای مدرک دکتری حسابداری از دانشگاه تهران و دانشیار گروه حسابداری دانشکده علوم اجتماعی و اقتصادی دانشگاه الزهرا (س) است.
از سوابق اجرایی سلیمانی امیری می توان به مدیرعاملی سازمان تامین اجتماعی در دولت اصلاحات، مدیرعاملی شرکت سرمایه گذاری غدیر، عضویت در هیات مدیره شستا، رئیس هیات مدیره بانک پارسیان و مدیرعاملی بانک پارسیان اشاره کرد. بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران.

علی اصغر مونسان کیست؟

علی اصغر مونسان متولد ۱۳۴۹ تهران و فارغ التحصیل کارشناسی و دکتری مهندسی عمران از دانشگاه صنعتی شریف است.
وی فعالیت خود را از سال ۱۳۷۲ با کار در اسکله شهید رجایی آغاز کرد و مدتی در بنیاد مصطفان و پارس جنوبی مشغول به کار شد و در دوره محمدباقر قالیباف به سمت مدیرعاملی سازمان نظام مهندسی و عمران شهر تهران منصوب شد. وی پس از مدتی مسئولیت معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران را بر عهده گرفت و پس از آن به کیش رفت و مدیرعامل منطقه آزاد کیش شد.

مونسان با حکم مسعود سلطانی فر وزیر ورزش دولت یازدهم به عضویت هیات مدیره باشگاه پرسپولیس منصوب شد و عضویت در هیات مدیره و معاونت اجرایی شرکت هریس (اجرایی) از دیگر فعالیت های وی است. ستاد فرمان امام راه، معاون اجرایی شرکت مانا (سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران) عضو هیئت مدیره و معاون اجرایی شرکت دی (بنیاد نیازمندان) اشاره کرد. او در مرداد وی در ماه ۱۳۹۷ با حکم حسن روحانی به عنوان سرپرست وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی منصوب شد.

با یک وکیل آشنا شوید

یکی دیگر از گزینه های معرفی شده در این سمت، محمدعلی وکیلی است. وی در سال ۱۳۴۴ در شهر «یاسوج» به دنیا آمد. وکیلی دارای دو مدرک دکتری در رشته های «کلمات و فلسفه» و «علوم سیاسی» است. وی علاوه بر تحصیلات دانشگاهی، دروس حوزوی را نیز تا سطح خارج فقه و اصول پیش برد.

از سوابق و مسئولیت های ایشان می توان به ریاست نهاد رهبری در دانشگاه های خوزستان (چمران – علوم پزشکی) – مدیریت فرهنگی نهاد رهبری در دانشگاه های کشور در دوره اصلاحات – موسس و رئیس چندین دوره ازدواج دانشجویی اشاره کرد. جشن در دانشگاه های کشور – دبیر جشنواره بین المللی نهج البلاغه – موسس کانون های دانشجویی کشور – رئیس انجمن مدیران روزنامه های غیردولتی ایران – عضو کمیته راهبردی شورای اطلاع رسانی دانشگاه آزاد – عضو شورای شهرسازی استان تهران – نماینده مردم شهرستان‌های تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در دهمین دوره شورای اسلامی شهر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا