فناوری

معضل زیست‌محیطی توقف پشتیبانی مایکروسافت از ویندوز ۱۰؛ میلیون‌ها دستگاه رایانه باید بازیافت شوند

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

یک گزارش تحقیقاتی توسط تحلیلگر بازار فناوری Canalys می گوید که برنامه مایکروسافت برای پایان دادن به پشتیبانی از سیستم عامل ویندوز ۱۰ می تواند منجر به بازیافت حدود ۲۴۰ میلیون رایانه شود.

مایکروسافت قصد دارد پشتیبانی از ویندوز ۱۰ را تا اکتبر ۲۰۲۵ پایان دهد، اما برنامه ای برای ادامه پشتیبانی و به روز رسانی های امنیتی ویندوز ۱۰ تا اکتبر ۲۰۲۸ با هزینه سالانه نامشخص ارائه می دهد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، زباله های الکترونیکی رایانه های ویندوز ۱۰ که دیگر مورد استفاده قرار نخواهند گرفت، حدود ۴۸۰ میلیون کیلوگرم وزن دارند که معادل وزن ۳۲۰ هزار خودرو است.

در حالی که بسیاری از این رایانه‌ها می‌توانند سال‌ها پس از پایان پشتیبانی مایکروسافت از ویندوز ۱۰ فعال بمانند، Canalys می‌گوید که مشتریان زیادی برای دستگاه‌های «بدون به‌روزرسانی امنیتی» ندارد.

به گفته این شرکت تحلیلگر بازار فناوری، اگر ساختار قیمت‌گذاری برای پشتیبانی از ویندوز ۱۰ ثابت بماند، خرید رایانه‌های جدید مقرون به صرفه‌تر خواهد بود و تعداد رایانه‌های قدیمی که باید از رده خارج شوند، افزایش می‌یابد.

مایکروسافت به درخواست رویترز برای اظهار نظر در مورد اثرات زیست محیطی حذف دستگاه های ناسازگار با سیستم عامل ویندوز ۱۱ پاسخ نداد. با این حال، به گفته این خبرگزاری، هارد دیسک های کامپیوتری و سرورهای ذخیره اطلاعات را می توان برای جمع آوری مواد برای استفاده در موتورهای خودروهای الکتریکی و حتی تولید انرژی های تجدیدپذیر بازیافت کرد.

مایکروسافت ۱۱ خرداد سال ۱۳۹۴ سیستم عامل “ویندوز ۱۰” را راه اندازی کرد.

ویندوز ۱۰ به گونه ای طراحی شده است که با گوشی های هوشمند سازگار باشد و به کاربران این امکان را می دهد که از سیستم عامل مشابهی بر روی رایانه شخصی، تبلت، تلفن یا سایر دستگاه های الکترونیکی خود به طور همزمان استفاده کنند.

سیستم عامل نسل بعدی این شرکت آمریکایی که انتظار می رود فناوری هوش مصنوعی پیشرفته ای را به رایانه های شخصی بیاورد، می تواند بازار ولرم رایانه های شخصی را بیشتر تقویت کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا