اخبار اقتصاد ایران

معنی علائم روی ماشین ظرفشویی بوش (جامع)

با دانستن معنی کلمات روی ماشین ظرفشویی بوش می توانید از تمامی امکانات آن بهره مند شوید. برخی از کلمات نوشته شده بر روی ماشین ظرفشویی به شما کمک می کند تا برنامه مناسب شستشوی قابلمه، ظروف شیشه ای حساس و … را انتخاب کنید، برخی از علامت های ماشین ظرفشویی نیز ضرورت تعمیر یا پرکردن محفظه نمک را نشان می دهد. در هر صورت، هر چه بیشتر در مورد این علائم و کلمات بدانید، بهتر می توانید از آنها استفاده کنید.

معنی کلمه خشک

کلمه خشک در ماشین ظرفشویی بوش به معنای خشک کردن دو طرفه است. با دانستن معنی کلمات روی ماشین ظرفشویی بوش، می توانید درک بهتری از نحوه عملکرد آن داشته باشید. مثلاً با نگاه کردن به کلمه ی اضافی خشک می فهمید که دستگاه ظروف را خشک می کند. این مرحله بخشی از چرخه شستشوی معمولی است.

معنی کلمه اکو

کلمه Eco به معنای اقتصادی است و یک برنامه دوستدار محیط زیست محسوب می شود. این برنامه زمانی که تعداد ظروف برای پر کردن کل دستگاه کافی نباشد، شستشوی مقرون به صرفه ای را فراهم می کند. در این برنامه دمای آب کمتر شده و زمان شستشو به ۳-۴ ساعت افزایش می یابد. با دانستن معنی کلمات روی ماشین ظرفشویی بوش می توانید از انرژی بهینه استفاده کنید.

معنی نماد قفل

روی ماشین ظرفشویی نماد قفل به معنی قفل کودک را می بینید. با استفاده از این دکمه می توانید از باز شدن خودرو توسط کودکان خردسال جلوگیری کنید. با ترکیب دکمه یا فشار دادن آن کمی بیشتر از حد معمول، می توان حمام نوزاد را غیرفعال کرد.

معنی کلمه Auto

کلمه Auto به معنای خودکار است. این برنامه یک برنامه هوشمند است که پس از انتخاب آن، ماشین ظرفشویی بوش میزان کثیفی و چرب بودن ظروف را مشخص می کند. سپس بهترین برنامه را برای شستشوی دقیق آنها انتخاب می کند. در این برنامه معمولا دمای آب بین ۴۵ تا ۶۵ درجه تنظیم می شود. لازم به ذکر است استفاده از برنامه Auto برای ظروف شیشه ای حساس توصیه نمی شود.

نماد ایمنی ماشین ظرفشویی

قابلیت شستشوی مناسب ظروف مختلف در ماشین ظرفشویی بوش وجود ندارد. نماد ایمنی به شما نشان می دهد که کدام ظروف را می توان در ماشین ظرفشویی قرار داد و کدام ظروف را باید با دست شست. لازم به ذکر است که این قابلیت شستشو در ماشین ظرفشویی می تواند باعث آسیب هایی مانند تغییر رنگ ظروف یا ظروف پخت و پز شود.

علامت خورشید

علامت آفتاب در ماشین ظرفشویی مربوط به قسمت کمک شستشو است. این برنامه باعث می شود ظروف شما پس از آبکشی به طور یکنواخت خشک شوند. به این ترتیب هنگام برداشتن ظروف هیچ رگه و لکه ای روی آنها باقی نمی ماند.

علامت پیکان جلو و عقب

علامت پیکان عقب و جلو که به شکل حرف S نیز دیده می شود، نشان می دهد که نمک ماشین ظرفشویی تمام شده است. با دیدن این علامت باید دستگاه را با نمک پر کنید. ماشین ظرفشویی به طور خودکار در طول هر چرخه آبکشی از مقدار مناسب نمک استفاده می کند. این نمک آب سختی که رسوبات آهکی دارد را نرم می کند. بنابراین اگر میزان سختی آب زیاد باشد، صنعتگر از نمک بیشتری برای محافظت از ظروف استفاده می کند. اگر این علامت را نادیده گرفتید، پس از مدتی باید برای تعمیر دستگاه خود آن را رسوب زدایی کنید.

علامت شیر ​​آب

علامت شیر ​​آب در ماشین ظرفشویی بوش به شما اطلاع می دهد که آب کافی دریافت نمی کنید. گاهی اوقات وجود انسداد یا نصب نادرست شیلنگ ممکن است منجر به روشن شدن این علامت شود. وصل نشدن شیر و خرابی در قسمت الکترونیکی نیز یکی از دلایلی است که این علامت را روشن می کند. پس با دیدن این علامت باید محل اتصال آب و شیلنگ ها را بررسی کنید.

علامت قلم مو

با دیدن علامت برس روی ماشین ظرفشویی می توانید متوجه شوید که ماشین در حال شستن ظروف است. در چنین مواقعی کاری ندارید جز اینکه منتظر بمانید تا ماشین ظرفشویی تمام شود.

نمادی از ظرف و آب

در ماشین ظرفشویی بوش نمادی وجود دارد که جریان آب روی ظرف را با خطوط بریده نشان می دهد. این نماد یک چرخه آبکشی کوتاه را قبل از یک چرخه کامل شستشو نشان می دهد. این آبکش، ظروف را از باقیمانده و خشک شده مواد غذایی روی آنها پاک می کند.

برنامه Bosch Home Connect

Bosch Home Connect یک برنامه بسیار کاربردی برای ماشین ظرفشویی بوش است. گاهی اوقات ظروفی مانند تابه، قابلمه یا ظروف شیشه ای را در ماشین لباسشویی قرار می دهید که باید با برنامه خاصی شسته شوند. با این برنامه می توانید به دستگاه خود بگویید که چه چیزی در آن قرار داده اید تا برنامه مناسب را اجرا کند.

نتیجه

کلمات و علامت های موجود در ماشین ظرفشویی بوش روش های کوتاه و مهمی برای آگاهی از نحوه کار با آنها هستند. برای مثال می توانید با دکمه Eco از دستگاه به صرفه تری استفاده کنید. قفل کودک، نماد خورشید و نماد قلم مو به شما کمک می کند تا از این ابزار راحت تر استفاده کنید.

منبع:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا