فرهنگ و هنر

«مغناطیس» به قاب شبکه دو می‌آید :: افق میهن

فصل سوم ویژه برنامه مغناطیس با رویکردی متفاوت و جدید از چهارشنبه سوم مردادماه در قالب ۹۰ قسمت با حضور کارشناسان مذهبی و دانشگاهی، زائران حرم حسینی از شبکه دو سیما پخش می شود. و فعالان فرهنگی

به گزارش افق میهن، مهدی طهماسبی تهیه کننده برنامه مغناطیس با اشاره به کوتاه بودن و فشرده بودن و سرعت بالای آیتم های آن، بر تفاوت این برنامه نسبت به فصل های گذشته و دیگر ویژه برنامه ها تاکید کرد و گفت: محوریت و اصلی بودن آن. موضوع برنامه توصیه های آموزشی است. ، سلامتی و تجربیات زائران.
وی به یکی دیگر از ویژگی های مگنتیس اشاره کرد و به قرارگیری تابلوها در دکور آن اشاره و خاطرنشان کرد: در دکور این برنامه شاهد تلفیق کشتی یا کشتی نجات با حرم امام حسین (ع) و شکل گیری هستیم. مسیری که مسیر پیاده روی زائران سیدالشهد را تداعی می کند. هستند؛ به نظر ما این مسیر را می توان به قطعه ای از بهشت ​​تعبیر کرد که در نهایت به رستگاری اصلی بشر یعنی ظهور حضرت امام زمان (عج) می انجامد.
طهماسبی با یادآوری اینکه در بیشتر برنامه های ویژه و مذهبی ایام محرم و اربعین از فضاهای تیره و رنگ های مشکی با حال و هوای عزاداری استفاده می شود، افزود: در مقناطیس سعی شد این موضوع رعایت شود و بیشتر از رنگ های حماسی و باشکوه استفاده شود. چرا که می توان این گونه تعبیر کرد که پیاده روی اربعین حسینی تمرینی برای ظهور است.
تهیه کننده برنامه مغناطیس ادامه داد: برای اینکه برنامه از حالت آموزشی صرف خارج شود، مباحث معرفتی را با صاحب نظران صاحب نام از جمله حجت الاسلام پناهیان در میان گذاشته ایم تا زائران اربعین با فلسفه وجودی آشنا شوند. زیارت و اجتماع عظیم شیعیان جهان در این سفر.
وی با بیان اینکه کارشناسان حوزه و دانشگاه و همچنین چهره های شناخته شده مردمی میهمان این برنامه هستند، افزود: از جمله این افراد می توان به حجت الاسلام علیرضا پناهیان، حسین یکتا، عباس ابوحمزه، قاسم صرافان، محمدجواد شرافت، هادی جانفدا اشاره کرد. ، علیرضا داودی. ابوذر بیوکافی و سهیل اسد خاطرنشان کردند.
طهماسبی با اشاره به اینکه در این برنامه علاوه بر کارشناسان مذهبی و دانشگاهی از حضور زائران حرم اباعبدالله نیز بهره مند شده ایم، گفت: تجربیات زائران و حقایقی که این زائران از سفر اربعین حسینی دریافته اند. می تواند برای مخاطب جذاب باشد. .
وی افزود: این برنامه در ۹۰ قسمت ۱۰ دقیقه ای برای شبکه دو سیما تهیه و تولید شد که از چهارشنبه سوم آغاز شد. مرداد هر روز سه قسمت ظهر، عصر و شب پخش می شود.
تهیه کننده برنامه مگنتیس با اشاره به محورهای اصلی این برنامه خاطرنشان کرد: پیاده روی اربعین و تاثیر جهانی آن، پیشنهادات سفری سالم، پیشنهادهای ناب برای سفری پربار، اربعین پدیده ای خودجوش و الهی، خادم کاروانی در یک سفر، مناسک زیارتی، تأثیر حضور زنان در سفر. مراقبت از کودک در سفر، قرار گرفتن در مسیر ظهور، اربعین و جهانی شدن مکتب حسینی، پیشگیری و درمان مشکلات گوارشی و پوستی، هنر و اربعین، رانندگی ایمن تا مرز و برگشت، اربعین جذب عشق الهی، خادمان رسانه ای اربعین و توصیه هایی به زائران شهروندان از جمله این محورها هستند.
این برنامه با رویکردی آموزشی و آموزنده درباره سفر اربعین به تهیه کنندگی مهدی طهماسبی، مدیر هنری حامد منصوری و سردبیری هاجر شعبانی و طاهره فضلی تهیه و تولید شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا