ورزشی

مفاد لایحه سنگین پرسپولیس علیه تراکتور و بیرانوند!

باشگاه پرسپولیس از دو ماه پیش درگیر پرونده علیرضا بیرانوند بود و در عین حال سعی کرد به دور از حاشیه ها و جنجال ها پیگرد قانونی خود را پیگیری کند. شکایت پرسپولیس از علیرضا بیرانوند بلافاصله پس از فسخ قرارداد او مطرح شد اما پس از امضای قرارداد با تراکتور ابعاد دیگری به خود گرفت. پس از آن باشگاه پرسپولیس شکایت خود را تکمیل کرد و پای تراکتور را به اتهام اغواگری کشید.

نکته مهم این است که باشگاه پرسپولیس و تراکتورسازی امروز در جلسه کمیته اخلاق حضور پیدا کردند و در مورد این پرونده نیز از مصاحبه محروم شدند.

این در حالی است که باشگاه پرسپولیس معتقد است رای این پرونده در نهایت به نفع آنها صادر می شود چرا که به گفته آنها اسناد کاملا شفاف است.

* عدد صفر باقی مانده دستمزد بیرانوند
باشگاه پرسپولیس در سند مالی که در اختیار رسانه ها قرار داده اعلام کرد که بیرانوند هیچ خواسته ای نداشته است. او حدود ۱۸ میلیارد و ۶۰۰ نقدی دریافت کرد و ۴۰۰ میلیون هم سهم سازمان لیگ و آیفمارک بود که پرسپولیس پرداخت کرد. به این ترتیب باشگاه پرسپولیس مبلغ باقی مانده بیرانوند از قرارداد فصل گذشته را «صفر» می داند.

* بدون نگرانی در مورد فایل صوتی
در روزهای گذشته انتشار فایل صوتی علیرضا بیرانوند در فضای مجازی سر و صدای زیادی به پا کرد. اما قرمزها چندان نگران این موضوع نیستند و آن را به نفع خود می دانند. باشگاه پرسپولیس معتقد است سه میلیارد ذکر شده در فایل صوتی بیرانوند «سه میلیارد ریال» است، رقمی که در طول فصل به عنوان پاداش به بازیکنان این تیم پرداخت شد و البته در پایان فصل به عنوان گزینه محاسبه شد.

* اختلاف ۳۰۰ میلیونی پرسپولیس و بیرانوند
باشگاه پرسپولیس کلید حل این پرونده را سیصد میلیون تومان می داند. رقمی که بیرانوند معتقد است نباید در قرارداد گنجانده شود و در این صورت فسخ او قانونی است و پرسپولیس معتقد است که جزو قرارداد ۱۹ میلیاردی بیرانوند است و فسخ او را غیرقانونی می کند.

* پرداخت عنوان، کارت برنده پرسپولیس
علیرضا بیرانوند در دفاعیات خود عنوان کرد که باشگاه پرسپولیس عنوانی را در پرداخت خود لحاظ نکرده و مشخص نیست که پرداخت ها برای قرارداد این فصل او بوده یا از مطالبات فصل گذشته محاسبه شده است. این در حالی است که مسئولان امور مالی پرسپولیس معتقدند تمامی پرداخت ها به این بازیکن و سایر اعضای این تیم با عنوان مشخصی انجام شده است و این موضوع با بانک ها نیز مطرح است.

2067252

* بند چهار الحاقیه تعیین کننده می شود
در الحاقیه که فروردین ماه بین پرسپولیس و بیرانوند امضا شد و به این دروازه بان حق فسخ قرارداد در صورت عدم تسویه حساب داد. چند بند وجود دارد که پرسپولیس به یکی از آنها استناد کرد. در بند چهار این آیین نامه آمده است که پاداش ها و اختیارات قرارداد نمی تواند بیش از ۲۰ درصد باشد. این در حالی است که بیرانوند در فایل صوتی خود گفته است که موضوع ۲۰ درصد فقط مربوط به اختیار قرارداد است و شامل پاداش نمی شود.

* اغوا و القا، شکایت پرسپولیس از تراکتور
باشگاه پرسپولیس معتقد است تراکتور هم باید محروم شود. طبق نظر حقوقی باشگاه پرسپولیس، آیین نامه فیفا موضوع اغواگری را صرفاً به تحریک یا وعده دادن محدود نمی کند و او معتقد است که اغوا در قراردادهای فوتبالی به معنای پناه دادن و پذیرش بازیکن پس از نقض قرارداد است و فکر می کند که این امر به ویژه برای تیم هایی که در همان لیگ حضور دارند، صدق می کند.

* ۲۰ میلیارد، مبلغ پایه غرامت
در هفته های اخیر بحث غرامت ۲۰ میلیاردی مطرح شده اما پرسپولیس حداقل مبلغ را به آن می دهد. پرسپولیسی ها معتقدند علاوه بر مبلغ در نظر گرفته شده به عنوان قرارداد این فصل، دستمزد این فصل در تراکتورسازی نیز باید به عنوان غرامت تعیین شود.

2070304

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا