اقتصاد جهان

مقام ارشد اماراتی: تحریم ها علیه روسیه بی اثر بوده است

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل ، حمد باوامیم، رئیس بورس کالای دبی (DMCC)، شرکت مادر بورس کالای دبی و قطب اصلی تجاری کشور در گفت و گو با فایننشال تایمز به نقل از راشاتودی تاکید کرد: تحریم ها علیه روسیه هیچ تأثیری در خارج از غرب ندارد و چنین تلاش هایی برای ممانعت از تجارت به سادگی آن را به جای دیگری سوق خواهد داد.

رئیس بورس کالای چند منظوره دبی، یک منطقه تجاری آزاد پیشرو در امارات متحده عربی و محل استقرار بیش از ۲۴۰۰۰ شرکت، روز چهارشنبه به فایننشال تایمز گفت که تحریم ها اقتصاد را کند می کند اما هرگز آن را متوقف نمی کند.

بوآمیم ادامه داد: “کسب و کار ادامه دارد، فقط به شکل دیگری اتفاق می افتد.”

در این گزارش آمده است که دبی از تلاش‌های ایالات متحده و اتحادیه اروپا برای منزوی کردن اقتصاد روسیه سود می‌برد زیرا تاجران جهانی نفت از ژنو به امارات متحده عربی پس از پیوستن سوئیس به کمپین تحریم‌ها علیه مسکو نقل مکان کردند.

باوامیم که همچنین رئیس اتاق بازرگانی دبی است، تاکید کرد که انرژی مهمترین بخش برای مرکز چند منظوره بورس کالا دبی است و حدود ۳۰۰۰ شرکت انرژی در این زمینه ثبت شده است.

در ماه های اخیر، غرب به شدت بر امارات متحده عربی و برخی دیگر از کشورها فشار وارد کرده است تا آنها را مجبور به اقدام علیه شرکت هایی که با روسیه تجارت می کنند، انجام دهند.

بومیم گفت: «این واقعیت که اقتصاد تنها توسط یک طرف جهان کنترل نمی شود، تحریم ها را کم اثر می کند.

وی افزود: اگر فقط به درگیری در اوکراین نگاه کنیم، (تحریم ها) در غرب موثر است، اما واقعاً فراتر از آن موثر نیست.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا