اخبار بورس

مقام اول “شیراز” در اوره سازان کشور/ طرح توسعه‌ای “کریستال ملامین” اولویت “شیراز” است

مدیرعامل پتروشیمی شیراز:

مدیرعامل پتروشیمی شیراز گفت: طراحی کریستال ملامینه اولویت ماست. پیمانکاران از طریق آگهی مناقصه مورد ارزیابی قرار گرفتند. این پروژه قرار بود از سال ۹۰ اجرا شود. در حال حاضر در حال بازنگری در آن هستیم.

احمدرضا حیدرنیا مدیرعامل پتروشیمی شیراز در گفتگو با ایران تحلیل درباره استفاده از شرکت های دانش بنیان در این شرکت گفت: اخیرا رویکرد ما دانش بنیان شدن و تولید قطعات در کشور و بهینه سازی مصرف است. در کارخانه اوره پتروشیمی شیراز، از هفت کاتالیست، شش کاتالیست توسط شرکت های دانش بنیان با کیفیت بالا تولید شد.

وی در خصوص درآمد عملیاتی شیراز افزود: در حال حاضر شیراز از برنامه تولید خود فراتر رفته است. تا آخر دی این ماه یک درصد از موعد مقرر جلوتر است و کارنامه درخشان شیراز تا پایان سال به نمایش گذاشته می شود.

حیدرنیا همچنین ادامه داد: به سهامداران قول می دهیم مواردی را که با پیمانکاران داشتیم به بهترین نحو حل کرده ایم. در مورد موجودی لوازم یدکی، پتروشیمی شیراز با مشکل بزرگی روبرو بود زیرا قطعات یدکی ما در حال حاضر ۱۵ تا ۲۰ سال است که تولید می شود و با وجود مشکلات موجود از نظر داخلی سازی، تا حد امکان تامین شده است.

مدیرعامل پتروشیمی شیراز درباره برنامه های توسعه این شرکت گفت: طرح کریستال ملامین اولویت ماست. پیمانکاران از طریق آگهی مناقصه مورد ارزیابی قرار گرفتند. این پروژه قرار بود از سال ۹۰ اجرا شود. در حال حاضر در حال بازنگری در آن هستیم. برای اطمینان از سوددهی این پروژه و زمانی که مطمئن شدیم اولین پروژه کریستال ملامین را شروع خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: از آنجایی که در حوزه پتروشیمی محصولات متنوعی داریم متانول را پلی اتیک با پوشش گوگردی می دانیم. طرح طرح احیای فاضلاب را در دستور کار داریم. در بحث بارندگی به این فکر می کنیم که از طریق خط لوله ای که از اصفهان به آباده می رود، آب را به فارس برسانیم. ما این موارد را برای آینده شرکت خود در نظر می گیریم. اما طراحی کریستال های ملامینه اولویت ماست.

حیدرنیا درباره سود «شیراز» که در کدال هم به آن می گویند، با توجه به قیمت اوره که نسبت به سال گذشته به نصف کاهش یافته است، اما به جرات می توانم بگویم پتروشیمی شیراز در عرصه رقابتی سود خوبی کسب کرده است. شرکت پتروشیمی شیراز رتبه اول را در بین تولیدکنندگان اوره دارد. ما از نظر ظرفیت و حجم تولید بزرگترین تولید کننده اوره در کشور هستیم.

فعالیت شرکت پتروشیمی شیراز در زمینه اوره است. گاهی یک شرکت اوره را با یک شرکت پلیمری مقایسه می کنیم که نشانه عدم شناخت است.

مدیرعامل «شیراز» در خصوص مسئولیت اجتماعی این شرکت گفت: در حوزه مسئولیت اجتماعی کارهای خوبی برای شهرهای اطراف شیراز انجام داده ایم و همچنین با تایید سهامداران، وضعیت پرسنلی نیز انجام شده است. تغییر کرده که باعث ایجاد انگیزه و رشد تولید می شود.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا