اقتصاد جهان

مقام سابق صندوق بین المللی پول دلار را “ارز خطرناک” نامید

به گزارش خبرگزاری افق میهن ، پائولو نوگوئیرا باوتیستا جونیور، نماینده سابق برزیل در صندوق بین المللی پول (IMF) روز جمعه به نقل از راشاتودی در گفت و گو با شبکه راشاتودی هشدار داد که دلار آمریکا به ارز خطرناکی تبدیل شده است.

وی تاکید کرد که اعتماد به دلار به عنوان یک ارز ذخیره جهانی به طور پیوسته در حال کاهش است زیرا دلارزدایی افزایش یافته و کشورهای بیشتری به دنبال جایگزین هستند.

رئیس سابق صندوق بین‌المللی پول با اشاره به محاصره دارایی‌های دولتی مسکو به ارزش حدود ۳۰۰ میلیارد دلار در غرب گفت: دلار ارز خطرناکی است، بگذارید اینطور بگوییم، ببینید چه بر سر ذخایر روسیه آمده است.

این اقتصاددان تاکید کرد که ایالات متحده “دشمن اصلی دلار” است زیرا به طور فزاینده ای از پول ملی خود به عنوان سلاح استفاده می کند و در نتیجه تعداد فزاینده ای از کشورها را مجبور می کند “به دنبال جایگزینی برای سیستم مالی غرب باشند.”

باتیستا تاکید کرد که استفاده از دلار به عنوان سلاحی علیه کشورهایی که دشمن غرب محسوب می شوند، به طور اجتناب ناپذیری اعتماد به آن را تضعیف کرده است.

باتیستا در مورد اقدامات تنبیهی علیه «کشورهایی که دشمن غرب و منافع آن تلقی می‌شوند»، بر نقش صندوق بین‌المللی پول تأکید کرد که به نظر او نه به عنوان یک نهاد چندجانبه، بلکه به عنوان «ابزار سیاسی عمدتاً غربی» عمل می‌کند. ایالات متحده آمریکا

وی خاطرنشان کرد: «اوکراین مبالغ هنگفتی وام بدون برنامه مالی و اقتصادی صحیح دریافت کرده است، در همین حال کشورهایی که سیاست‌هایشان با غرب همسو نیست، به این صندوق دسترسی ندارند».

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا