اقتصاد جهان

مقام سابق فدرال رزرو: آمریکا در رکود اقتصادی است

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از راشاتودی، دانیل دی مارتینو بوت، مشاور سابق فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) در دالاس روز دوشنبه در گفت و گو با CNBC هشدار داد که اقتصاد آمریکا در حال حاضر احتمالاً در وضعیت «ساده» قرار دارد. رکود».

این اظهارات در حالی مطرح می شود که شاخص بسیاری از بازارهای سهام جهان به دلیل ترس از کاهش رشد اقتصاد آمریکا کاهش یافته است.

بر اساس این گزارش، رکود ادواری یا ساده یکی از دو نوع رکود ناشی از مشکل تقاضا است. این رکودها معمولاً پس از دوره‌هایی از سیاست‌های مالی محدودکننده با هدف مهار تقاضای مازاد یا مشکلات تورمی رخ می‌دهند.

دیمارتینو بات، مدیر عامل و استراتژیست ارشد Quill Intelligence، تاکید کرد که رکود اقتصادی در آمریکا از اکتبر گذشته آغاز شد.

وی با اشاره به کندی بازار کار و افزایش پرونده های ورشکستگی فصل ۱۱، گفت: کاهش قیمت مسکن و افزایش عرضه مسکن نشان دهنده ادامه این روند است.

اقتصاد ایالات متحده در ماه ژوئیه با یک چالش غیرمنتظره روبرو شد زیرا اشتغال به شدت کاهش یافت و نرخ بیکاری برای چهارمین ماه متوالی افزایش یافت زیرا نرخ بهره به شدت بر مشاغل و خانوارها ضربه زد.

بر اساس گزارشی که روز جمعه توسط اداره آمار کار ایالات متحده منتشر شد، نرخ بیکاری در ایالات متحده از ۴.۱ درصد در ژوئن به ۴.۳ درصد در جولای رسید که بالاترین سطح از زمان شروع همه گیری کووید-۱۹ در سال ۲۰۲۰ است.

تعداد بیکاران در ایالات متحده با ۳۵۲۰۰۰ افزایش به ۷.۲ میلیون نفر رسید که نسبت به ۵.۹ میلیون نفر در سال گذشته که نرخ بیکاری ۳.۵ درصد بود افزایش قابل توجهی داشت.

گزارش روز جمعه نگرانی های فزاینده ای را در مورد اینکه فدرال رزرو برای کاهش نرخ بهره بیش از حد منتظر است، دامن زد. نگرانی از رکود اقتصادی آمریکا روز دوشنبه بازارهای جهانی را تکان داد.

فدرال رزرو روز چهارشنبه نرخ بهره خود را در محدوده ۵.۲۵ تا ۵.۵۰ درصد برای بیش از یک سال نگه داشت.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو اعلام کرد که اولین کاهش نرخ بهره پس از همه گیری ممکن است در اوایل سپتامبر اتفاق بیفتد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا