اقتصاد جهان

مقام سابق نفت آمریکا به اقدام به تبانی با اوپک متهم شد

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از ملی نیوز، یک سازمان نظارتی در آمریکا روز پنجشنبه یکی از مدیران سابق نفتی را به تبانی با اعضای اوپک برای افزایش قیمت بنزین در آن کشور برای افزایش سود شرکتش متهم کرد.

این شکایت مربوط به تولید نفت در حوضه پرمین، یک میدان نفتی بین غرب تگزاس و جنوب شرقی نیومکزیکو است. افزایش تولید از این حوضه به طور قابل توجهی به رشد قوی تولید نفت ایالات متحده در سال گذشته کمک کرد، زمانی که میانگین تولید ۱۲.۹ میلیون بشکه در روز بود.

کمیسیون تجارت فدرال آمریکا اسکات شفیلد، مدیرعامل سابق پایونیر را به تبانی با کشورهای عضو اوپک برای افزایش قیمت نفت از طریق کاهش تولید متهم کرد.

این اتهام در حالی مطرح می شود که این کمیسیون اعلام کرده است که از خرید ۶۰ میلیارد دلاری پایونیر توسط اکسون موبیل جلوگیری نخواهد کرد. این خرید بزرگترین خرید اکسون در ۲۵ سال گذشته است.

این کمیسیون با ۳ رای موافق و ۲ رای مخالف این موافقتنامه را تصویب کرد.

کمیسیون تجارت فدرال همچنین اعلام کرد که افزودن شفیلد به هیئت مدیره اکسون به عنوان بخشی از توافق، تماس‌های این شرکت با اوپک و توانایی هماهنگی در آن بازار را بهبود می‌بخشد.

به عنوان بخشی از آن توافق، عضویت او در هیئت مدیره اکسون ممنوع شد.

سازمان دیده بان گفت که “صدها پیام متنی با نمایندگان و مقامات اوپک در مورد پویایی بازار نفت خام، قیمت ها و تولید تبادل کرده است.”

در یکی از آن تماس‌ها، شفیلد تلاش کرد تا تولیدکنندگان تگزاس را مجبور به کاهش تولید کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا