فناوری

«مقاومت اسلامی عراق» می‌گوید به خاک اسرائیل حمله کرده‌

پایگاه خبری تحلیلی میهن تجارت (mihantejarat.com):

بی بی سی: کانال تلگرامی «مقاومت اسلامی عراق» امروز (۱ دی ماه) در بیانیه ای کوتاه نوشت: در واکنش به کشتار غیرنظامیان فلسطینی اعم از کودکان، زنان و سالمندان توسط رژیم غاصب، به اهدافی در مناطق اشغالی حمله کرده است. ایلات با سلاح های مناسب. »

«مقاومت اسلامی» عنوان کلی تعدادی از گروه های شبه نظامی عراقی از جمله کتائب حزب الله، عصائب اهل حق و کتائب سیدالشهد است.

از زمان آغاز جنگ اسرائیل و غزه، این گروه ها مسئولیت چندین حمله به پایگاه های آمریکایی در عراق و سوریه و همچنین حمله پهپادی به شهرک های اسرائیلی در بلندی های جولان اشغالی را در ۲۷ دسامبر بر عهده گرفته اند.

در همین حال، منابع نظامی عراقی به خبرگزاری رویترز گفتند که سامانه‌های دفاعی این کشور امروز (اول ژانویه) یک پهپاد را بر فراز پایگاه نظامی عین الاسد در غرب عراق سرنگون کردند.

این پایگاه میزبان نیروهای آمریکایی و بین المللی است.

«مقاومت اسلامی در عراق» بارها به آمریکا هشدار داده است که تا زمانی که حمله اسرائیل به غزه ادامه دارد، پایگاه های آمریکایی در سوریه و عراق هدف قانونی حمله آنهاست.

گروه «مقاومت اسلامی» در عراق و سوریه نیز پس از آغاز جنگ غزه حملاتی را علیه اهداف آمریکایی انجام داده است.

حملات این گروه علیه اهداف آمریکایی از پنجم مهرماه آغاز شد که با شلیک ۶۶ راکت و موشک به سمت تأسیسات آمریکایی در عراق و مجروح شدن حداقل ۶۲ سرباز همراه بود.

پس از آن، آمریکا حملاتی را علیه این گروه ها آغاز کرد که از جمله آنها کتائب حزب الله را در جرف الصخر در جنوب بغداد هدف قرار داد که در نتیجه آن ۸ نفر از این گروه ها به شهادت رسیدند.

دولت عراق حمله آمریکا را محکوم کرد و آن را یک “تحریک خطرناک” خواند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا