اخبار اقتصاد ایران

مقایسه سهند و اطلس؛ بررسی فنی، ظاهری و ارزش خرید

مقایسه اطلس و سهند از نظر موتور و ظاهر

در سال ۱۴۰۲ سایپا دو رقیب سرسخت را به بازار معرفی کرد. سهند و اطلس. سدان سهند یک فیس لیفت ساینا است و طراحی هاچ بک اطلس نیز شما را به یاد می آورد تیبا پرتاب ۲ این دو خودرو از نظر مشخصات موتور و طراحی داخلی تقریبا شبیه هم هستند; با این حال تفاوت های زیادی در ظاهر و امکانات رفاهی و ایمنی دارند. اگر در انتخاب و خرید این دو خودرو دچار سردرگمی شده اید، در ادامه به مقایسه اطلس و سهند از نظر مشخصات موتور، ظاهر، آپشن ها و ارزش خرید می پردازیم.

مقایسه سهند و اطلس از نظر مشخصات فنی و موتور

هر دو خودروی سهند و اطلس دارای موتورهای ۴ سیلندر ۸ سوپاپ تنفس طبیعی هستند. اما حجم موتور سهند ۱۵۰۳ سی سی و اطلس ۱۴۹۷ سی سی است. حداکثر توان خروجی هر دو موتور برابر با ۹۰ اسب بخار است اما این قدرت در سهند در دور ۵۰۰۰ و در اطلس در دور ۵۲۵۰ به دست می آید. گشتاور تولیدی در هر دو خودرو یکسان و برابر با ۱۳۷ نیوتن متر است. اما سهند این گشتاور را در ۲۵۰۰ دور در دقیقه و اطلس در ۴۰۰۰ دور در دقیقه تولید می کند. این باعث می شود سهند در دورهای پایین شتاب بیشتری بگیرد. اما اطلس در سرعت های بالاتر و در جاده ها عملکرد بهتری دارد.

سهند سایپا در دو نوع با گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک و ۵ سرعته دستی عرضه می شود. در حالی که دو نوع اطلس دارای گیربکس ۵ سرعته دستی و CVT اتوماتیک هستند. مصرف سوخت اطلس و سهند به ترتیب ۶.۹ و ۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است. با توجه به شباهت های فراوان در مشخصات فنی و موتوری، باید ویژگی های دیگر این دو خودرو را برای آن در نظر گرفت ثبت نام سهند سایپا یا از اطلس استفاده کنید.

مقایسه طراحی خارجی و داخلی سهند و اطلس

نمای بیرونی سهند فیس لیفت از ساینا جذابتر است و ظاهر و المان های اطلس نیز شباهت زیادی به تیبا دارای ۲; با این حال هر دو خودرو نسبت به نسل قبلی خود زیباتر شده اند. چراغ های جلو و عقب هر دو خودرو با تکنولوژی LED طراحی شده اند، اما چراغ های اطلس تهاجمی تر از سهند با خطوط تیزتر هستند. جلوپنجره اطلس با خطوط کرومی عمودی بزرگتر از سهند است. در حالی که جلوپنجره سهند با طراحی متفاوت ظاهر کلاسیک تری به این خودرو بخشیده است.

خطوط بدن سهند بیشتر عضلانی است. در مقابل، خطوط روی کاپوت و صندوق عقب اطلس ظاهری ساده تر و جوان تری دارند. جذابیت هر دو خودرو با داشتن نوارهای کرومی دور شیشه ها و آینه های بغل بیشتر شده است. اگر به فکر خرید یک خودروی خانوادگی هستید، سهند یک انتخاب عالی است. در غیر این صورت از شرایط فروش سایپا اطلس برای خرید این خودرو اسپرت جوان پسند از اقساط استفاده کنید. سایپا با مقایسه فضای داخلی، هر دو خودرو را از نظر فضای داخلی مشابه طراحی کرده است. استفاده از تریم دو رنگ روی داشبورد، صفحه نمایش لمسی مرکزی، دریچه های هوا با طراحی دایره ای و دکمه های کنترلی روی فرمان در هر دو خودرو یکسان است.

همان طراحی داخلی سهند و اطلس

مقایسه سهند و اطلس در سیستم های امنیتی و ترمز

سهند مجهز به تجهیزاتی مانند کیسه هوای راننده و سرنشین جلو است که به کاهش صدمات احتمالی در هنگام تصادف کمک می کند. سیستم های ترمز این خودرو شامل ترمزهای ضد قفل (ABS) و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD) می باشد. از طرفی اطلس سیستم های امنیتی و ترمز پیشرفته تری دارد. این خودرو علاوه بر کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، دارای سیستم‌های ترمز ESC (کنترل الکترونیکی پایداری)، TCS (کنترل کشش)، HSA (دستیار نگه داشتن در سربالایی)، ABS (ترمز ضد قفل)، EBD (توزیع الکترونیکی نیروی ترمز) است. و BAS (Emergency Brake Assist) نیز مجهز شده است.

کدام خودرو آپشن های بیشتری دارد اطلس یا سهند؟

اطلس دارای سیستم کنترل فشار باد تایر (TPMS)، تهویه مطبوع اتوماتیک و سانروف است. همچنین دوربین عقب در این خودرو باعث سهولت پارک خودرو می شود. از طرفی سهند گزینه ها و امکانات رفاهی بیشتری دارد. این خودرو مجهز به کروز کنترل، سیستم کنترل فشار باد لاستیک، سیستم تهویه هوای نیمه اتوماتیک، تنظیم صندلی راننده در ۶ جهت، سنسور دنده عقب و چراغ های روز است.

این مجموعه امکانات رفاهی، سهند را به خودرویی راحت و مجهز برای رانندگی روزمره تبدیل می کند. با توجه به این ویژگی ها، سهند رانندگی لذت بیشتری نسبت به اطلس دارد.

ارزش خرید سهند از اطلس بیشتر است.

سهند و اطلس هر دو دارای امکانات و امکانات قابل قبولی هستند و پاسخگوی نیازهای مختلف رانندگان هستند. اما با توجه به قیمت بالاتر اطلس، سهند ارزش خرید بیشتری دارد و برای افرادی که به دنبال خودرویی با امکانات خوب و قیمت مناسب تری هستند، گزینه بهتری محسوب می شود.

ارزش خرید بالاتر سهند نسبت به اطلس

شرایط فروش اقساطی خودرو سپند; یک راه آسان برای خرید ماشین مورد علاقه شما

سهند و اطلس سایپا هر دو با ارائه مشخصات فنی و طراحی قابل قبول گزینه های مناسبی برای خریداران ایرانی هستند. سهند با موتور ۱۵۰۳ سی سی، گشتاور بهتر در دورهای پایین و مصرف سوخت ۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر مناسب برای رانندگی شهری و خانوادگی است. از طرفی اطلس با موتور ۱۴۷۹ سی سی و مصرف سوخت ۶.۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر برای رانندگی در جاده ها مناسب تر است.

برای افرادی که به دنبال خرید اقساطی هستند، سپند خودرو با شرایط فروش اقساطی و پیش پرداخت کم گزینه ای عالی برای رفع نیاز شما می باشد. با اقساط بلندمدت بدون نگرانی از فشار مالی خودروی دلخواه خود را تهیه کنید. با فرصت های ویژه فروش اقساطی سپند خودرو به راحتی صاحب خودروی مورد علاقه خود شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا