بانک و بیمه

مقدمات تاسیس سومین بانک قرض الحسنه فراهم شد| تشویق 6 میلیاردی بانک مرکزی برای یک صندوق قرض الحسنه

بازار؛ گروه بانک و بیمه: اگرچه بانک مرکزی در راستای چابک سازی نظام بانکی با ارائه خدمات مختلف به صورت الکترونیکی با هدف کاهش تعداد شعب و همچنین کنار گذاشتن بانک های آسیب دیده از چرخه فعالیت حرکت می کند، اما همچنان موسسات مالی را با عملکرد مثبت و قابل قبول منضبط می کند. بانک های همیشه قابل تبدیل کشور که تبدیل به بانک شده اند و می توانند با بانک قرض الحسنه به عنوان یک بانک جدید به مردم خدمت کنند. به عنوان مثال صندوق قرض الحسنه امداد استان یکی از صندوق هایی است که زیر نظر بانک مرکزی به درستی عمل می کند و خدمات آن حتی فراتر از گروه هدف یعنی افرادی است که کمیته امداد امام خمینی (ره) برای آنها خدمت رسانی می کند. مسئولیت دارد و همچنین وام و تسهیلات بدون بهره می دهد.

صندوقی که برخلاف برخی بانک‌ها خدمات ارائه می‌کند و منابع جذب می‌کند، اما منابع و مشتریان سپرده‌گذار آن روز به روز در حال افزایش است و خدمات آن نیز معطوف مردم به‌ویژه قشر نیازمند است، چرا که نیازهای آن‌ها رفع مشکلات یا تقویت است. صندوق قرض الحسنه با هدف تجهیز منابع قرض الحسنه و در نتیجه کمک به اقشار کم درآمد و نیازمند، هم اکنون فعالیت خود را همانطور که ذکر شد گسترش داده و در تلاش است تا وضعیت معیشتی خانواده ها را بهبود بخشد. جذب و گسترش فرهنگ قرض الحسنه. شما تحت عنوان کمیته امداد به نیازمندان جامعه کمک می کنید.

برخی از بانک‌ها در دهه‌های اخیر به عنوان صندوق‌های قارچی و موسسات مالی و اعتباری فعالیت خود را آغاز کردند، اما پس از مدتی مجوز تبدیل شدن به بانک را دریافت کردند. این بانک ها قرار بود با هدف ایجاد رقابت سالم در کنار سایر بانک ها خدمات ارائه دهند، اما به سوداگری و سوداگری روی آورده اند.

بانک هایی که در ابتدا موسسات یا صندوق های مالی بودند اما به بانک تبدیل شدند، رسالت خود را رها کردند

البته امروزه برخی از بانک ها به جای ارائه خدمات به مردم برای رفع نیازهای مالی خود، فضای کسب و کار و رونق بخش تولید را توسعه می دهند. متأسفانه آنها فقط به انحاء مختلف به سودآوری خود می اندیشند و با فاصله گرفتن از تکلیف کاری خود، حتی خیلی به قوانین و مقررات بانک مرکزی پایبند نیستند. در چنین شرایطی، بانک مرکزی برای مدتی به آنها این فرصت را داده است که فعالیت این بانک ها را محدود کنند تا در صورت ادامه مسیر عدم انطباق بانکی یا در صورت بروز مشکل، مجوز آن را لغو یا با آن ادغام کنند. یک بانک دیگر

بانک‌هایی که در دهه‌های گذشته در قالب صندوق‌ها و موسسات مالی و اعتباری شروع به رشد کردند، اما پس از مدتی مجوز تبدیل شدن به بانک را دریافت کردند، این بانک‌ها باید خدمات و خدمات خود را با هدف ایجاد رقابت سالم در کنار سایر بانک‌ها ایجاد کنند. پرداخت مبالغ هنگفت به مردم اما اکنون مشخص شده است که فعالیت آنها برخلاف تصور و رسالتی است که از ابتدا در سر داشته اند، بلکه منابع جذب شده از مردم را در کسب و کار و سفته بازی تخصصی کرده اند. این در حالی است که بانک مرکزی برای ساماندهی نظام بانکی تلاش می کند تا این نوع بانک ها را از چرخه فعالیت های زیان آور اقتصاد خارج کند و همه آنها را موظف به تعادل در عملکرد خود کند تا بانک های مشکل دار و نامتعادل که دارای عملکرد هستند، مناسب و مطلوب نباشند. لغو مجوز حذف آنها از سیستم بانکی.

صندوق قرض الحسنه امداد استان از نظر زیرساختی قابلیت تبدیل به بانک را دارد و می توان از آن به عنوان سومین بانک کشور در کشور یاد کرد.

صندوقی که آماده تبدیل شدن به یک بانک است

علی عاشوری مدیر عامل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت در گفت و گو با این خبرگزاری “بازار” وی گفت: از نظر زیرساختی، این صندوق امکان تبدیل شدن به بانک را دارد و می توان گفت سومین بانک قرض الحسنه کشور خواهیم شد، اما با توجه به سیاست بانک مرکزی مبنی بر محدودیت فعالیت برخی از بانک های مشکل دار به دلیل عدم تعادل و عملکرد نامناسب هنوز تکمیل نشده اند، او همچنان به ما اجازه بانک شدن را نداده است. البته تعاملی که با بانک مرکزی داریم و عملکرد مثبت این صندوق در ارائه خدمات و بانک مرکزی نیز به خوبی از عملکرد چنین صندوقی آگاه است، ما را در کنار دو قرض دیگر وعده داده است. بانکی که در آینده به بانک الحسنه تبدیل شود.

وی تصریح کرد: صندوق امداد استان تنها با هدف کمک به مردم به ویژه نیازمندان فعالیت می کند و در پوشش کمیته امداد به لطف استقبال مردم از فعالیت های این صندوق، منابع آن روز به روز در حال افزایش است . وجوه ثبت نام شده برای پرداخت تسهیلات هم اکنون بالغ بر ۵۰۰۰ میلیارد تومان است که سرمایه اصلی صندوق است و با توجه به سپرده های مردمی برای ارتقای هدف خوب وام، این وجوه به رشد چشمگیری ادامه داده است. به طوری که سرمایه این صندوق به ۲۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافت و تمامی این امور در قالب صندوق تک شعبه است.

این صندوق در حمایت از نیازمندان نقش اساسی دارد. عدم دریافت کارمزد و پرداخت اقساط بلندمدت مشخصه تسهیلات صندوق امداد کشوری است که می تواند الگوی موثری باشد. ضمناً مدیران چنین صندوقی مجاز به سرمایه گذاری یا انجام هرگونه فعالیت اقتصادی نیستند

نقش کلیدی صندوق قرض الحسنه امداد ولایت در تامین نیازهای خرد نیازمندان

مدیرعامل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت در ادامه افزود: از آنجایی که این صندوق فعالیت های خود را در جهت پیشبرد امور خیریه یعنی اعطای وام و تسهیلات در قالب قرض الحسنه هدف قرار داده است، خواستار راه اندازی الیت قرض است. کانون های الحسنه در کشور و راه اندازی معاونت قرض الحسنه در مجموعه بانک مرکزی، زیرا این صندوق نقش اساسی در حمایت و توانمندسازی نیازمندان دارد. عدم دریافت کارمزد و اقساط بلندمدت از ویژگی های تسهیلات صندوق امداد ولایت است که می تواند الگویی پیشگام و موثر باشد. همچنین مدیران چنین صندوقی نه تنها اجازه هیچ گونه سرمایه گذاری و فعالیت اقتصادی را نمی دهند، بلکه حتی یک ریال وام یا تسهیلات به کارکنان خود نمی دهند. وی ادامه داد: یکی از شاخص های این صندوق، نداشتن معوقات کلان است، چرا که معوقات صندوق امداد لایت زیر یک درصد است که نشان دهنده حقانیت و وفاداری وام گیرندگان این صندوق است. که اکثر وام گیرندگان افراد نیازمند هستند اما عدم پرداخت به موقع اقساط وجود ندارد.

بر اساس این گزارش، یکی از اقدامات و دغدغه های کلیدی صندوق های قرض الحسنه تامین منابع برای وام های خرد، چابکی و حذف فرآیندهای زمان بر و پرداخت وام تا ۴۸ ساعت، عدم پیش پرداخت برای اخذ وام و رضایت وام گیرندگان و خیرین، شفافیت در نظارت بر عملکرد، پرداخت وام در اقساط بلندمدت، حذف کارمزد، ارائه خدمات غیرحضوری و اتصال به شبکه بانکی ملی از ویژگی های مهم صندوق امداد استان است. بر اساس گزارش های موجود، صندوق امداد استان تاکنون ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار وام قرض الحسنه با اولویت اشتغال زایی اعطا کرده است و سال گذشته این صندوق به دلیل عملکرد مثبت هفت بار ارتقاء یافت و بانک مرکزی میلیاردها تومان به عنوان اعطا کرد. مشوق شش برابری برای این صندوق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا