ترندهای روز

ممنوعیت عجیب مایکروسافت در چین: کارمندان به‌جای گوشی‌های اندرویدی از آیفون استفاده کنند

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (irtahlil.com):

اگرچه ممکن است به نظر برسد که برخی از شرکت‌های چینی علاقه چندانی به فناوری‌های آمریکایی ندارند، اما طبق گزارش بلومبرگ، شعبه چین مایکروسافت از کارمندان خود خواسته است که به‌عنوان بخشی از یک برنامه امنیتی کلی، به جای گوشی‌های اندرویدی از آیفون استفاده کنند.

دولت چین استفاده از آیفون را در سازمان های خود ممنوع کرده است، اما اکنون مایکروسافت قصد دارد دقیقا برعکس این برنامه را در شعبه چین خود پیاده کند. طبق یادداشت مایکروسافت که بلومبرگ مشاهده کرده است، تمام کارمندان چینی باید تا سپتامبر ۲۰۲۴ ترک کنند.شهریور-مهر ۱۴۰۳) از آیفون استفاده کنید.

مایکروسافت به کارمندان چینی خود آیفون ۱۵ می دهد

در این یادداشت آمده است که مایکروسافت چین برای کارکنان خود که از برندهای چینی مانند شیائومی و هوآوی استفاده می کنند، یک آیفون ۱۵ ارائه خواهد کرد. بنابراین طبق گزارش ها، مایکروسافت در حال راه اندازی نقاطی برای عرضه آیفون در مراکز رسمی خود در چین است.

قابل ذکر است که این شرکت در هنگ کنگ نیز این کار را انجام می دهد. یکی از مسائلی که باعث مهاجرت به آیفون در چین می شود عدم دسترسی به فروشگاه گوگل پلی در گوشی های اندرویدی است اما جالب اینجاست که کاربران اندروید هنگ کنگ به گوگل پلی دسترسی دارند.

دارندگان اندروید در سرزمین اصلی چین در عوض مجبور به استفاده از فروشگاه‌های اپلیکیشنی هستند که توسط هواوی یا شیائومی اداره می‌شوند. مایکروسافت اکنون دسترسی به این سایت ها را مسدود کرده است.

از آنجایی که اپ استور اپل در چین در دسترس است، هدف این است که همه کارمندانی که از آیفون استفاده می کنند، بتوانند علاوه بر اپلیکیشن Identity Pass، از اپلیکیشن Microsoft Authenticator نیز استفاده کنند. نه مایکروسافت و نه اپل به صورت علنی و رسمی در مورد این موضوع اظهار نظر نکرده اند.

مایکروسافت تعداد کارمندان در چین را فاش نمی کند. اما از سال ۱۹۹۲ در این کشور فعالیت می کند و می گوید شعبه چین آن کامل ترین شرکت تابعه و بزرگترین مرکز تحقیق و توسعه در خارج از ایالات متحده است. این مرکز تحقیقاتی به تنهایی بیش از ۶۰۰۰ مهندس و دانشمند دارد.

در می ۲۰۲۴، وال استریت ژورنال گزارش داد که مایکروسافت چین از حدود ۸۰۰ کارمند محلی خواسته است به کشورهای دیگر از جمله ایالات متحده نقل مکان کنند.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا