اخبار بورس

منابع حاصل از عرضه گوهرفام مجددا وارد بازار می‌شود/ پتانسیل افزایش تولید “شفام” وجود دارد/ ورود به سبک جدیدی از محصول برای صنعت خودرو

مدیر سرمایه گذاری شرکت سرمایه گذاری سلیم گفت:

مدیر سرمایه گذاری شرکت سرمایه گذاری سلیم گفت: در زمینه توسعه محصول تلاش می کنیم گام های موثری برای تولید رنگ های جدید در صنعت خودرو برداریم.

هیوا محمدی، مدیر سرمایه گذاری شرکت سرمایه گذاری سلیم در گفتگو با اخبار بورسا وی درباره این شرکت گفت: شرکت سرمایه گذاری سلیم در سال ۱۳۸۸ به عنوان موسسه مالی در سازمان بورس به ثبت رسید. برنامه های عملیاتی این شرکت بر اساس اساسنامه فعالیت در بورس و در بخش شرکتی می باشد.

وی افزود: استراتژی شرکت از سال ۱۴۰۲ مبنی بر تبدیل پرتفوی بدون سهام به سبد سهام برای بهینه سازی دارایی ها بوده است. در همین راستا در سال ۱۴۰۲ پذیرش شرکت های تابعه ای مانند ایمن خودرو و گوهرفام را در دستور کار خود قرار داد. در حال حاضر دارایی سلیم را می توان به دو قسمت بورسی و غیر بورسی تقسیم کرد.

محمدی ادامه داد: بر اساس استراتژی شرکت تلاش ما این است که دارایی های غیر بورسی را به موجودی تبدیل کنیم. وی در این زمینه اولین تحویل گوهرفام را به عنوان اولین تحویل سال ۱۴۰۳ در دستور کار خود قرار داد. این شرکت در صنعت رنگ فعالیت می کند و رنگ های صنعتی برای صنایع خودروسازی، هوانوردی و فولاد تولید می کند.

مدیر سرمایه گذاری شرکت سرمایه گذاری سلیم تصریح کرد: مشتریان اصلی گهرفام شرکت ایران خودرو، ایران خودرو دیزل، شرکت ایران ایر، گروه سایپا، لوازم خانگی پارس و … هستند و با توجه به ساختار تولید بخشی از محصولات این شرکت، محصولات دانش بنیان هستند. معرفی شده و از مالیات معاف هستند. برنامه توسعه محصول از نظر حجم و نوع محصول نیز در دستور کار قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: توسعه محصولات در صنایع شیمیایی بر اساس فرمولاسیون است. گوهرفام در سال‌های اخیر فعالانه فعالیت کرده و محصولات دانش بنیان را به بازار عرضه می‌کند. معافیت مالیاتی به دلیل ارائه محصولات دانش بنیان است.

محمدی همچنین تصریح کرد: در زمینه توسعه محصول نیز تلاش می کنیم گام های موثری برای تولید رنگ های جدید در صنعت خودرو برداریم.

وی در خصوص تولید شرکت سرمایه گذاری سلیم گفت: ظرفیت تولید این شرکت ۱۰ هزار تن در سال است. در حال حاضر این شرکت ۶۰۰۰ تن تولید می کند و پتانسیل افزایش تولید را با ساختار فعلی دارد که در دستور کار نیز قرار دارد.

مدیر سرمایه گذاری شرکت سرمایه گذاری سلیم گفت: ارزش گذاری گهرفام بر اساس تامین سرمایه دماوند انجام شد. ارزش کل شرکت حدود ۸۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است. بر اساس سودآوری شرکت، نسبت P/E 4.5 است. سود امسال ۱۵۷ میلیارد تومان بوده است که به ازای هر سهم ۱۵۷ تومان برآورد شده است در حالی که نسبت P/E صنایع شیمیایی ۹ است.

وی درباره پیش بینی سود سال آینده گفت: سود سال آینده ۲۳۰ میلیارد تومان و نسبت P/E مورد انتظار شرکت حدود ۳.۵ خواهد بود.
محمدی ادامه داد: هنگام ارائه پیشنهاد شرکت باید در نظر داشت که سهامدار اصلی شرکت یک موسسه مالی فعال در بازار سرمایه است. تمامی منابع به دست آمده از عرضه گهرفام به بازار سرمایه و سرمایه گذاری بازگردانده می شود. از آنجایی که سهامدار عمده در این پیشنهاد با توجه به فعالیت خود مجوز فعالیت در بازار را دارد، منابع دریافتی از عرضه را در بازار سرمایه یا گوهرفام مجددا سرمایه گذاری می کند که این خود یک پتانسیل است. زیرا بسیاری از اشخاص حقیقی سهامی را خریداری می کنند که در روز عرضه اولیه سهام عرضه می شود. منابع اشخاص حقیقی از محل عرضه گوهرفام وارد بازار می شود.

وی افزود: با توجه به وضعیت نسبتا خوب شاخص امیدواریم در هفته های آینده شاهد بازدهی در بازار باشیم. اساساً بازار وضعیت خوبی دارد. ارزش دلاری بازار سرمایه ۱۴۰ میلیارد دلار است که برای سرمایه گذاران جذاب خواهد بود.

محمدی بیان کرد: اگر مسائل پیرامونی بازار عوامل تاثیرگذار نباشد این نوید را می دهد که هفته آینده بازار متعادل تری و در آینده بازار مثبتی را شاهد باشیم. عرضه زمانی گوهرفام در زمان جاری مطابق با نقطه ای است که شاخص در انتهای اصلاح خود قرار دارد. شاید مناسب ترین زمان برای انتشار سهام و شروع یک شوک مثبت زمانی باشد که منابع جدید به بازار سرازیر شوند.
وی در خصوص محصولات و اهداف صادراتی شرکت گوهرفام گفت: در حال حاضر این شرکت صادراتی ندارد اما در نمایشگاه صنعتی رنگ و پوشش در اربیل عراق در خردادماه حضور خواهد داشت. با توجه به تقاضای بالای داخلی برای محصولات، در حال حاضر نیازی به صادرات محصولات نیست. با این حال، این کار در دستور کار است. اگر کیفیت تولیدات داخلی برای خریداران جذاب باشد، می توانیم در این زمینه نیز فعالیت کنیم.

مدیر سرمایه گذاری شرکت سرمایه گذاری سلیم گفت: تمرکز فعلی این شرکت در راستای توسعه محصول، گذار به سبکی جدید با دانش روز برای صنعت خودروسازی است. تحقیقات اولیه انجام شده و واحد تحقیق و توسعه در حال بررسی این محصول و فرمولاسیون آن است. زمانی که این محصول در زنجیره تولید شرکت قرار گیرد، سودآوری شرکت افزایش می یابد. اما از آنجایی که در مرحله تحقیق و توسعه است، در زمان مناسب به شما اطلاع خواهیم داد.

محمدی درباره قیمت‌گذاری گفت: شفام رویکردی محافظه‌کارانه در قیمت‌گذاری داشته است. کشش و رشد سودآوری سهام این پتانسیل را ایجاد می کند که با قیمت فعلی سهام ارزشمند باشد. نسبت P/E مورد انتظار ۳.۵ برای سهام صنایع شیمیایی می تواند برای سهامداران جذاب باشد. ما به بورس تعهد داده ایم که قیمت سهم در سال آینده زیر قیمت عرضه نباشد. سهامدار عمده حاضر است به تعهدات خود عمل کند در صورتی که ارزش سهام را داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا