اخبار بورس

مناطق آزاد تجاری موتور محرکه اقتصاد کشور/ به ظرفیت مناطق آزاد توجه شود

مدیرعامل منطقه آزاد ماکو:

مدیرعامل منطقه آزاد ماکو گفت: اگر بتوانیم ۱۰ درصد از این مبلغ را جذب کنیم، معادل ۱۴۰ میلیون دلار خواهد بود. یعنی چند برابر درآمدهای نفتی کشور.

حسین گروسی، مدیرعامل منطقه آزاد ماکو در گفتگو با ایران تحلیلوی تصریح کرد: صنعت گردشگری یکی از مهمترین بخش ها و صنایع گردشگری است. امروزه ۱۴۰۰ تا ۱۵۰۰ میلیارد دلار در این بخش در گردش است. اگر بتوانیم ۱۰ درصد آن مبلغ را جذب کنیم، ۱۴۰ میلیون دلار می شود. یعنی درآمد نفتی کشور چقدر است. بنابراین، درآمد نفتی که امروز در بخش گردشگری به دست می آوریم، هرگز تمام نمی شود، بلکه روز به روز افزایش می یابد.

وی افزود: در حوزه گردشگری، هتل های مناسب، حمل و نقل مناسب، خدمات رسانی مناسب و آموزش نیروی انسانی ضروری است. کارگران باید با زبان مشترک کشورها آشنا باشند. باید بتواند مناطق ایران را به خوبی معرفی کند. ما جزو ۱۰ کشور برتر با پتانسیل گردشگری، مناظر طبیعی و تاریخی و بسیاری از آثار ثبت شده بین المللی و ملی هستیم.

مدیرعامل منطقه آزاد ماکو تصریح کرد: اگر بتوانیم این ظرفیت ها را به درستی معرفی کنیم و زنجیره ارزش هتل ها، هواپیماها، قطارها و زیرساخت های لازم برای تبدیل شدن به مقصد گردشگری را فراهم کنیم، می توان گفت ۱۰ درصد مذکور معادل ۱۴۰ میلیارد دلار است. می توانیم جذب کنیم

گروسی تصریح کرد: امیدواریم در زمان انتخاب رئیس جمهور آینده به ظرفیت گردشگری کشور و ظرفیت خوب مناطق آزاد صنعتی-تجاری کشور توجه کند. در دولت های گذشته اراده قوی برای اجرای قانون مدیریت مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی ندیدیم. امیدواریم دولت جدید در این زمینه اقدام کند. مناطق آزاد صنعتی و تجاری موتور محرکه اقتصاد کشور هستند. اگر دقت کنیم مناطق آزاد در اطراف ایران قرار دارند. منطقه آزاد تجاری-صنعتی ماکو و ارس از شمال غربی با ترکیه، آذربایجان و نخجوان همسایه است و نقطه اتصال آسیا و اروپا است. بنابراین امیدواریم به این ظرفیت توجه شود تا بتوانیم در حوزه تولید، صادرات و گردشگری گام برداریم و زنجیره ارزشی در حوزه تولید و گردشگری ایجاد کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا