اخبار اقتصاد ایران

منطقه آزاد انزلی انتخاب نخست گردشگران؛ میزبانی از ۷۹۰ هزار نفر در نیمه اول تعطیلات نوروزی

سخنگوی این سازمان اعلام کرد که از ۲۵ اسفند تا ۵ فروردین در ماه ۱۴۰۳ فاز تجارت و گردشگری منطقه شاهد حضور ۷۹۰ هزار مسافر بود، گفت: در مدت مشابه سال گذشته این تعداد ۷۰۰ هزار نفر بوده است.

ایران تحلیل مهدی کاظمیان سخنگوی سازمان با بیان اینکه از ۲۵ اسفند تا ۵ فروردین فاز تجاری و گردشگری منطقه در ماه ۱۴۰۳ شاهد حضور ۷۹۰ هزار مسافر بود، وی گفت: در مدت مشابه سال گذشته این تعداد ۷۰۰ هزار نفر بود که نشان دهنده افزایش ۱۲ درصدی تعداد مسافران ورودی اول آزاد است. منطقه در شمال کشور

وی با بیان اینکه مجموع گردشگران ورودی به پنج روستا، بوستان ها و مراکز اقامتی-تفریحی و فاز تجاری و گردشگری منطقه آزاد انزلی در این مدت از مرز یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر گذشت، با توجه به دلایل این افزایش اظهار کرد: در تعداد گردشگران ورودی و حاضر در این منطقه علیرغم برودت هوا، اینگونه توضیح داد: با دستور رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان، جلسات کاری ستاد از ابتدای سال جاری آغاز شد. زمستان سال گذشته با حضور نهادهای داخلی و خارجی و این امر زمینه ای مهم برای هماهنگی برای ارائه خدمات بهینه به اولین گردشگران ورودی است. منطقه آزاد شمال کشور آماده شده و بر این اساس طی دو ماه گذشته ده ها برنامه سخت افزاری و نرم افزاری برای ارتقای کمی و کیفی امکانات و خدمات قابل ارائه در دستور کار قرار گرفته است. به مسافران

مهدی کاظمیان با اشاره به ۸۰ طرح کاری شامل آماده سازی محیطی، فضایی و تاسیساتی برای فاز تجارت و گردشگری، گفت: تعمیر، بازسازی و بهسازی روشنایی، مبلمان شهری، آلاچیق ها و زیرساخت های گردشگری؛ توسعه پارکینگ ها به همراه افتتاح درب سوم ورودی فاز تجاری و گردشگری منطقه آزاد انزلی؛ وی افزود: از سوی دیگر مجتمع گردشگری جدید با ۱۷ واحد اقامتی مدرن با حضور نماینده ویژه رئیس جمهور در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در مدار خدمات رسانی به گردشگران قرار گرفته است. بخشی دیگر از حلقه های زیرساختی برای ارائه خدمات و امکانات با استانداردهای بین المللی است. بین المللی در این زمینه تکمیل شده است.

سخنگوی سازمان منطقه آزاد انزلی یکی از مهم ترین برنامه های این ستاد را برگزاری جشنواره بهار در بهار اعلام کرد و گفت: این جشنواره شامل نمایشگاه صنایع دستی و سوغات کشور و صنایع دستی هنرمندان منطقه است. برگزاری کنسرت موسیقی پاپ و اجرای موسیقی سنتی و محلی گیلانی. برپایی برنامه های شاد برای کودکان و خانواده ها در قالب جنگ شاد با حضور هنرمندان و در نهایت تولید و پخش برنامه تلویزیونی هشتک باران با همکاری شبکه استانی گیلان از جمله برنامه های جشنواره بهار است.

وی با اشاره به مصادف شدن بهار قرآن با بهار طبیعت در نوروز ۱۴۰۳، اهمیت این ایام و آشنایی گردشگران با آیین های ماه مبارک رمضان را از دیگر برنامه های جشنواره منطقه متبوع خود عنوان کرد و افزود: : برگزاری موکب افطار; فعالیت ایستگاه بهداشتی زیستی؛ ختم روزانه قرآن کریم در نمازخانه فاز تجارت و گردشگری; حضور غرفه های فرهنگی فروش محصولات عفاف و حجاب در نمایشگاه صنایع دستی و سوغات در کنار سایر رویدادهای فرهنگی، هنری و مذهبی از مهمترین برنامه های ستاد هماهنگی گردشگری و سفر منطقه آزاد انزلی برای گذراندن خاطره انگیز و خاطره انگیز است. ایام رمضان در نوروز ۱۴۰۳.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا