اخبار اقتصاد ایران

منطقه آزاد انزلی اولویت نخست گردشگران

سخنگوی سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: در شش ماهه نخست امسال تعداد گردشگران ورودی به اولین منطقه آزاد کشور از مرز هشت میلیون و ۶۲۰ هزار نفر گذشت.

افق میهن، مهدی کاظمیان سخنگوی سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه در ۶ ماهه نخست امسال تعداد گردشگران ورودی به اولین منطقه آزاد کشور از مرز هشت میلیون و ۶۲۰ هزار نفر گذشت، گفت: این میزان گردشگر در مقایسه با ۷,۰۰۰,۰۰۰ و ۱۱۴,۰۰۰ گردشگر که در مدت مشابه سال گذشته از منطقه بازدید کردند که نشان دهنده افزایش ۲۱ درصدی است.
وی تعداد گردشگران خارجی که در این مدت منطقه آزاد انزلی را برای بازدید انتخاب کردند را ۳۰۰۹ گردشگر برشمرد و گفت: در شش ماهه اول سال ۱۴۰۲ تعداد گردشگران خارجی ورودی به منطقه ۷۷۶ نفر بوده که رشد ۲۸۸ درصدی را نشان می دهد.
سخنگوی سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به برنامه های سازمان متبوع خود در زمینه تنوع بخشی به امکانات گردشگری، تصریح کرد: ظرف یک سال گذشته ظرفیت اقامتی منطقه به ۶۵۲ نفر- تخت رسیده است، این در حالی است که منطقه آزاد انزلی دو هتل ۳ و مراکز اقامتی ۲ ستاره و ۴ ستاره وجود دارد و اکنون دو هتل پنج و دو ستاره در حال تکمیل هستند.
وی افزود: بیشتر گردشگران در شهرهای اطراف به ویژه بندر انزلی اقامت دارند. کاظمیان برنامه ها و اقدامات مختلفی فرهنگی، گردشگری، اجتماعی، هنری و ورزشی توسط سازمان متبوع خود در راستای تنوع بخشیدن به رویدادهای مرتبط با این حوزه برای جامعه اجرا کرده است که هدف گردشگری را یکی از مهمترین دلایل آن اعلام کرد. افزایش مستمر استقبال گردشگران به منطقه آزاد انزلی و گفت: میزبانی مسابقات ورزشی ملی و بین المللی; نمایشگاه ها و برنامه های فرهنگی، هنری، مذهبی؛ این منطقه را به محل تجمع خانواده ها تبدیل کرده است.
مهدی کاظمیان افزود: وجود یکی از بزرگترین پلان های ساحلی کشور با امکانات و تجهیزات مختلف تفریحی و ورزشی; بزرگترین آکواریوم ایران; باغ ها؛ مراکز تجاری و عرضه محصولات و صنایع دستی منطقه و استان از دیگر امکاناتی است که منطقه آزاد انزلی را به یکی از اولین انتخاب های زندگی خانوادگی ایرانیان تبدیل کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا